Hva ville du ha gjort?

Statistikern

Elsker forumet
Assistert-jentene
Trenger å lufte tankene litt, håper det er greit at jeg gjør det her. Er i tvil om hva vi skal gjøre. Har totalt hatt 12 innsett og 5 inseminasjoner over 4.5 år, som har resultert i 3 SA og en exu. Har blant annet utfordringer med endometriose. Vi har gått for et siste uttak privat etter offentlig behandling, negativt ferskforsøk og 3 blasto på frys. Nå kan vi enten sette inn på denne syklusen, i naturlig syklus med støttemedisiner, eller prøve en lang nedregulering før innsett i styrt syklus for å roe ned endometriosen. Har aldri blitt gravid ved fryseforsøk i naturlig syklus, men har ikke prøvd med alle støttemedisinene jeg får nå. Hvis vi går for nedregulering blir det ikke innsett før slutten av august. Dette er veldig tøft mentalt å håndtere både for meg og kona etter så mye venting allerede. Samtidig kanskje det er det som skal til, og vi "sløser" kanskje et embryo hvis vi setter inn nå, det blir negativt, og så må vi allikevel gå for nedreguleringen etterpå. Til syvende å sist må vi bare bestemme hva vi kan leve med, men tar gjerne emot innspill...
 
Jeg ville prøve å sette embryo i naturlig syklus, siden du har aldri prøvd det med alle støttemedisinene :) kan hende at det skal funke og du slipper nedregulering :)
Tror hvis det hadde vært et dårlig alternativ med lave sjanser for graviditet så hadde klinikken ikke tilbudt det for dere :)

Men det må bare dere to bestemme selvsagt :Heartred
 
Jeg er litt enig med deg over. Jeg ville prøvd innsett i naturlig syklus med alle støttemedisiner du kan få. Vet du hvilke støttemedisiner det er snakk om?

Jeg har heller aldri blitt gravid i naturlig syklus med fryseforsøk. Men jeg ble det denne måneden pga prednisolon, albyl e, klexane, cyclogest x 2 og prolutex. Jeg er overbevist om at dette er grunnen til at det gikk.
Håper veldig for deg, og at dere finner ut av det.
 
Jeg ville prøve å sette embryo i naturlig syklus, siden du har aldri prøvd det med alle støttemedisinene :) kan hende at det skal funke og du slipper nedregulering :)
Tror hvis det hadde vært et dårlig alternativ med lave sjanser for graviditet så hadde klinikken ikke tilbudt det for dere :)

Men det må bare dere to bestemme selvsagt :Heartred
Jeg er litt enig med deg over. Jeg ville prøvd innsett i naturlig syklus med alle støttemedisiner du kan få. Vet du hvilke støttemedisiner det er snakk om?

Jeg har heller aldri blitt gravid i naturlig syklus med fryseforsøk. Men jeg ble det denne måneden pga prednisolon, albyl e, klexane, cyclogest x 2 og prolutex. Jeg er overbevist om at dette er grunnen til at det gikk.
Håper veldig for deg, og at dere finner ut av det.
Takk for svar ❤️ Vi har valgt å gå for et innsett i naturlig syklus nå. Det ble før vanskelig å vente mange måneder etter at vi allerede har holdt på så lenge, og det er definitivt verdt å prøve. Vi har allerede prøvd de nye støttemedisiner ved ferskforsøket, men tenker at en gang ikke er nok for å vite om det kan gjøre en forskjell. Jeg skal gå på litt lignende som deg Stor&liten - cyclogest, prolutex, klexane, og plaquenil (fikk velge mellom det eller prednisolon) . Er det en særlig grunn til at du fikk både albyl e og klexane? Stas at den satt for deg nå!
 
Takk for svar ❤️ Vi har valgt å gå for et innsett i naturlig syklus nå. Det ble før vanskelig å vente mange måneder etter at vi allerede har holdt på så lenge, og det er definitivt verdt å prøve. Vi har allerede prøvd de nye støttemedisiner ved ferskforsøket, men tenker at en gang ikke er nok for å vite om det kan gjøre en forskjell. Jeg skal gå på litt lignende som deg Stor&liten - cyclogest, prolutex, klexane, og plaquenil (fikk velge mellom det eller prednisolon) . Er det en særlig grunn til at du fikk både albyl e og klexane? Stas at den satt for deg nå!
Da krysser jeg absolutt alt jeg har for at juni blir måneden din! Én gang er kanskje ikke nok nei. Hvorfor valgte du plaquenil om jeg kan spørre? Er den ene bedre enn den andre til forskjellige ting?
Grunnen til at jeg tar både klexane og albyl e er fordi jeg fikk lungeemboli etter overstimulering - fikk det faktisk før det også, så tror man får hvis man spør.
Tusen takk, ja veldig gøy. Men, etter positiv test kommer også alle de engstelige tankene.
Jeg tok faktisk 20 mg prednisolon første runden (da ble dessverre forsøket avbrutt) men tror det var fint å starte høyt og heller gå ned på dosen. Er veldig sikker på at albyl e og prednisolon var de to som reddet meg denne gangen, uten at jeg har annet enn en magefølelse på det.
 
Back
Topp