Hva ville DU gjort?

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
Ja... tar gjerne imot svar på hva du ville gjort og takk til se som gidder lese [emoji173]

Som sikkert mange vet nå måtte vi gjennom en senabort sist gang grunnet en misdannelse på fosteret. Har fra før 3 friske barn.

Fordi vi var gjennom dette får vi ultralyd i uke 12 på riksen denne gangen.
Jeg har også tatt tidoblede doser folsyre.

Utover dette har vi ingen oppfølging. Forrige uke var vi på ultralyd i uke 6+5 for å sjekke liv og det var det.

Misdannelsen ble sist gang oppdaget allerede i uke 8+5. Men riksen kunne ikke 100% konstatere det før uke 12.

Føler jeg lever i en tankekoas om dagen. Bare bekymrer meg og tørr nesten ikke relatere meg til at jeg faktisk ER gravid.
Redd det skal skje det samme igjen.

Ville dere tatt en til ultralyd før den på riksen? Eller hadde dere klart å bare vente?

Jeg er jo i nesten samme situasjon - bortsett fra at min baby bare døde i uke 16. Har bare fått beskjed om å ta folat og D-vitamin.
Er også livredd for at det skal skje igjen, og var hos legen i dag. Tok hcg for å se at den stiger og ble henvist til tidlig ul på sykehuset :)

Distanserer meg så godt det går fra graviditeten, og prøver bare å tenke at jeg ikke kan få gjort noe verken fra eller til.
Men legen sa at hvis tidlig ul er med på å senke nervene mine, så skal jeg få det :)
Og sånn tenker jeg for deg og - hvis det roer deg, så be om det :)

Jeg forstår veldig godt at du grubler og er bekymret.
Samtidig er det ikke noe de får gjort før uke 12 som du sier selv.
Du har 5 uker igjen før UL på Riksen. Om det ikke er sjans for å se noe før da så hjelper det kanskje ikke med ekstra UL?
Dog om du blir beroliget så er jo det dét beste for deg og spiren.

De KAN se noe før uke 12. Men riksen tar meg ikke inn før uke 12.
Har lurt litt på om det er like bra å ta en privat ul før uke 12...for om de ser noe er galt så vet jeg iallfall det fremfor å gå i 5 uker til og lure....

Hvis du føler deg bedre ved å ta en ultralyd til før uke 12 så gjør du det :-) er ikke noe gøy å gå rund å bekymre seg.
Jeg hadde sikkert gjort det.

Ja er det jeg tenker også. Hvorfor vente til uke 12? Er noe galt igjen vil jeg heller ha et varsel om det så tidlig som mulig...

skjønner deg veldig godt. Skal selv til riksen å sjekke om alt er bra i uke 12. Så sliter litt med å glede meg over graviditeten enda, men det kommer nok :-)

skjønner deg veldig godt. Skal selv til riksen å sjekke om alt er bra i uke 12. Så sliter litt med å glede meg over graviditeten enda, men det kommer nok :-)
Hva er grunnen til at du skal på riksen i uke 12 da? [emoji173] om du vil si deg..

Skjønner deg veldig godt. Hvis ul er med på å roe deg ned, så gjør det. Har ikke vært gjennom det samme som deg, men etter mange MA løp jeg ned dørene hos jordmor sist svangerskap. Har ikke telling på hvor mange ultralyder jeg var på. Alt for å få roe ned litt. God klem til deg:Heartred

Fosteret manglet magesekk, blære og var noe feil med hjertet + kromosomfeil.
å nei så trist... hvilken uke fant dere ut det?
har du barn fra før?

satser på at vi bare var uheldige begge to [emoji173][emoji173][emoji173]

Skjønner deg veldig godt. Hvis ul er med på å roe deg ned, så gjør det. Har ikke vært gjennom det samme som deg, men etter mange MA løp jeg ned dørene hos jordmor sist svangerskap. Har ikke telling på hvor mange ultralyder jeg var på. Alt for å få roe ned litt. God klem til deg[emoji813]red
Ikke sant... jeg også tenker det.

å nei så trist... hvilken uke fant dere ut det?
har du barn fra før?

satser på at vi bare var uheldige begge to [emoji173][emoji173][emoji173]

Fant det ut på tidlig ultralyd i uke 12. De sa det var veldig liten sjanse for at det skulle skje igjen.
Har en datter på to år fra før av :-)
Krysser fingrene for at vi er heldigere denne gangen ;)

Fant det ut på tidlig ultralyd i uke 12. De sa det var veldig liten sjanse for at det skulle skje igjen.
Har en datter på to år fra før av :-)
Krysser fingrene for at vi er heldigere denne gangen ;)
Vi fikk også beskjed om at det var liten sjanse... og vi ble ikke tatt gentester av. Han mente det ikke var behov.

Huff.. Jeg skal ha TUL før 12 uker jeg.. Skjønner godt de som ønsker seg det pga. tidligere komplikasjoner. Lykke til :)

Hadde gjort det Bare for å se at alt fortsatt ser bra ut (for det gjør det) ❤️ Da kan du senke skuldrene ett hakk til og prøve å glede deg over graviditeten! Tok tidlig ultralyd bare for å sjekke at alt var bra, for det var jeg bombesikker på at det var, men det var ikke liv der.. Kjenner at jeg sliter veldig med å være positiv denne gangen og gruer meg sykt mye til tidlig ultralyd- men HVIS alt er bra denne gangen så tar jeg en til rundt uke 10 for å forikre meg om at det fortsatt er liv!

Jeg hadde kommet til å gjort det om jeg var i den situasjonen du beskriver at du er i. Bare for å «roe nervene». Hvis du går og tenker på det er det bedre å gjøre det, så slipper du å bruke energi på å lure [emoji173]️

Hvis tidlig ul kan senke nervene dine hadde jeg bestilt time før timen på riksen[emoji4]

Back
Topp