Hvem bruker/ og hva bruker dere av kvalmestillende?

Dararamm

Glad i forumet
Lurer på hva dere som tar kvalmestillende bruker. Jeg har i snart to uker brukt Postafen 1-2 tabl om dagen og hatt på meg seaband i to døgn uten å bli kvitt kvalmen.
Blir vel noenlunde bedre, har ikke spydd og jeg klarer å være litt oppegående og får i meg litt mat men likevel må jeg ganske hyppig legge meg når jeg bare ikke orker mer.
Har nå fått påskrivet det andre Afipran tror jeg det heter er på vei til apoteket å hente det.

Fortalte legen at jeg ikke skjønte hvorfor jeg ikke ble bedre fordi jeg har gått på Postafen i forrigare svangerskap og da tok jeg en tablett og merka ingenting til kvalme resten av døgnet. Han sa at det hadde vel noe med det å gjøre at jeg ikke var 20+ i alder nå men 30++
Alle plager blir vel verre når man er gammel og utslitt babymaskin. 

Jeg trodde gravide helst ikke skulle bruke Postafen? 

Sist brukte jeg afipran i de periodene jeg hadde migrene og det hadde god virkning på meg. Håper det kan hjelpe deg også.

Jeg har så vidt prøvd afipran, men synes ikke virkningen er så veldig bra.. Brukte seaband i over 3 uker, men hjalp bare litt. Nå har jeg tatt de av.. Jeg håper kvalmen snart gir seg, er forferdelig å gå sånn.. :(

Jeg bruker afipran, brukte det sist også, det funkrr litt for meg..

Tufso86 skrev:
Jeg trodde gravide helst ikke skulle bruke Postafen? 

Sist brukte jeg afipran i de periodene jeg hadde migrene og det hadde god virkning på meg. Håper det kan hjelpe deg også.

Her mente legen at Postafen var det tryggeste og var derfor treg å gi Afipran men jeg fikk den i dag. Tatt en tabl og jo ble noe bedre men kvalmen forsvinner ikke helt, men noe må man vel bare tåle. Syns den funker litt bedre en Postafen.

I forrige svangerskap, så brukte jeg ALT av kvalmestillende som de skrev ut på sykehuset. Min erfaring var da at de ulike medisinene virket i maks 2 uker, så måtte jeg over på en annen type.....så kroppen kan bli tollerant mot disse medisinene, iallefall min,

Nå har jeg fått utskrevet Prostafen, så da får jeg prøve det da..... Det er det eneste jeg ikke har prøvd tror jeg.

jeg bruker afipran, virker litt.. men er ikke så veldig høy WOW faktor...!

Er vel litt forskjellig hva funker for hver og en, her syntes jeg Postafen ikke funket noe særlig selv om jeg to to om dagen. Men Afipran syns jeg er helt fantastisk. Har lov å ta tre om dagen men har bare hatt behov for to og legger så vidt merke til kvalmen. Er da på tida å ta en ny tabl i så fall.

Back
Topp