hvem bil har isofix ?

90

Elsker forumet
.

Last edited:
Får man ikke festet dem i alle biler da? [8|] 
Eller er jeg helt på jordet nå.... Hmm.. Kjekt å vite i tilfelle, for vi skal ha ny bil snart!

.

Last edited:
.

Last edited:
ORIGINAL: Cecilie90

hmmm, limo? [8D] finnes det da? , hehe, kanskje det er det samme som stasjons vogn? , makan, nå må denna kællen bli ferdig på jobb så jeg får sjekka! hadde liksom bestemt meg for at sånn sete SKAL jeg ha, så kjente jeg ble litt frustrert i går når jeg ble informert om at jeg kanskje ikke får ha det alikavel [:(]

limo betyr stasjonsvogn, så det er det samme :)

.

Last edited:
Det finnes enkelte biler før 2006 som også har det :) Du husker ikke om du har noen plastikkdingser helt nederst på seteryggen i baksetet da? :)

I allefall på maxi cosi sin base kan du velge om du fester den med isofix, som er de hullene i seteryggen, eller om du fester basen med beltet [:)] Så bare du finner en base hvor du kan velge så går det jo bra uansett! [:D]

Vi fikk beskjed om at de fleste biler etter 2006 har det, men det finnes også i noen før..men det er ikke mange..
Vi har passat, 2007mod...med isofix[:)]

Gikk egentlig ikke opp for meg før i går at vi kanskje ikke har bil som vi får festa isofix i[:-], er det noen som vet? evt finnes det en liste med hvem biler som har?
vet vi kan se dette i bilen selv, men da må jeg vente til mann min kommer hjem, og det er en evighet til, å jeg er svært utolmodig [;)]
har prøvd å google litt, men jeg er tydligvis ikke flink på det, for jeg får ikke opp no konkret svar [&:] jeg er en dårlig googler[:'(]

Vi har ihvertfall en peugeot 406 stasjonsvogn, 2002 modell [:)]

Mest sannsynlig har ikke din bil isofix. Hovedregelen er at alle biler produsert etter 2006 har isofix. Helt tilbake til 2002 er det ikke sikkert din bil har det. Som regel står det "Isofix" på bilbelte bak i bilen.

.

Last edited:
kjenn mellom setet og ryggen på baksetene... om du finner ei slags "hempe" i metall mellom der så er det isofixen... vi har scoda octavia st.v. 2001 mod og den har... men ikke min mitsubichi space star 2000mod.

ORIGINAL: ice

hmmm, limo? [8D] finnes det da? , hehe, kanskje det er det samme som stasjons vogn? , makan, nå må denna kællen bli ferdig på jobb så jeg får sjekka! hadde liksom bestemt meg for at sånn sete SKAL jeg ha, så kjente jeg ble litt frustrert i går når jeg ble informert om at jeg kanskje ikke får ha det alikavel [:(]

limo betyr stasjonsvogn, så det er det samme :)

Limousine er det samme som SEDAN i Tyskland, og derfor ikke en stasjonsvogn.... ifølge mine og sambos kunnskaper (og han er bilnerd [8|])

vi har scoda octavia stasjonsvogn 2000 modell. den har ikke isofix. Men vi trenger jo heller ikke basen. Så her blir det bare BeSafe Izi sleep uten basen.

Vi har en passat 2002-modell, den har ikke isofix, mens min forrige bil, en golf 2001, hadde isofix (forstå det den som kan, er ikke akkurat familiebil [:D]). Så det vil variere en del.

Bare til info: En del baser kan festes både med belter og isofix, det kan iallefall vår, så hvis basen er viktigst for at det skal være lett å ta stolen inn og ut av bil er det ikke noe problem å bruke base uten isofix! Bare sørg for å kjøpe en base som også kan festes med belter. Hvis det er for at selve basen skal være lett å feste, er det vel greiest å ha bil som har isofix [:)]

Back
Topp