Hvem av oss har regnet feil?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
jeg var hos legen i går. Jeg har regnet meg til at jeg da var i uke 12 + 2. Men legen regnet seg frem til at jeg var i uke 12 + 6 :eek: hvordan er det mulig ?
Første dag av siste mens var 28 eller 29 desember. Samleiet som førte til spiren var 14 januar, med eggløsning 2-3 dager etterpå i følge eggløsningstester.

Hvem av oss har regnet feil? Hvor langt mener dere jeg er på vei :happy:?

Ulike leger regner ut på litt ulike måter. Forhold deg til menstermin nå, for termin blir ikke satt før på OUL uansett, og det er den terminen som sykehusene forholder seg til :)

Sniker
Høres ut som du forholder deg til EL mens legen regner fra første dag siste mens uavhengig av EL.
Med EL 16/1 får jeg samme som deg og samtidig ser en lett da at legen bruker 28/12 og regner utifra..

Min lege regnet og først ut fra mens, det gjorde de på tul på kk også, men da jeg var på volvat så kunne han ikke få det til å stemme med størrelse på foster, jeg har lang syklus, så å regne fra mens blir feil på meg, så jeg fikk termin på tul, den var 8 dager etter menstermin, noe som stemmer mer da jeg gjerne var 40+ dagers sykluser.

Jeg har fått oul utfra termin satt på tul:)

Om du vet eggløsning, så er det nok sannsynlig at din utregning stemmer, men det får du nok vite mer sikkert på oul :)

Her også regner de fra første dag i siste mens, selv om jeg egentlig tror jeg blir satt tilbake 2-3 dager på oul :-)
Men egentlig greit å føle seg lengre på vei frem til da :-) går liksom litt fortere til uke 12 :-)

Her også regner de fra første dag i siste mens, selv om jeg egentlig tror jeg blir satt tilbake 2-3 dager på oul :)
Men egentlig greit å føle seg lengre på vei frem til da :) går liksom litt fortere til uke 12 :)

Ja, samme her også. Det er fult mulig jeg blir satt tilbake et par dager mtp når jeg pleier å ha symptomer på eggløsning :)

Ja, samme her også. Det er fult mulig jeg blir satt tilbake et par dager mtp når jeg pleier å ha symptomer på eggløsning :)

Jeg ble satt tilbake 2 dager på oul med eldste. Og var på 3 TUL før det og ingen nevnte noe som helst da :-)
Visste egentlig at eggløsningen var 2 dager forsinket og det vet jeg egentlig nå også :-)

Min foreløpige termin er også sannsynligvis feil på helsekortet (der fikk jeg 7. oktober i stedet for 13.). Legen tok utgangspunkt i siste mens, men jeg hadde en litt lengre syklus siden jeg akkurat hadde sluttet på p-piller og har tatt med det i min beregning. Men det gjør jo ikke noe, for den endelige terminen settes jo ved oul. Den foreløpige er så vi har en tid å forholde oss til :happy:

Back
Topp