Hva ville du gjort? Jobb og ingen leder for øyeblikket

Januarbaby2017

Glad i forumet
Lederen min er ute i permisjon for øyeblikket og vi har ingen vikar. Jeg bikker 12 uker den uka jeg tar ferie, så jeg har tenkt at jeg ikke sier noe på jobb før etter ferien. Hadde vi hatt leder hadde jeg sagt det allerede siden jeg har vært sykemeldt.

Lederen kommer tilbake i oktober så da er det jo tidsnok ift permisjon også tenker jeg, så jeg trenger ikke å stresse noe med det før den tid?

Men burde jeg si det før ferien min? Tenker det blir litt rart at jeg "plutselig" er gravid når jeg kommer tilbake fra ferien :P Men de har vel skjønt noe siden jeg har vært sykemeldt ei stund.

Hva ville du gjort?

Du har jo ingen plikt til å si ifra nå, og når du er i ferie er det jo ikke noe behov for tilrettelegging heller. Men hvis du skulle kjenne på at du trenger det når du kommer tilbake, kan du jo ta en telefon i ferien din! :) Dere må vel ha noen å rapportere til?!

Rekker du å si fra før tre mnd før du skal ut i permisjon da? Jeg skal ut i permisjon i begynnelsen av desember...

Du har jo ingen plikt til å si ifra nå, og når du er i ferie er det jo ikke noe behov for tilrettelegging heller. Men hvis du skulle kjenne på at du trenger det når du kommer tilbake, kan du jo ta en telefon i ferien din! :) Dere må vel ha noen å rapportere til?!

Nei, vi har ikke det. Fryktelig tungvint.. Det er bare noen kollegaer av meg som har tatt det "dagligdagse", og vi har en sjef høyere opp enn lederen min også (jobber i helsesektoren), men han har ikke noe med det å gjøre tror jeg.

Rekker du å si fra før tre mnd før du skal ut i permisjon da? Jeg skal ut i permisjon i begynnelsen av desember...

Ææ, nei gjør jo ikke det.. Har tenkt hele veien januar, og at det passer bra når ho kommer tilbake i oktober, meeen det gjør det jo ikke :P Går ut sånn ca 22 desember og da må jeg vel si i fra i september?

Hva gjør jeg da? Eo av kollegaene mine som styrer med permisjon, sykemeldinger osv nå mens lederen er borte, så må vel snakke med henne da? Hadde vært så utrolig mye greiere å vente på lederen :P

Ææ, nei gjør jo ikke det.. Har tenkt hele veien januar, og at det passer bra når ho kommer tilbake i oktober, meeen det gjør det jo ikke :P Går ut sånn ca 22 desember og da må jeg vel si i fra i september?

Hva gjør jeg da? Eo av kollegaene mine som styrer med permisjon, sykemeldinger osv nå mens lederen er borte, så må vel snakke med henne da? Hadde vært så utrolig mye greiere å vente på lederen :P
Hvis en av kollegaene dine styrer med permisjon, sykemeldinger osv så er vell hun å se på som vikar leder? Isåfall er det henne du skal snakke med nå :-)

Kan jo fortelle kollegaer siste dagen og sende en mail til leder så de er forberedt? :)

Hvis en av kollegaene dine styrer med permisjon, sykemeldinger osv så er vell hun å se på som vikar leder? Isåfall er det henne du skal snakke med nå :)

Ja, det er vel det som blir mest naturlig :)

Kan jo fortelle kollegaer siste dagen og sende en mail til leder så de er forberedt? :)

Er sykemeldt helt fram til ferien, men lurte på om jeg skulle dra på ett ett personalmøte før den tid. Men da ser jeg også for meg mange spørsmål, og det er litt ubehagelig foran så mange :P Kunne jo kanskje sendt en sms til henne, men hvordan skulle jeg formulert meg da? Har heller ikke så lyst til å forstyrre henne når ho er i permisjon.

Er sykemeldt helt fram til ferien, men lurte på om jeg skulle dra på ett ett personalmøte før den tid. Men da ser jeg også for meg mange spørsmål, og det er litt ubehagelig foran så mange :P Kunne jo kanskje sendt en sms til henne, men hvordan skulle jeg formulert meg da? Har heller ikke så lyst til å forstyrre henne når ho er i permisjon.

Er jo bare å skrive at du ikke vil forstyrre, men pga ferier og slikt vil du bare at hun skal være informert om situasjonen :)

Jeg tenker også at det er litt ålreit å si det tidlig for sjefens skyld så h*n ikke trenger å kjappe seg veldig for å ordne permisjon. Det kommer jo ann på hvordan sjefen er, noen gjør det ikke særlig lett for deg om du er gravid, noen er skikkelig greie på det. Sjefen min tilbød meg fast stilling, dagen etter han fikk vite at jeg var gravid, så det er jo supert! :)

Back
Topp