Hvem bar babyen til dåpen?

Gudfaren begge gangene.

Jenta ble bært inn av ene lillebroren min, han tente også lyset, den andre lillebroren min holdt under dåpen og lillesøster tok av lua :) No på neste som kommer i september og ska døpes i november har vi ikke bestemt oss...

Første: onkel nr 1 (sambos bror)
Andre: onkel nr 2 (min bror)
Ettersom vi har en bror hver, og 2 barn var det naturlig for oss å gjøre det sånn. Den onkelen som ikke bar tok av lua :)

Forresten, jeg bar dem inn i kirken. Til dåpen bar vi en hver. Eller hvordan var det der? Det er noen år siden

Jeg vet vi delte på eldste, bar han inn og jeg til dåp eller motsatt, yngste bar jeg både inn og frem til dåp tror jeg

Denne siste vet jeg ikke, har ikke innlysende valg av faddere heller, de har vi brukt opp...

Mannen (barnefar) bar, mens e tok av lua. Ene tantebarnet mitt fikk tørke håret til junior etter at presten hadde hatt vann på.
Ut av kirka bar e, sia junior hadde søvna og e ikke ville vekke han.

Tante som var fadder.

Takk for alle deres svar :-)
Jeg måtte bare forhøre meg litt med hva som er "vanlig ". Vi har forlenget bestemt at min mann sin søster skal få lov å bære. (hun pluss mine to brødre skal være fadder). Vi vil gjerne gjøre litt ekstra stas på hun!
Min far, som liker å ha en mening med det meste, gav meg en skikkelig skjenne-preken for noen dager siden. Han kunne ikke fatte og begripe hvorfor hun skulle bære. Han hadde bært sine tre barn til dåpen, og det var helt unaturlig at en av faddrene skulle bære. Meg og mannen kunne lille gjerne bare sitte nede i kirken, det var ingen som kom til å forstå at det er vi som er jentens foreldre likevel.... Må si at jeg ble veldig skuffet og lei meg

Jeg bar begge inn i kirken, med nr 1 holdt ene fadderen/tanta under selve dåpen og med nr 2 var det meg :) Egentlig helt tilfeldig at det ble slik

Back
Topp