Hva ville du gjort med rund-tømmer-panel?

Hoppsi

Flørter med forumet
Hei

Vi har en kjellerstue med rund-tømmer-panelte vegger...
Jeg tenker litt på å beise det til å bli litt mer gammelt..mer som den fargen som går igjen på "gamle trevegger" i motebladene for tiden...litt sånn driv-vedfarge...Men vet ikke om det kan bli bra..[8|]

Eller hva tenker du?

Så det er altså panelte vegger, sånn som ser ut som rundtømmer? Er de behandlet fra før?

Hvis ikke de er behandlet fra før ville jeg gått for det helt klart. Våre var lakkerte, så vi malte. Hadde blitt litt vel med pussejobb... [;)]

Altså jeg vet ikke med vegger... Men vi hadde ubehandlet tregulv her.. Vet ikke hva slags tre, et litt mørkt ett...
Vi slipte hele driten( pga riper osv) beiset med noe som heter varg(da blir det grå-blått) og lakket med halv glanset...
Gulvet er kjempe fint hvertfall[:D]
Elsker fargen, er spesiell, men fin[:)]

Hadde vært gøy å sett den fargen på gulvet!

Panelen vår er ubehandlet. Hvertfall ikke lakket:) Er bare nødt å få den kjellerstuen til å bli stilig altså!!!!:)

Skal se om jeg kan ta eller finne et bildet[;)][:)]

Et vennepar av oss har akkurat totalrenovert ett gammel gammelt hus.. og der var det runde tømmervegger.. og de har en liten vegg som er orginal.. mens resten er hvitmalt..
det er rett og slett drit stilig!!

Her er det 3 vegger med rund-panel og ett hjørne med rød mursteinsvegg...tenker å kanskje male muren hvit...liker ikke den røde mursteinen jeg...

Ville også gått for hvit mur og drivved vegger[:)]
synes det høres utrolig fint ut[:D]

Jeg har malt hytta våres i lys antikk er kjempe fornøyd, men nå var det gule tømmevegger der fra får av.
Men kan anbefalle å male

Back
Topp