Hva ville du gjort?

babyT

Forumet er livet
Denne prosessen med venting og prøving og alle de psykiske påkjenninger det medfører, sammen med en krevende situasjon på jobb (siste dråpen i det fulle begeret?) resulterte før påske i at jeg ble sykmeldt pga senebetennelse og store spenninger i fra korsrygg opp i nakke og ut i armene. Er ikke like ille nå lenger, men fortsatt ikke bra. Bare mens jeg skriver dette kjenner jeg det begynner å verke i armene og nakken igjen. På fredag lagde vi taco og jeg skulle kutte salaten. Var helt gåen etterpå. Nakken verka som besatt. Derfor føler jeg meg ikke klar til å begynne i jobb igjen helt enda, samtidig som jeg føler jeg bør gjøre det. Liker ikke å gå sykmeldt lenge. Tenker mye på dette, noe som sikkert ikke hjelper på spenningene i ryggen. Det er nå ca 4 uker til vi drar på vårferie, og rett etter ferien starter vi prøverørsprosessen. Regner da med at det vil komme flere sykmeldinger. Derfor synes jeg det er flaut om jeg skal gå enda lenger sykmeldt nå for så å jobbe et par uker og bli sykmeldt igjen pga bivirkninger/reising i forbindelse med icsi-forsøket. Vil jo ikke bli stemplet som en svekling som ikke kan være i jobb og bare snylter på trygdesystemet [&:] Går til fysioterapeut for plagene i tillegg til at jeg får trene i varmebasseng en til to ganger i uka for å prøve å løse opp.

Hva ville dere gjort? Trenger virkelig gode råd nå!

Hilsen en fortvilet babyT?

[:)]JEG RÅDER DEG TIL EN TING:[:)]

TENK PÅ DEG SELV !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har jobbet som frilanser før jeg fikk fast jobb....og jeg har erfart at bedriftene tenker ikke sååå mye på sine ansatte...[:@]
De tenker penger[:@] så viss du vill bli gravid igjennom prøverør så TENK PÅ DEG SELV.[:)] Viss ikke kan du slite siden du allerede har en vond kropp,ja bivirkningene kommer,kansje ikke like ille til alle...

JEG HÅPER AT DU TAR TIL DEG RÅDET OG TENKER PÅ DEG SELV,FOR JEG VIL JO AT DERE OXO SKAL BLI GRAVIDE[:)]

lykke til med å bli bra[:)][:)][:)]

Skjønner dilemmaet ditt, men vet jammen ikke hva eg ville gjort heller.....
Høres jo ikke ut som du er i form til å gå på jobb enda da, så kanskje du trenger litt mer
tid til å bli bra.... (samle litt krefter til prosessen fremover også..)
er jo ikke sikkert at du blir så mye sykemeldt under ivf heller, er jo egentlig bare 3 dager i forbindelse
med egguttak/innsetting som er vanlig......

takk for svar CiZzYeN og Hope

Snakka litt med min kjære isted og han mener jeg ikke bør begynne å jobbe enda. Kroppen er ikke klar. Tror min tvil bunner ut i at jeg nok tenker alt for mye på hva andre tenker og mener. Må nok slutte med det, selv om det ikke er lett...

Legekontoret her har en slik fin service at man kan sende mail med spørsmål til legen, så får man svar så raskt han har tid. Sendte mail isted så får nok svar imorgen tidlig.

Bra at du tenker på deg selv,det er tungt og hardt å ga igjennom prøverør,på begge måter...noen får mer bivirkninger enn andre...jeg hadde lite i bynnelsen...men fikk litt ettervært,men har bare vært sykmeldt under aborten enda..
men vi får se,skal tenke på kroppen neste gang[;)] så kansje vi lykkes[;)]

Har også vært sykemeldt en stund, og it sucks. Men tenker sånn som Cizzyen, en må tenke på seg selv og rett og slett være egoistisk når en driver med dette. Du må jo bli frisk og uthvilt til forsøket ditt. Masse lykke til uansett [:)]

La meg igår med smerter i høyre skulder og våkna idag med det samme. Sendte jo mail til legen igår og lurte på hva jeg skal gjøre. Han anbefalte meg å prøve å jobbe 50 % et par uker for å se. Kanskje jeg skal gjøre det da?

Tenk på deg selv!!!!For det er det ingen andre som gjør. Viktigt at du blir helt god før du begynner på jobben  igjenn,tror jeg. Du er jo sykemldt fordi du ikke er god i rygg/nakken. Lykke til...håper du snart blir frisk. Er noe herk når rygg/nakken streiker!!   Men tenk på deg selv!![:D]

ORIGINAL: Nøsste

Tenk på deg selv!!!!For det er det ingen andre som gjør. Viktigt at du blir helt god før du begynner på jobben  igjenn,tror jeg. Du er jo sykemldt fordi du ikke er god i rygg/nakken. Lykke til...håper du snart blir frisk. Er noe herk når rygg/nakken streiker!!   Men tenk på deg selv!![:D]

Signerer denne.

jeg sier meg enig i alt det de andre her har sagt.
hvis du blir dårlig av å skrive på pc, eller skjære salat, føler du selv at du har noe på jobb å gjøre?
det er din kropp og du som bestemmer, og det er ingen vits å gå tilbake i jobb før du er frisk. du risikerer at du sliter deg enda mer ut, og blir sykemeldt enda lenger enn du i første omgang hadde behøvd.
du kan ikke ha aktiv sykemelding en stund da? slik at du kan komme og gå litt som det passer deg?

og, dessuten, det er da ingen som kan mene at du snylter på trygdesystemet for at du er sykemeldt noen uker[:)]

klem til deg!

Tusen takk for at dere er så gode, jenter!

Har vært i varmebassenget nå, og det var vondt å gjøre øvelsene, så skjønte raskt at jeg ikke har noe på jobb å gjøre. Sendte ny mail til legen etterpå, og han har nå sykmeldt meg 100 % i to uker til. Var også innom på jobb en tur og spiste lunsj, og de sa det samme som dere; Tenk på deg selv!!!

Akkurat nå er jeg både letta og fortvila på samme tid, for det er jo ikke gøy å gå sykmeldt, men skjønner at det er det beste nå.

Nå skal jeg legge meg på sofan og se om jeg finner noe å se på TV, mens jeg venter på at mannen skal komme hjem. Han er ute og går tur nå.

ORIGINAL: Baby klar..

Du skal sette helsen din i fokus, det er ingen som takker deg når du har presset deg for langt og må bruke enda lengre tid for å bli bra.[&:]
Hva tenker du om andre som ikke er på jobb? Som regel så dømmer vi ikke andre like hardt som vi gjør med oss selv.

Senk skuldrene og tenk på hva som er best for deg slik som situasjonen er akkurat nå. Hold deg hjemme til du er frisk nok til å takle utfordringene på jobb.

Det er ditt liv og din helse, kun du som må leve med eventuelle langvarige skader[8|]

De ser deg for den du er når du er på jobb og er frisk[:D]

Du har så rett! Tenker jo ikke negativt om andre selv om de er sykmeldt en periode, likevel klarer jeg å tenke slik om meg selv. Det må jeg bare slutte med!

ORIGINAL: smygel 78

den er ikke god den følelsen som kommer der,har vært der selv.

Vet du det at det er fakstisk ingen som takker deg for at du går på jobben med STORE smerter!

Sett deg ned og tenk overfølgende: Hvordan føler jeg det med å være på jobb når jeg er i dårlig form?
kommer tanken på at "nei jeg skulle vært hjemme" så er det vel naturlig at man skal være det.
Ikke ofre vekk den forhåpentligvis nye babyen på å tvinge deg selv til å gjøre noe dumt,utfallet kan bli bittert...

Så svaret mitt er følgende: Jeg hadde blitt hjemme!

Er sykmeldt to uker til, så får vi se om jeg er bedre da slik at jeg kan begynne å jobbe 50%. Dette er ikke gøy, men jeg har en fantastisk mann. Har grått på skulderen hans et par ganger idag. Det var deilig! Slippe kontrollen og bare la tårene strømme.

ORIGINAL: babyT?

ORIGINAL: smygel 78

den er ikke god den følelsen som kommer der,har vært der selv.

Vet du det at det er fakstisk ingen som takker deg for at du går på jobben med STORE smerter!

Sett deg ned og tenk overfølgende: Hvordan føler jeg det med å være på jobb når jeg er i dårlig form?
kommer tanken på at "nei jeg skulle vært hjemme" så er det vel naturlig at man skal være det.
Ikke ofre vekk den forhåpentligvis nye babyen på å tvinge deg selv til å gjøre noe dumt,utfallet kan bli bittert...

Så svaret mitt er følgende: Jeg hadde blitt hjemme!

Er sykmeldt to uker til, så får vi se om jeg er bedre da slik at jeg kan begynne å jobbe 50%. Dette er ikke gøy, men jeg har en fantastisk mann. Har grått på skulderen hans et par ganger idag. Det var deilig! Slippe kontrollen og bare la tårene strømme.

BRA... Nå får du ta godt vare på deg selv, plei kroppen din.
Masse god bedring. [:)]

Tenk paa deg selv litt..Det er jo mye man skal igjennom og det anbefales jo aa ikke stresse saa mye.>Tenk paa helsen og forhaapentligvis spiren..Om du er syk og stresser med jobb, og den ikke sitter, kan det hende du angrer. (tenker om jeg ikke hadde gjort ditt og skulle gjort datt..)
Plei deg selv og gaa tilbake paa jobb naar du er frisk og klar [:)]

Lykke til

Det er mange smarte og fornuftige jenter her inne leser jeg... Må bare stille meg bak de.
Ta tiden til hjelp og plei psyken din og mens du er hjemme. Det kan være tungt å ikke fungere optimalt fysisk samtidig som det er masse tanker rundt det kommende forsøket. Har skjønt du har en del hobbyer hvertfall, om du kan pleie noen av de uten at det går utover senebetennelsen...??

Sikkert veldig godt å ha fått bekreftelse fra de på jobb om å tenke på seg selv og helsen. For man føler jo på å være borte selv om en ikke bør det og de andre hvertfall ikke tenker på det. [:)]

God bedring vennen!!

Det er så godt å ha dere jentene her inne når man ikke helt tenker klart selv [;)] Men tar rådene fra dere seriøst og holder meg borte til jeg er bra igjen!

Når det gjelder hobbyer har jeg jo noen, men som hobbyer flest krever de at jg bruker armene, så har ikke turt å prøve.

Dagene hjemme er lange, men tar meg en tur innom jobben i lunsjen hver dag. Tror det er lurt å holde kontakten, så blir det ikke så ille å komme tilbake. Så er jeg heldig å ha en mann som denne uka er hjemme. Han jobber skift, noe som betyr at han har perioder med "langfri" [:)] Nå har han akkurat vært på butikken og handla og skal lage muffins til oss [:D]

hmmmm... Dette høres ut som det passer for meg. Har slitt med spenninger i kroppen helt siden barneskolealder (ble mobba), og kjenner det med en gang noe blir vanskelig. Blir usikker og spenner musklene i kroppen ubevisst.

Det er bare to fysioterapeuter her i Lakselv og tror ikke noen av dem har denne utdanningen. Men skal høre med min fysioterapeut imorgen om hun kjenner til dette.

Tusen takk, Apple!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp