hvem blir den første dere forteller nyheten til?

potetskrell

Betatt av forumet
hvem blir den første dere forteller nyheten til? :) (utenom barnefaren da)
jeg kommer til å fortelle det til to nære venninner, men så vil jeg holde meg lengst mulig.
det blir sikkert vanskelig ;)

hva med dere?
 
Har allerede fortalt to venninner jeg. Fordi de vet at jeg mistet i februar, og at vi prøver.. Mulig jeg kommer til å fortelle mamma snart også, av samme årsak som over. Utover det vil jeg holde det hemmelig så lenge som mulig. Barnefar får selvsagt fortelle det til en kompis hvis han vil, som han gjorde forrige gang, og som også vet at vi mistet..
 
Hvis ikke man blir avslørt før, blir svigermor den første som får vite det etter at vi har vært på ultralyd.
 
skal du på tidlig ul da? eller den ordinære? :)

jeg har litt lyst å gå på tidlig ul....når er det "vanlig" å gjøre det? uke 12 eller før?

 
De første som får vite det blir nok foreldrene mine og svigers:-)
 
Jeg og min samboer trudde aldri vi kunne få barn, på grunn av mine eggestokker. Men endelig satt det en. og vi ble så glad at vi måtte ringe svingerforeldre og mine foreldre. pluss våre søksken. Plutselig veit veldig mange det, men tenker som så at vi får glede oss over det, og om det ikke går, så får vi ta det da. Og kanskje greit å ha de som støtte da også =)
 
har fortalt det til mine foreldre da de stiller opp som barnevakt og vi har daglig kontakt med dem. Ellers vet mine 3 nermeste venninner det:)har vært sengeliggende i mine 2 første svangerskap så må nesten fortelle dem det slik at de ikke tror at noe er alvorlig galt:)
 
Skal ikke fortelle d til noen denne gangen, skal iallfall prøve å holde d hemmelig.
Får se hvem som tør å spørre meg først, og evt når d skjer..
 
her vet svogeren og søsteren til samboer det, ei vennine og mamma
Begge de andre svangerskapa mine fortalte jeg det tidligt da også.. er ikke den som klarer å holde meg med noe så fantastisk som dette
 
Vi skal på UL i uke 7 og såfremt alt er fint da så skal vi si det til mamma, pappa og onkel. Klarer ikke å holde meg til uke 12. Men er flinkere denne gangen for sist klarte jeg ikke å holde meg mer enn 1 døgn:-)
 
Hmmm.. vi har lyst til å prøve å vente til vi er over de mest nervepirrende ukene..men spørs om jeg klarer å vente helt til uke 12.. føler at det vil synes på meg før den tid og :p skal til legen å ta prøver i uke 10, og lyst på tidlig ul også.. er alt bra da kommer jeg til å si det til foreldrene mine, og sikkert etter hvert da søsknene mine og hans familie :) Angående tidlig UL, hvem er det dere kontakter da? må man ha henvisning fra fastlegen, eller ringer man bare en jordmor og spør? Gu?? Litt ny på dette området her :p
 
Ett vennepar av oss var de første som fikk vite det. Så ett par venninner av meg. Ellers venter vi en stund til før vi forteller det. Ønsker å vente til uke 12, men spørs jo Åssen det blir fremover blir en dårlig er det vanskelig å holde det skjult :) Vil nok prøve å fortelle familiene det på samme dag. Jeg har også lyst å bestille t-skjorte til kommende storebror for å fortelle nyheten :))
 
Først av alt fortalte jeg det til Mannen min, måtte ringe med en gang, hadde ikke ord! Hadde vel egentlig sett for meg å lage litt utav at "du skal bli pappa!!" men siden det var så lenge til han kom hjem (arbeidsreising...) så ble det noen timer i telefon heller... Og etter det måtte jeg bare fortelle en god venninne for å ha noen å snakke med det om facetoface! Glad for det nå :) alle andre må nok vente til etter UL, kanskje uke 12... Tenker i slutten av Juli ca! Hmm klarer jeg holde meg så lenge tro? Vil jo helst rope det ut! Men da blir det nok foreldre+svigers og så søsknene våre, før vennene og resten av bekjente får nyss i nyheten :) hurra! Gleder meg så mye, dette er stort!
 
Back
Topp