hva

Bebbie og Emma

Gift med forumet
veide babyen din ?hadde du lett eller tøff fødsel?med eller uten smertestillende?tulla mi veide  nesten 5kg jeg hadde  en helt jævelig tøff fødsel og uten smertestillende[:(][:(][:(][:(]legene hadde sakt og gjort  feil at hun skulle veie 2.7 [8|]hun skulle jo  blitt tatt med keisersnitt siden hun var såå stor det er for stort for 1 gangsfødene med litt lite bekken osv [:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]

Hadde en stor gutt, 4280 gram (eller 4245, husker ikke helt), hverken lett eller hard fødsel. Jeg fikk petidin, men det var bare tull. Det skal jeg aldri har mer. [&:] Gabriel brukte lang tid på å komme ned i bekkenet, så jeg holdt på å kaste meg ut av vinduet, men alt i alt en gooood opplevelse [;)]

min veide 4.1kg.
den var vel passe tøff,hadde kun den i hånden og lystgassen,alt skjedde så fort....skulle egentlig å ha hatt ks,pga operasjonene mine,men gikk jo heldigvis bra da[;)] et knekt ribbein og brista arm på samme side,fikk lille gutten min.
jeg hadde influensa påtoppen av d hele..så jeg var ganske sliten.hadde kraftig svangerskapskløe,så skulle inn og få sovemedisin og slappe av,men siden jeg hadde 4.5cm åpning,ville de bare sette inn en pille og følselsforløpet sko starte....jeg var ikke forberedt på d i d hele tatt.men hadde tenkt tanken da[;)]
men godt jeg aldri mer ska føde vaginalt,men glad jeg har vært igjennom d å[:D]

jr var 4260 gr da han kom, fødselen har jeg arkivert under "G" for glemt, men etter nesten ett døgn med rier bestemte gynekologen at her var det epidural og drypp som måtte til, fikk epidural på 2 cm jeg... og to timer etter var jr kommet til verden.

Brage var 3140 g, og fødselen var vell egentlig helt topp!!

Kom inn med ful åpning og var på føden bare 29 min før han var ute [:D]
Fikk ingen smertelindring, og ingen rifter.. tjohei! [:D][:D]

Filip veide 4150 g da han ble født, og vil si at jeg hadde en ganske tøff fødsel. Han var en "stjernekikker" som de kaller det, når barnet kommer ut med ansiktet først og ikke bakhodet. Hadde pressrier i nesten 2 timer, for de skjønte ikke helt hvorfor han ikke ville komme ut. Riene forsvant nesten hele tiden, og dryppet virket heller ikke på riene. Det endte med at de måtte klippe meg, og jeg måtte sy 10 sting.

Snuppa var 3042 g og fødselen gikk som en drøm. Fra første ri til hun var født gikk det 3 timer og jeg hadde ikke smertestillende. Sydde 2 pyntesting [8D]

han veide 3790 g, og jeg hadde en flott fødsel. tok fire timer fra jeg kom på sykehuset til han var ute, og det var hardt da det sto på selvfølgelig, men hverken revnet eller måtte bli klippet... revnet veldig mye med førstemann, så de var veldig flinke og passet på hele tiden.

Isabell var 3680 og 50 cm. jeg ble satt i gang, fikk epidural etter 5 timer pga tette rier som ikke var sterke nok, sleit meg ut. gikk fra 4 cm tilfull full åpning på 30 min, etter epiduareln virket og jeg fikk en blund på øyet[:D] 16.16 var snuppa ute, bare noen pyntesting og i følge legen hadde jeg en fødsel helt etter boka[:D][:D]

mats var en liten gutt han veide 2420g og var 46lang.

hadde det tøft jeg oxo hadde hastekeisersnitt og spdde opp såret hele dagen og natta etterpå!

ble innlagt pg begynnende svangerskapsforgiftning. Var da to dager over termin. Ingen antydning til rier eller noe. På kvelden ble jeg strippet (noe som var helt for j.....!) og da startet riene med en gang! Hadde rier i rundt 37 timer (!) før snuppa kom. Ganske tøft med flere søvnløse netter på rad. Lå på et rom på fødeavdeling, og det var ikke akkurat god oppladning å ligge å høre på alle fødslene....

Lå to timer i badekar på morrakvisten (deeeeeilig!) før vannet ble tatt klokka åtte. Halv ti ble Ingrid født, fire dager over termin. Veide 3600gram. Hadde lystgass og fentanyl; ikke så veldig effektivt.

Heldigvis glemmer man smerte fort, så jeg har ikke noe problem med å skulle gjøre det igjen en gang i tida.

Tuva veide 3330 og fødselen gikk kjempe fint, hadde ikke smertestillende.

bell veide 3030 og vi hadde planlagt ks....... men med bt fall og angst var det ingen god opplevelse[&:]

Mia var 3600 gr, og fødselen gikk som en drøm. Hun kom 2 timer etter vi kom på sykehuset, hadde da 3 cm åpning.

Ei passe tulle på 3425g. Lang, men veldig fin fødsel, så skal ikke klage. brukte lang tid på å komme ned i bekkenet. ville ikke vri seg, så hun satt fast. Men puls på meg og barn var helt fint hele tiden, så det var ingen fare.. Brukte lystgass en liten periode før pressriene, men funket ikke all verden. Fikk noe annet å tenke på da i alle fall [:)]. Kom 6 timer etter full åpning, og tre timer etter første pressrie..

Back
Topp