Hva ville du sagt?

Wildberg

Forumet er livet
Samboeren min er bedt med til Trysil helgen 26-28 mars. Jeg sliter en del med bekkenløsning, korsryggsmerter og har hatt en del voksesmerter som har vært så vonde at jeg har hatt vondt for å gå. Han har egentlig takket nei, men jeg sa at det går sikkert greit om han drar, men så kom jeg til å tenke på at jeg kanskje føler meg tryggere om han er hjemme. Har termin 7 mai, så det er jo en mnd før termin.

Hva ville dere følt dere mest komfortabel med om dere var i min situasjon?

Tja, hadde det bare vært oss så hadde jeg syns det var greit..
Men at han kanskje hadde holdt seg edru til enn viss grad, så han kom seg på sykehuset om det var behov for det..

Men siden vi har ei fra før av som krever sitt, så hadde jeg sagt nei.. hehe[:D]

ORIGINAL: Lillyann

Det er bare oss to. Har ingen barn fra før

Da hadde jeg syns det var greit at han dro.. [:)]

Jeg hadde syntes det var greit å la han dra. Dette er kanskje den siste heisa turen han kan dra på på en god stund, så det syntes jeg du burde unne han. Babyen kommer sikkert ikke før tiden og du kan jo benytte annledningen til å ha en jente helg med gode venninner eller bare leie deg ett tonn med jentefilmer med god samvittighet.

Hmm, jeg vet ikke om jeg hadde følt meg helt trygg på at han var borte en mnd før termin. Den lille kan jo tross alt komme når som helst den siste tiden. Jeg og sambo har snakket om dette og vi har blitt enige om at han ikke skal gjøre noe borte fra hjemmet den siste måneden som omhandler alkohol eller turer langt borte. Men kan hende jeg er veldig egoistisk på dette området også da...

Masse fine tilbakemeldinger og fint at dere er ærlige. Vil bare legge til at disse voksesmertene som jeg har hatt har vært så vonde at jeg nesten ikke har klart å gå og ligget og gråtet og vridd meg i senga. Ikke for å gjøre ting dramatisk altså[:D] men om det skulle komme tilbake vil jeg ikke være alene....

Jeg hadde latt han dra. Har selv bekkenløsning og en datter fra før, men man klarer seg helt fint :) Har selv termin 2. mai, og samboeren skal på fjellet i påsken uten moblidekning.... Men har får bare dra :) Om det skjer noe, så har i alle fall jeg sykehuset nært[8D]

Selv synes jeg det er veeeldig godt å ha min samboer her når jeg ikke er helt i form :) Hadde så klart aldri tvunget han til å bli hjemme om han ikke ønsket det selv. Så det er jo bare å spørre samboern din hva han har mest lyst til, så ser du lett hva som blir det rette ;)

Det står at du bor i Oslo Lillyann og det er jo bare fire timer til Trysil, så hvis du merker at noe bgeynner å skje så rekker han helt sikkert å komme hjem i god nok tid. Og hvis han har drukket så kan jeg garantere deg at han finner noen til å kjøre han hjem eller betaler drosje fra trysil til Oslo for å være der for deg.

Jeg syntes det er viktig at gutter får litt frihet mens vi er gravide. Herregud så mye mannen min må gjennom med meg. Han masserer meg når jeg vil det og holder ut med humørsvingningene mine.Det er sikkert ikke så gøy for mannen å sitte hjemme hver eneste helg med meg mens jeg sovner på sofaen klokken ni og han har sikkert litt dårlig samvittighet når han går ut fordi jeg ikke kan drikke og bli med. Så jeg ville ha så absolutt ha unnet min mann en tur selv om det er en mnd igjen til fødselen. Hadde det vært en uke før så hadde svaret vært noe annet.

Men skjønner selvfølgelig deg også, men tenk som så at det mest sannsynlig ikke skjer noe og hvis det skjer noe som kommer han seg sikkert hjem i tide.

ORIGINAL: te

Jeg hadde syntes det var greit å la han dra. Dette er kanskje den siste heisa turen han kan dra på på en god stund, så det syntes jeg du burde unne han. Babyen kommer sikkert ikke før tiden og du kan jo benytte annledningen til å ha en jente helg med gode venninner eller bare leie deg ett tonn med jentefilmer med god samvittighet.

signerer... Godt forslag [:D]

De siste ukene har ikke min samboer villet gå ut med venner og slikt, visst det skulle skje noe liksom også er han f.eks. på byn å drikker... Eg synes også det er best når han er i nærheten og kjørbar tilfelle det skjer noe liksom, vet jo aldri!! 

Det har ingenting å gjøre med om jeg vil LA han dra, han gjør selvfølgelig som han ønsker.
Tror heller ikke det er noe alternativ for han å dra, men å holde seg edru.
Det jeg frykter er om jeg får disse sidesmertene igjen eller om barnet skulle komme. Eller om det skjer noe som gjør at jeg må dra til sykehuset. Har selvfølgelig fått plass på Bærum og dit tar det 40 min å kjøre...
Han har som sagt takket nei, men jeg tenkte også først at det gikk sikkert greit om han drar, men ble brått så usikker om jeg vil føle meg trygg.
Og jeg VET at om det skulle skje noe så vil han føle seg helt lost om han ikke var her for å passe på...

Tror jeg hadde blitt litt usikker selv så nærme termin.. Men nå har flere vi kjenner, født for tidlig.. Men har du ikke annen familie i nærheten? Jeg har heldigvis svigers i underetasjen og foreldrene mine 10 minutter unna, så jeg bekymrer meg ikke noe særlig uansett.. Men årets konsert får han vente med, for jeg vil gjerne ha han edru den siste uka før termin. [8D] Men har du ikke familie eller venner som kan hjelpe deg den helga? Kanskje ta et lite pysjamasparty? Hehe..

Har du familie eller venner som du er trygg på og kan være hos deg evt den helgen? Om disse smertene skulle komme? Vet jo at det beste når jeg har det vondt er å ha samboer eller mamma hos meg...he he. Å rekke en fødsel skal han nok klare, mest normalt at det tar minst 10 timer.
Jeg har også endel bekkenplager og sliter med å ta meg av min to åring en hel helg. Det går jo altså, men jeg hadde nok følt at det ble veldig tungt. Min samboer fikk også en invitasjon til hyttetur med gutta rundt en mnd før termin. Jeg foreslo om han heller kunne ta en skikkelig fest med gutta en kveld i stedet for å bli borte en hel helg. Og det syntes han egentlig var greit:-) [;)]

ORIGINAL: ToSmå2010

ORIGINAL: Lillyann

Det er bare oss to. Har ingen barn fra før

Da hadde jeg syns det var greit at han dro.. [:)]

Enig[:)] Men greit me en backup-plan at han kunne komt seg hjemover fort hvis noe skulle skje..

Hmmm. det er veldig vanskelig å svare ordentlig for deg.
Er usikker på hva jeg ville syntes selv.
Kanskje du og samboern kan sette dere ned og snakke om det og se hva dere kommer fram til sammen.
Er jo trygt og godt å ha han der, samtidig så er det jo faktisk deilig å være alene innimellom.
Men når du har vondt så er det spesielt betryggende å ha han der.
Se an hva du trenger. Kankskje han ikke trenger å gi noe definitivt svar ennå heller?[;)]

Jeg ville helt klart latt han dra, om han ville det selv. Nå er vi 2.gangs og langt fra hysteriske, og tar ting litt som det kommer, hehe, men livet går videre, om det er 2 mnd eller 2 uker igjen til termin. Sjansen for at fødsel skjer akkurat den helga er jo særdeles liten, og at han på toppen av det hele da ikke skal rekke frem om en evt fødsel setter i gang, er enda mindre.

Jeg for min del hadde ikke orket å latt mine "plager" gått ut over mannen min i den grad. Det er noe med det å ikke gjøre seg totalt hjelpetrengende, bare fordi man er gravid. At du har vondter skal, slik jeg tenker, ikke gå ut over din mann og det som mest sansynlig blir hans siste shalabaistur før fødsel[;)]

Så jeg hadde sagt at han fikk gjøre AKKURAT som han selv villle. Om han hadde reist, hadde vi nok klart å skrape sammen en backup plan:)

Du må jo sjøl finne ut kva som er best for dere.

Sist hadde eg termin 16.juli, og ein mnd før skulle mannen dra å fikse noe på campnigvogna vår.Har fast plass på vogna ca ein time herifrå..

Vel, han drog på onsdagen, og skulle vere der å jobbe hele helga...Fredagen var eg ute med venner, og om natta går vatnet uten for varsel....Kjente ingen ting.......

Så ein har liksom ingen garenti når babyen vil ut....

Eg tok drosje inn på sjukehuset, mannen kom etter vel ein time, men det skjedde ingen ting på lørdagen, så på søndagen blei eg igang sett..så da kom sondre, ein mnd før tida....

ORIGINAL: ToSmå2010

Tja, hadde det bare vært oss så hadde jeg syns det var greit..
Men at han kanskje hadde holdt seg edru til enn viss grad, så han kom seg på sykehuset om det var behov for det..

Men siden vi har ei fra før av som krever sitt, så hadde jeg sagt nei.. hehe[:D]

Samme her [:)]

Back
Topp