hva ville du gjort.

dalensjenta

Betatt av forumet
Vi har invitert et vennepar i kveld, og hadde tenkt til å ta noen cider. Mini har hatt litt feber (akuratt på grensa) og er litt sutrete i dag. Han skal til mamma og være til i morgen.  ville dere bare hatt han hjemme og avlyst, eller ville dere tenkt at mora di ville klart det bra? De har jo vært der for oss når vi var syke. Det kan jo være det er tenner på vei (han er snart 7 mnd å ikke fått ei tann enda).

Men er så itvil. så tror det blir til at han blir hjemme (vi har bare hatt barnevakt 1 gang før, for jeg liker best å ha han hjemme).

EDIT: Feberen har gått bort (heldigvis). Mamma sa det gjorde ikke noe for hennes del om han fortsatt hadde feber. Men nå har den heldigvis gått bort, og lillegutt skal til besta:) Jeg sender meg febernedsettende og temp.måler i tilfelle. Hvis han blir for vrien så skulle vi bare hente han:)

Jeg hadde enten hatt han hjemme, eller levert han til bestemoren og reist på besøk, men latt være og drikke slik at jeg kunne hente ham igjen hvis det ikke gikk så bra eller han ble dårligere.

Stoler du på moren din?
Og er han trygg hos henne, altså føler han seg trygg der og koser seg der?

Om begge disse er ja, så syns jeg det er ok å la ham være der for natten, selvom han er litt survete..
Om det skulle være seg så ille at han ikke sovner, eller ikke roer seg, regner jeg med at dere merker dette lenge før dere tar et par cider. Han leggetid er vel før den tid :)

La ham være der, om han sutrer litt når du går, gå lell. Og se om han faller til ro etter en kort stund 15-30 min.
Gjør han det burde alt være ok

Her fikk jeg, mannen og snuppa spysjuka når hun var 3 mnd gammel, da lot vi mamma ha henne, og vi var hjemme alene. Orket ikke pleie meg selv og henne, og hun har vært så mye hos mamma og pappa, at hun roet seg helt der og bare koste seg. Selvfølgelig gråt hun og sånn når hun kastet opp, men hun falt helt til ro i mammas armer, og lot henne ta vare på seg.
- Men i den situasjonen trengte vi å ha det sånn, jeg var langt fra kapabel nok til å ta meg av et barn med spysjuka, om jeg kunne få slippe. Jeg bodde på do selv.

Så fikk vi henne tilbake dagen derpå (24timers spysjuka), og mormor og bestefar fikk lov å ha spysjuka påfølgende natt... :P

Jeg hadde latt han være hjemme, men hatt gjester... Man trenger jo ikke drikke så mange cider .. [:)]

ORIGINAL: *lottalus*

Hadde latt mormor/bestemor passe[:)]

og latt være å drikke bare sånn i tilfelle[;)]

send han bort, de takler nok et barn som har feber de og, de har jo hatt barn de og.

send med stikkpiller hvis feberen blir høy.

men du kan jo høre med mamman din om hun syns det er greit først

Back
Topp