Hva ville du gjort?

Skytten84

Glad i forumet
Mamma og leieboeren hennes har kranglet. Mamma visste ikke at depositumet måtte på egen konto, slik at det har bare stått på hennes. Han har da ikke betalt husleie siste mnd. Han ble full av f mot hun, og hun mot han. Mamma skal selge huset, og han fant seg nytt sted og bo. Hun ville ha han så fort som mulig ut, så hun sa at han kunne få nesten alle møblene flyttet han ut innen denne helga. Noe han gjorde. Det som viser seg er at han har tatt dekoderen og kortet. Det sa han at han skulle komme innom med. Og det viser seg at han ikke har vasket i det hele tatt. Så i kveld skal han komme med dekoderen og kortet. Hva ville dere gjort?

Syns så synd på mamma..Han kommer jo ikke til å vaske. Lurer på om jeg skal reise til a når han kommer og prate hyggelig å få han til å vaske, gjør han ikke det har jeg lyst til å true med anmeldelse, selv om den gamle kontrakten var ugyldig var jo ikke den muntlige avtalen om at han skulle flytte og vaske før i bytte med alle møblene det!

Sorry for kjapt og rotete innlegg:)

Skytten84 skrev:
Mamma og leieboeren hennes har kranglet. Mamma visste ikke at depositumet måtte på egen konto, slik at det har bare stått på hennes. Han har da ikke betalt husleie siste mnd. Han ble full av f mot hun, og hun mot han. Mamma skal selge huset, og han fant seg nytt sted og bo. Hun ville ha han så fort som mulig ut, så hun sa at han kunne få nesten alle møblene flyttet han ut innen denne helga. Noe han gjorde. Det som viser seg er at han har tatt dekoderen og kortet. Det sa han at han skulle komme innom med. Og det viser seg at han ikke har vasket i det hele tatt. Så i kveld skal han komme med dekoderen og kortet. Hva ville dere gjort?

Syns så synd på mamma..Han kommer jo ikke til å vaske. Lurer på om jeg skal reise til a når han kommer og prate hyggelig å få han til å vaske, gjør han ikke det har jeg lyst til å true med anmeldelse, selv om den gamle kontrakten var ugyldig var jo ikke den muntlige avtalen om at han skulle flytte og vaske før i bytte med alle møblene det!

Sorry for kjapt og rotete innlegg:)

Om han nekter, tviler jeg på at dere kommer noen vei..

Vet ikke helt om jeg skjønte spørsmålet?!?!
Har han ikke betalt leie på så mange mnd at depositumet er brukt opp?

dere kan jo ikke anmelde han fordi han ikke har vaska da... dere kan ta å bruke penger fra depositumet til å leie  renhold.

han har jo ikke betalt husleia siste måneden pga mamma ikke hadde satt de pengene på sperret konto:(

Avtalen var jo at han skulle vaske og flytte mot å få møbler, møblene har han tatt, men ikke vasket. Det er jo en muntlig kontraktbrudd, kan ikke han anmeldes da? Mamma har jo bevis for at hun eier de:) Håpet er jo at han skal vaske i kveld(og jeg trur på julenissen:P)!

**Emmeline** skrev:

Jepp!

er det ikke noe mer igjen av depositumet???
men da må dere vaske da vis han ikke gidder..

hadde dere bare en måneds depositum?? det er jo kanskje litt dumt.. men jeg skjønner ikke helt jeg men.. gadd han ikke betale siden hun ikke hadde på sperret konto?

Skytten84 skrev:

**Emmeline** skrev:

Jepp!

Vet ikke hvor mye man får gjort, men ville jo gjort det ganske klart at jeg forvenetet at han skulle vaske etter seg. Evt si at jeg kommer til anmelde om han ikke gjør det(uten at jeg tror at man kommer så langt med det) .

**Emmeline** skrev:

Skytten84 skrev:

**Emmeline** skrev:

Jepp!

Vet ikke hvor mye man får gjort, men ville jo gjort det ganske klart at jeg forvenetet at han skulle vaske etter seg. Evt si at jeg kommer til anmelde om han ikke gjør det(uten at jeg tror at man kommer så langt med det) .

Her snakker vi holdning ja;)
Det jeg er mest sinna for er at han har fått alle møblene for at mamma ville gjøre opp og bli "venner" igjen! Har lyst til å anmelde han for tyveri, siden kun halvparten av avtalen ble holdt. (kommer selvfølgelig til å opplyse om det;))

Ville bare bitt i det sure eplet og vasket selv. Din mor kommer nok ingen vei med denne fyren og må bare ta lærdom til neste gang en skal leie ut om hvor viktig det er å sette seg inn i alle lover og regler før en leier ut.

reidis skrev:
hadde dere bare en måneds depositum?? det er jo kanskje litt dumt.. men jeg skjønner ikke helt jeg men.. gadd han ikke betale siden hun ikke hadde på sperret konto?

Nei, han gadd ikke å sperre pga de ikke hadde de på sperret depositumskonto:( Siste gang hun leier ut hvertfall!

reidis skrev:
er det ikke noe mer igjen av depositumet???
men da må dere vaske da vis han ikke gidder..

Det skjønner jo vi også:P

Tweak skrev:
Ville bare bitt i det sure eplet og vasket selv. Din mor kommer nok ingen vei med denne fyren og må bare ta lærdom til neste gang en skal leie ut om hvor viktig det er å sette seg inn i alle lover og regler før en leier ut.

Det jeg regner med, men kommer til å møte opp selv tenker jeg, også ta en prat med han. Også tilby meg til å hjelpe til med å vaske hvis vi gjør det NÅ! Han er alltid så hyggelig mot meg, så satser på at det funker;)

Da hadde jeg sagt at hvis han ikke vasket så anmelder dere han for tyveri av møblene.. for de møblene var vel hennes? Og det avtalen var jo bare muntlig så den er ikke bindene...

Qualitas skrev:
Da hadde jeg sagt at hvis han ikke vasket så anmelder dere han for tyveri av møblene.. for de møblene var vel hennes? Og det avtalen var jo bare muntlig så den er ikke bindene...

En muntlig avtale er juridisk sett like bindende som en skriftlig...siden ting ikke er gjort helt etter boka (fra begge parter) så kommer dere nok ikke noe vei med noe tror jeg :/ Er nok bare å smile pent, vaske selv og se møblene som tapt. Og sørge for ordentlig kontrakt og ryddige forhold om man skal leie ut på et senere tidspunkt....

kan jo si at om han ikke vasker tilfredstillende, så tar mora de depositumet og leier vaskefirma til å vaske ned.. og de tar noen tusen for en vanlig leilighet for å si det sånn.. :)

Frøken Plaske skrev:

Qualitas skrev:

En muntlig avtale er juridisk sett like bindende som en skriftlig...siden ting ikke er gjort helt etter boka (fra begge parter) så kommer dere nok ikke noe vei med noe tror jeg :/ Er nok bare å smile pent, vaske selv og se møblene som tapt. Og sørge for ordentlig kontrakt og ryddige forhold om man skal leie ut på et senere tidspunkt....

da hadde jeg dratt med meg noen store kamerater og vasket leiligheten med trynet hans...

eller kanskje ikke

Qualitas skrev:

Frøken Plaske skrev:

Qualitas skrev:

da hadde jeg dratt med meg noen store kamerater og vasket leiligheten med trynet hans...

eller kanskje ikke

Eller en kompis som tilfeldigvis eier en startpistol....hihihi....

Hadde vasket selv jeg.. tydelig at han ikke gidder.. og da blir jo ikke jobben gjort skikkelig heller.. kattevask er ikke bra..

Kjedelig at det blir sånn..  føler med dere!

Back
Topp