Hvem av oss kan bli sur?

BølleBella

Elsker forumet
Jeg ble invitert på lunsj i dag, til en venninne. Kravet hennes var at jeg måtte ta med babyen min, og det er jo greit nok [;)][;)]
Men jeg sa i går at da må vi dra så snart hun våkner fra duppen sin, fordi hun har en "batteritid" på 1,5-2 timer.
Ja, det var greit sa hun.

Men når jeg står opp i dag så spør jeg på mld om når vi kan komme, og jeg får til svar: "Jeg har besøk nå, må vente til de har dratt."

Hvorfor i alle dager ble jeg bedt på lunsj når hun ikke engang er ledig? Jeg sa at hu fikk si ifra når de hadde dratt, og det varte og rakk! I TO tiden så hadde de dratt!
Da sa jeg at vi ikke kunne komme, for vesla min hadde allerede vært våken i tre kvarter, og da funker det ikke å dra bort.
Hun ble furt og sa at hun allerede hadde gjort istand.

Men har hun "lov" til å bli sur når jeg advarte i går om at vi måtte dra så snart babyen min våknet? [8|] Snuppa mi er 5mnd, så alt går etter hennes klokke. Hvis hun ikke får sove når hun er trøtt så blir hun et helvete å ha med å gjøre, men det forstår visst ikke folk [&:]

(Det skal sies at hun til stadighet gjør sånne ting som dette, men jeg gir henne stadig sjanser. Samboern min skjønner ikke at jeg gidder når hun er sånn)

Hvorfor kan ikke babyen din sove hos henne da? I vogna? Eller er ungen vant til å sove KUN hjemme og i senga si?

For hvis det er tilefellet... Hvordan i all verden takler du det? Da kan du aldri gjøre noe som helt ute du da? Må alltid være i nærheten av hjemmet ditt sånn at hun kan ta seg en dupp?

Når det kommer til venninnen din så hadde du sagt ifra at babyen din fungerer sånn og sånn og når hun endrer tidspunkt og sånn.. Ja da kan hun takke seg selv.

nei jeg synes ikke hun har rett til å bli sur. For det første - hvorfor kunne dere ikke komme fordi om det var noen andre der? og for det andre - er ikke 14.00 litt seint for lunsj?

Jeg hadde hvertfall hatt forståelse for at du ikke kunne møte opp på hennes varsel. Jeg hadde vel heller ikke dobbeltbooket da.

Jeg hadde nok blitt litt irritert hvis jeg var deg.

Ta med ungen å la den sove der da? [:)] Eller sitter du hjemme hele tiden og bare titter ut når ungen nettopp har våkna?[:-] Da hadde jeg blitt gal[8D]

Her sov mini uansett hvor vi var, byen, hos folk, i bilen osv.. Dere kan ta en trilletur etter lunsj, så får hun sove[:D]

åååh! jeg har ei "veninne" som er sånn!! det er så ufattelig irriterende!!!!!!!!!!

men samtidig syns jeg kanskje du er LITT vanskelig og! ungen kan fint sove der??

Hadde dratt jeg. Jeg har aldri latt ungene mine bestemme hva vi skal. Har de sovetid, så får de sove hos den jeg er hos.

Jeg syns ikke venninna di har rett til å bli sur. For det første så ga du beskjed, og for det andre er det kanskje litt sent med lunsj kl 14. Og i tillegg syns jeg det er rart å dobbelbooke seg hvis man ikke gir beskjed om.

At jeg personlig ikke hadde latt mini på 5 mnd styre hverdagen min, er ganske underordnet.

Poenget med lunsjen var jo at venninna mi kunne leke tante og styre med ungen. Ungen min sover gjerne 3timer i slengen når hun sover, og jeg er ikke fan av å drive å vekke henne hele tiden.

Så om vi skulle dratt dit så måtte babyen først ha sovet i vogna si ute (2-3timer) og så kunne de lekt og kosa seg. Men jeg har ikke tid til å være der i 4-5timer. Har ikke ferie selv om jeg har permisjon [8D]

Og snuppa mi sover hvor det skal være, jeg er mye ute og farter med henne. Men da gjerne på "langbesøk" som går over hele dagen. Så da sover hun med en gang vi kommer frem, også er hun våken resten av besøket.

lurer litt på hvorfor ungen ikke kan sove i vogn jeg også[:-]?
men hun har ikke rett til å bli sur.

Jeg skjønner deg godt jeg! Hun har ingen rett til å bli sur nei!

Både litt deg og henne?

Du hadde jo allerede satt ett "krav" om at du ikke kunne komme før etter luren til babyen din.

Kanskje hun fikk uventet besøk, hvem vet, kanskje det var noe privat? Hun kunne vel sagt det da til deg etterpå.

Nei det er ikke alltid like lett å få alt til å klaffe ... men dette gjentar seg jo ofte med henne som du sier..

da hadde hun fått lekt med babyen en annen gang!

dere to hadde kost dere med lunch,mens babyen sov f.eks?

jeg satt alldri hjemme med mini pga sovetider,da hadde jeg blitt gal.

Det andre besøket hennes var også planlagt. Fatter ikke hva som surrer rundt i det hodet hennes. Hehe.
Samboern min sier at jeg skal gi faen, men hu er jo venninna mi da. Men hver gang vi er sammen så sitter hun enten kun på datan eller telefonen. Så jeg er nok ikke så veldig spennende å være sammen med

hvorfor sa du ikke da bare at du kan komme, men at babyen blir nødt til å sove der, og at det betyr at hun ikke kan dulle?

hadde du sagt det, så hadde jeg nok vært på "ditt parti"

ORIGINAL: inamaria

hvorfor sa du ikke da bare at du kan komme, men at babyen blir nødt til å sove der, og at det betyr at hun ikke kan dulle?

hadde du sagt det, så hadde jeg nok vært på "ditt parti"

Haha. "Sove" finnes ikke i hennes vokabulær. Samme med svigermoren min. Hun klarer ikke å akseptere at ungen min blir fly forbanna om hu ikke får sove. Så det skal dulles og koses uansett. Så vi er der kun et par ganger i mnd. Hun får passe babyen avogtil, og gjør som hun selv vil. Det ender med en baby som er skikkelig overtrøtt og sint. Kjempegøy [:D][:D]

Og vil heller at babyen min skal styre dagen min, enn venner som ikke har respekt nok til å si ifra om ting som endres når vi har planer [8D]

Da hadde jeg bare sagt ja til å komme kl to jeg, så hadde jeg sagt ifra om at barnet måtte sove snart å sett hva hun sa [:)]

jeg synes ikke at hun har grunn til å bli sur. du sa det jo til henne[:)] jeg hadde nok latt ungen sove i vognen om det lot seg gjøre. Men hadde det f.eks vert i 4-5 tida og nær leggetid så hadde jeg ikke dradd nei[;)]

ORIGINAL: Vugge

Hvis du skal la babyen styre dagene dine hver dag så ender du vel med lite venner kanskje?[8|]
Skjønner dere begge to når du sier at hun bare skal dulle med henne men da er det jo din jobb som mor å si nei..

Kanskje det er enklere å be henne til deg neste gang[:)]

Edit; Så ikke at du hadde endra den siste setningen før etter at jeg postet ;)

Hun er den eneste i vennegjengen som ikke har fått barn, så hun forstår ikke greia med rutiner. Og jeg blitt frelst av rutiner. For babyen min har hatt kolikk, og etter at det gikk over og vi fikk rutiner så er hun drømmebabyen. Er alltid blid og glad og vil ikke ødelegge det.

Det går jo bedre når ungen blir eldre, for da holder hun ut lenger og da blir ikke dagen så styrt.

Ps; Jeg sitter ikke hjemme hver dag altså, selv om det høres sånn ut [8D]

ORIGINAL: Adrian_å_Mamma

jeg synes ikke at hun har grunn til å bli sur. du sa det jo til henne[:)] jeg hadde nok latt ungen sove i vognen om det lot seg gjøre. Men hadde det f.eks vert i 4-5 tida og nær leggetid så hadde jeg ikke dradd nei[;)]

Ja, men problemet blir da at jeg måtte vært der i over 4timer. For jeg liker ikke å vekke henne når hun sover.
Men kanskje jeg er alene om det [8D]

har noen sånne venninner jeg også, senest idag avlyste hun ene, skulle møtes i dag kl 12 for at JEG skulle hjelpe HENNE med å skrive invitasjoner til dåp, men fikk melding i natt at babyen hennes ikek ville sove så måte bli 12,40 istedet, så plutselig fikk jeg melding kvart over 7 at ungen enda ikke sov å at det måtte bli halv 3! hadde sagt at svigerfar kom å hjalp oss å sette opp bad etter 17 så måtte være hjemme å passe jenta vår siden hun er syk, så da sa jeg det ble for sent å hun var enig, men så spurte jeg om hun ville komme hit, det ville hun ikke fordi hun ville nyte tiden alene mens sambo var på trening ?!?! [8|][8|]

jeg blir OPPGITT fordi dette skjer hver gang! virket som det du sier at denne venninnen også gjør det, så det eneste man kan gjøre da er å riste på hodet å ikke holde av hele dagen for de.. alltid ha en plan b... det gjør jeg [:-] hadde ikke hun vært barndomsvenninnen min hadde jeg sluttet å hatt så mye kontakt med henne tror jeg, fordi det er slitsomt!!

men til en annen gang hadde jeg ikke latt min 5 mnd gamle baby styre hverdagen min... du er tydeligvis mer tolmodig enn meg [:D]

Back
Topp