Hvem bestemte navnet til barnet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Ble det diskusjon før dere bestemte navnet, eller gikk der rolig for seg når det ble bestemt?

Vi skrev ned de navnene vi likte sammen, og var ikke uenige om noen av dem. :)
To dager etter babyen var født (og vi visste hvilken av listene vi skulle velge fra) sa mannen min: "Er han en [...]?"
Og det var han, og da fikk han navnet sitt. :)
Det stod kun tre navn på "guttelisten," men hadde han ikke vært noen av dem hadde vi funnet flere nye sammen. :)

Det ble mannen sitt forslag med første og mitt forslag denne gangen, men vi har jo vært enige begge gangene:) Ingen langvarig diskusjon siden vi har veldig lik stil når det kommer til navn.

Jeg bestemte navnet.
Ble litt diskusjoner i familien om hvordan det skulle skrives :P

Vi skrev ned navn vi begge likte etterhvert som vi kom på dem, hørte dem på noe vi så på TV eller lignende. Vi var heldigvis enige om hva som var det fineste jentenavnet på lista vår :)

Med far til jentene så foreslo jeg på første og han ble enig På andre så bestemte jeg, men da var vi heller ikke sammen lenger.

Med lille mageboer så har pappaen (ny mann) fått bestemme mest. Vet ikke om vi har helt bestemt navn enda, men det er viktig for oss at det er et navn som fungerer både i hans hjemland og i Norge :)

Pappaen som foreslo det. Men vi skrev begge lister helt fra vi hadde vært på Oul og frem til to uker før termin. Da hadde hun lenge hatt navnet vi valgte i begges hoder men ingen hadde turt si det til den andre. Besteforeldre fikk kun et hint om å lete i slekstreet og ble ikke avslørt før etter fødsel. Venninna mi derimot fikk vel vite det før alle andre.

Det var jeg som bestemte det til slutt. Vi var uenige gjennom hele graviditeten og mannen ville ikke engang vurdere mine forslag. Etter fødselen lot han meg bestemme, men jeg endte opp med å velge yndlingsnavnet hans. Det var liksom det som passet babyen best :)

Vår første hadde jeg klart navnet til før jeg viste det ble gutt[emoji56]. Kalte han det gjennom hele svangerskapet, så diskusjonen om andre navn gikk over av seg selv. Han var heldigvis enig også[emoji4]

Med andre hadde vi mer uenigheter, og jeg hadde fryktelig lyst på en Abel. Til jul (han er født i februar), fikk jeg ett smykke hvor navnet til eldste, samt "Lucas" var inngravert. Det var navnet som far syns var det fineste og vi begge ellers var mest enige om. Så sånn ble hans navn valgt[emoji28][emoji1362]. Lur pappa! Nå tror jeg vi allerede er enige på sistemann, da har vi alle på L (Som også er farens første bokstav[emoji1]).

Back
Topp