Hvem bærer dåpsbarnet?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hvem har båret deres dåpsbarn i kirken? Er det ikke vanlig ag en av foreldrene eller en fadder gjør det?

Min eldste søster som var en av fadderene bar vesla opp til døpefonten, eller hva det nå heter, men jeg bar henne inn i kirken.

Søstra til gubben gjorde det og holdt han under sjølve dåpen.

Jeg eller mannen bærer inn i prosesjonen, en av fadderne bærer under dåpen.

Hvem har båret deres dåpsbarn i kirken? Er det ikke vanlig ag en av foreldrene eller en fadder gjør det?
Vi valgte min pappa. Å det tror jeg det blir denne gangen også hvis ikke jeg vil gjøre det selv denne gangen. :P

Egentlig skulle gudmoren bære , men hun klarte det ikke, defor bærte pappaen til barnet

Førte gang var det fadder som bærte fra det rommet der dåpsbarna venter og til der vi sitter inne i kirken og frem til der med dåps vannet. De to andre gangene var det pappaen som bærte både inn i kirken og opp til dåps vannet. Kommer ikke på hva det heter :)

Her har barna våre 6 faddere hver (3 søsken og 3 venner, forskjellige på alle)

En av fadderne (venninne av meg) har båret. Så de har hver sin gudmor alle 3 :D

Nei kusinen min, og sambo sine 2 eldste søsken :)
Ok. Føles mest naturlig at foreldre eller fadder bærer. Men en av besteforeldrene her har for en stund siden allerede spurt om å få bære til dåpen... Lurte på om vi da måtte la slle besteforeldrene være faddere.

Jeg bar inn i kirka og også opp til døpefonten..

Ok. Føles mest naturlig at foreldre eller fadder bærer. Men en av besteforeldrene her har for en stund siden allerede spurt om å få bære til dåpen... Lurte på om vi da måtte la slle besteforeldrene være faddere.
For oss var det ikke noe "tøft" valg :)
jeg har jo bare pappa og foreldrene til sambo bor på Island å hadde dessverre ikke mulighet til å komme.
Så det falt seg sånn. :)

For oss var det ikke noe "tøft" valg :)
jeg har jo bare pappa og foreldrene til sambo bor på Island å hadde dessverre ikke mulighet til å komme.
Så det falt seg sånn. :)
Da er det jo mer naturlig ja. Syns egentlig det er en merkrlig ting å spørre om, og føler litt på at det blir feil på vegne av de andre besteforeldrene. Dette er tredje og siste barn, ingen andre besteforeldre som har fått bære eller være fadder.

Back
Topp