Hva ville du gjort?

Skogstrollet

Andre møte med forumet
Hei dere, er ny her og fant ut at jeg er gravid sist lørdag - er vel ca 5 uker på vei (litt uregelmessige sykluser etter MA i fjor) og håper spiren sitter denne gang.
Men har havnet i en litt vanskelig situasjon.....

Jeg og mannen har et barn fra før og bor et godt stykke unna familie, og har av div grunner tenkt å si opp og flytte nærmere familie i løpet av halvåret. Mannen er allerede permittert pga nedbemanning og igang med jobbsøking i hjembyen.
Dilemmaet er: skal jeg vente med å si opp jobben min til jeg er gått ut i permisjon (føler det er litt frekt mtp jobben)?
Er det noen som har lignende erfaring?

Hei dere, er ny her og fant ut at jeg er gravid sist lørdag - er vel ca 5 uker på vei (litt uregelmessige sykluser etter MA i fjor) og håper spiren sitter denne gang.
Men har havnet i en litt vanskelig situasjon.....

Jeg og mannen har et barn fra før og bor et godt stykke unna familie, og har av div grunner tenkt å si opp og flytte nærmere familie i løpet av halvåret. Mannen er allerede permittert pga nedbemanning og igang med jobbsøking i hjembyen.
Dilemmaet er: skal jeg vente med å si opp jobben min til jeg er gått ut i permisjon (føler det er litt frekt mtp jobben)?
Er det noen som har lignende erfaring?
Gratulerer! Vi er vel omtrent like langt på vei, og litt bak noen av de andre her :) Med mindre du jobber for et lite selskap som en av dine beste venner eier og hvor du vet at selskapet kommer til å slite dersom du gjør noe sånt, ville jeg tenkt på meg selv i akkurat denne situasjonen — vær en god arbeidstager frem til perm og si opp når det passer mtp ny jobb/flytting mm.

Enig med CSS. Er det et lite selskap hvor du føler at eier er en hyggelig person med samfunnsnyttig arbeid og ærlig hardtarbeidende - så ville jeg vært ærlig. Om du jobber i et stort selskap som f.eks Equinor eller Vy, staten eller Norsk Hydro eller noe sånt, så ville jeg bare latet som ingen ting inntil reell oppsigelse :)

Enig i de over :)

Takk for svar! Tror nok jeg gjør det, fo4 økonomien sin del...:)Er et relativt stort selskap (over 300ansatte), men har jo et godt forhold til sjefen - dvs nærmeste leder. Hvis nå spiren holder seg på plass, tror jeg det blir ulønnet perm/ferie i august, slik at jeg kan flytte samtidig som mann og barn.
Ææh....Synes det er skummelt å leve i uvissheten:oops:

Back
Topp