Hva ville du sagt om du fødte 5 min på tolv natt til 1. Juli?

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Tenker jeg ville blitt litt ergret om vi føde fem min før 2 uker ekstra lønn?!!

Hva tenker du?

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Ikke noe problem hos oss siden vi ikke får pappa perm, men hadde vi fått hadde jeg nok klikka.
Hadde nok spurt om det hadde vært sjans å jukse det litt til da... 5min fra eller til bør vel ikke ha så mye å si?

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Jeg hadde sagt "Hipp hurra endelig!". For jeg er så egoistisk at jeg er på dette punktet er villig til å ofre to uker perm for å føde så tidlig som mulig!! Ikke rasjonelt og super egoistisk, men jeg hadde ikke brydd meg....

Jeg hadde sagt "Hipp hurra endelig!". For jeg er så egoistisk at jeg er på dette punktet er villig til å ofre to uker perm for å føde så tidlig som mulig!! Ikke rasjonelt og super egoistisk, men jeg hadde ikke brydd meg....
Herlig! Ærlighet varer lengst!!!

Hadde absolutt ikke brydd meg. Sambo måtte ha tatt de to ukene i sin friperiode uansett.

Skal ikke ha pappakvote, så her er d bare å komme..

Men får jeg nå før termin, så mister vi jo uker:( må få nøyaktig på termin for å få alt man har krav på...

venter en prins 6juli

Nei det hadde jeg synes var skikkelig kipt.
Nå vet jeg jo ikke enda om jeg får overtatt pappen sine uker, men det bør ikke by på broblemer i følge legen til mannen. Da hadde det evt blitt to uker lenger ulønnet permisjon på meg. Det er MYE penger det.....

Da hadde jeg rett og slett blitt sur. Holde ut så lenge, men akkurat ikke lenge nok. Hvis jeg skal føde før 1. juli, vil jeg føde nå, ikke så rett før. Så nå kan han holde seg inne i 5,5 døgn til rett og slett. Vi må prøve å få det til å gå opp her til våren/sommeren, så er avhengig av flest mulig uker, men samtidig er kroppen min nå så sliten at jeg er fryktelig klar for å være ferdig. Men jeg skal klare å holde ut til 1. juli, så da er det ikke verdt han kommer før heller. :P

Hadde ikkje brydd meg igroen. Ville vert glad eg var ferdig og hadde henne hos meg ;)

Gutt 10 Juli 2007
Jente 16 Nov 2008
Jente 14 Des 2011
♥ Venter en tulle 10 juli ♥

Da hadde jeg rett og slett blitt sur. Holde ut så lenge, men akkurat ikke lenge nok. Hvis jeg skal føde før 1. juli, vil jeg føde nå, ikke så rett før. Så nå kan han holde seg inne i 5,5 døgn til rett og slett. Vi må prøve å få det til å gå opp her til våren/sommeren, så er avhengig av flest mulig uker, men samtidig er kroppen min nå så sliten at jeg er fryktelig klar for å være ferdig. Men jeg skal klare å holde ut til 1. juli, så da er det ikke verdt han kommer før heller. :P
Helt enig!!

Hadde jo termin 3.7. og fødte 4.6. Sa hele tida at hvis jeg får før 1.7. håper jeg det blir en "god stund" før, for blir det rett før blir jeg skuffa over de to ukene mindre perm med lønn. Da så jeg jo for meg typ 20.-23.6. eller noe da, og ikke så tidlig som det ble ;-) Men, såå, det ble jo som jeg ville og mere til når han først kom før tida. Nå ser jeg mest positivt ved det faktisk:
-Jeg har drømmegutten hos meg
-Jeg ble ferdig med fødsel og slipper å være misunnelig på alle som får baby
-blir ferdig med renselsen tidligere på sommeren og kan derfor bade/feriere i mye større grad, mer ut av sommeren
-jeg slipper å ha smerter og andre sv.sk-plager mer
-slapp helt unna mas fra omgivelsene om "har du ikke født enda?!"

Men så finner man vel uansett noe positivt med den situasjonen man tross alt havner i, tenker jeg, så hadde jeg venta enda hadde jeg sikkert sett det som positivt å ikke miste de to ukene :-) nå blir det jo mye dyrere for meg å være hjemme hele neste skoleår, ca 4 mnd ulønna i stedet for 3 som planlagt. Men det skal gå ;-)

Men: det viktigste er jo tross alt at alt går bra med mor og barn <3

Back
Topp