Hvem bør jeg reklamere til??? (ødelagt vask på bad)

Pearl

Forumet er livet
Har nylig hatt min mamma på besøk, to dager etter hun kom skulle jeg vaske over vasken på badet (120 cm vask og benk i sånn plastmateriale som ser ut som porselen) og ser da et rødt merke på ene siden av benken.. Kunne tydelig se at noe hadde stått der og laget avtrykk, men fargen hadde "trukket inn" i plasten og var umulig å vaske bort.. Etter å ha lett gjennom alt av flasker for å se hvilken som "passet" til avtrykket fant jeg endelig en flaske corsodyl munnskyllevann i min mammas toalettveske.. Avtrykket matchet perfekt.. Så kommer dilemmaet - vasken er bare 2,5 år gammen og jeg mener noe så vanlig som corsodyl munnskyllevann burde kunne stå på vasken med noen dråper væske utenpå uten at det setter merke i vasken! Så hvem skal jeg reklamere til?
- produsenten av vasken som ikke tåler et såpass vanlig munnskyllevann lekker noen dråper?
- produsenten av munnskyllevannet - det står ingen advarsler på flasken mot lekkasjer eller mot å la den stå på en plastikk vask...

Det er jo bare SÅ surt å ha fått ødelagt en såpass ny vask av min ubetenksomme mamma som satte fra seg flasken uten å tørke av den utenpå.. Men sånn skjer jo, målebegeret skal settes opp ned oppå toppen og er det noen dråper inni begeret vil det jo renne nedover flasken og ned på overflaten flasken står på.. Dilemma dette - jeg vil bare ha en fin hvit vask igjen helst uten å betale tusenvis for det selv... Har jeg noen sjanse? Noen som har erfaringer eller råd å komme med???

Jeg tror det vil gå på helt vanlig bruk og "slitasje", og at du stiller dårlig for å få noe erstatning eller kompensasjon fra noen parter...

Du kan jo sikkert forsøke produsenten av vasken, men jeg tviler på a du kommer så langt med det. Hadde dette vært USA så kunne du sikkert fått erstatning fra produsent av både innredning og munnskyllemiddel, men her i Norge veier sunn fornuft heldigvis mye tyngre i slike saker, og det er vel nokså selvsagt at kjemiske midler som søles på en overflate vil kunne gjøre skade. Du får prøve mora di - neida, jeg håper du lar være med det.

Bouncy B skrev:
Du kan jo sikkert forsøke produsenten av vasken, men jeg tviler på a du kommer så langt med det. Hadde dette vært USA så kunne du sikkert fått erstatning fra produsent av både innredning og munnskyllemiddel, men her i Norge veier sunn fornuft heldigvis mye tyngre i slike saker, og det er vel nokså selvsagt at kjemiske midler som søles på en overflate vil kunne gjøre skade. Du får prøve mora di - neida, jeg håper du lar være med det.

Jeg er forsåvidt enig i dette, hadde det vært en flaske med klorin, vaskemiddel eller toalettrens skulle jeg bitt i det sure eplet og godtatt det som et resultat av min egen dumhet.. Men munnskyllevann??? Det er jo et middel som er laget for å være på et bad og bli brukt på et bad.. Skal forsøke butikken vi kjøpte vasken av først, har tatt bilde av både vask og flaske og hvordan flasken sto plassert.... Har vel ikke store trua, men synes det er fryyyyktelig surt om vi må kjøpe ny vask - blir en dyr affære for det er jo egentlig et helt skap i ett med skuffer under som koster ganske mange tusen.. Og i tillegg må jo det gamle ut og det nye inn igjen... ARGH! Kommer nok ikke til å prøve mamma nei, har ikke nevnt det for henne en gang for vil ikke at hun skal få dårlig samvittighet...

har du prøvd å klore det vekk?
Jeg glemte en pose med frosne jordbær på kjøkkenbenken.. den lakk og flekken gikk ikke vekk.. helt til jeg helte over litt klor, la over en klut og lot ligge over natta.
Dagen etter var flekken borte...

Altså, det er mange midler som er laget for å oppbevares på bad som likevel ikke bør søles ut på alle overflater der inne. Neglelakkfjerner plasseres eller brukes gjerne på badet, men er det dermed slik at man skal kunne legge igjen dammer av det på servanten og forvente at det skal gå greit? Og hva med hårfarge? Det er sikkert surt med den flekken, og du kan selvfølgelig prøve deg, men du kan ikke forvente å få gjennomslag for noe sånt.

Dette får du ikke gjort noe med. Sånn er det å ikke ha vask i ren porselen!

Mamma har også en slik vask som dere har, og den er ikke mer enn 2-3 år gammel. Jeg greide å søle en dråpe hårfarge i den en gang, men viste hvordan den oppførte seg, så jeg var LYNKJAPP med å få det vekk, likevel så ble det merke! Dette materialet suger til seg fargene.

Selgerne av dette merket kom hjem til mamma og så på flekkene, og fortalte ulempen med denne typen vask/ materialet.

Så ikke noe vits å klage noe sted på dette. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en ny vask, å da i ren porselen! Så slipper du dette. Da kan du skure vasken så mye du vil med skurekremer og skuresvamper (det kan du ikke med den typen vask du har, da sliter du vekk ei hinne), og det er bare å vaske vekk flekker, uansett om det er munnskyllevann, hårfarge, foundation, neglelakk.. Ja alt!

Back
Topp