Hvem ba dere til dåpen?

charloyte

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Sitter å planlegger dåpen, men er usikker på hvem vi skal be. Ber vi alle så blir vi 40 stk i stort og smått om alle kommer. Ber vi kun de nærmeste blir vi kun 13 stk. Da blir det kun guttens besteforeldre, oldeforeldre, tante og onkel. Mannen har veldig liten familie, da ingen besteforeldre er i live lenger, og han har kun en tante og onkel. Jeg har stor familie, og ber vi noen derfra så er det flere vi må be fra slekta så de ikke blir fornærmet. Hvem ba dere og hvor mange ble dere?

Tenker å servere snitter (karbonadesmørbrød, rekesmørbrød osv) noen som har gjort det? Noen tips? Hvor mye pr pers? Hva hadde dere på?

Vi inviterte så og si alle. Mine og hans tanter, noen nære venner, kusinene og fetter og nærmeste familie

Jeg har stor familie, sambo har liten. Så jeg inviterte de nærmeste, som er vanlig hos oss. Og han inviterte også sine onkler og tanter, samt noen venner. Vi ble 37 totalt, men to meldte avbud dagen før.

Her har jeg stor familie og mannen liten familie. Men blir nok rundt 35 stk når den tid kommer. Og da er det bare de nærmeste.

første gang var vi 44 stk, 55 var inviterte men hadde ikke regnet med alle siden noen bor lengre borte enn andre, nå er vi usikkre på om vi skal prøve å halvere til nokken av 20 og ha det hjemme eller ha det på lokal og ha alle.

Var en super bra dag for første mann, regner litt med vi gjør det samme med neste nå selv om det vil gå hardere ut over øknonomien.

Vi inviterte bare de nærmeste, ellers blir d så mange. Så vi hadde våre foreldre, våre besteforeldre, våre søsken og fadderne.

Her var det.

Barnets:

Besteforeldre
Oldeforeldre
tanter og onkler og deres barn
fadder og deres familie

Ble vel ca 40

Vi ber familie og slekt som vi har kontakt med. Slekten som vi ikke har kontakt med eller som vi kun sender og mottar julekort fra, de ber vi ikke. Om de blir sure for det så er det enda større grunn til å ikke ha noe mer kontakt enn vi allerede har;)

Barnets besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og søskenbarn :-)

Vi ba kun de nærmeste til middag(søsken, nevøer, nieser, foreldrene og besteforeldrene våre), så da var vi 27stk, til kaffe og kaker ba vi også tantene og onklene våre så vi var rundt 40 stk til kaffe og kaker :)

Vi ba barnets
-besteforeldre 6 stk
Oldeforeldre 8 stk
Tanter og onkler 11 stk
Fettere 2 stk

Mamma, pappa og storesøster
To vennepar som var faddere
To av mine tanter og en onkel.

Vi kunne bedt mange flere av vår familie, men det er disse som står dåpsbarnet nært:)

Bestilte buffet-meze som som var fra et middelhavskjøkken. Nydelig mat.
Og 12 kaker;)

Inviterte tanter, onkler, beateforeldre, oldeforeldre og ett vennepar :)

Du kan Google så finner du sider der der står hvor mye som er beregnet pr pers :)

Besteforeldre, oldemor, tanter,onkler, søskenbarn, venner, gudmødre, mine tanter/onkler som e har nær kontakt med osv. Bedde rundt 60- bare 30 kom.
Vi hadde koldtbord til 25 stk og hadde masse mat til overs.

Stooooor familie med dine og mine. + nokon utvalgte venner og fadderane. Var 36 stk totalt der det var 6 stk som ikkje kunne komme.

Vi ba barnets tanter/onkler, besteforeldre, oldeforeldre. Var vel ca 25stk.
Hadde kun kake og kaffe pga plassen hjemme ;)

Litt samme hos oss som med deres familier, så vi ba smått og stort :-) var en del som ikke kunne, så vi ble litt over 30 stk ;-) er veldig glad i dag for at vi inviterte alle! Ble en utrolig fin dag :-)

Back
Topp