Hva ville dere valgt???

Medulla spinalis

Glad i forumet
Læreren min spurte et vanskelig spørsmål her en dag da vi hadde personlig stell av hverandre på øvingsavdelingen. Går sykepleien. Dersom man kun hadde hatt en klut til rådighet, enkelte eldre som bor hjemme vil kun bruke en vaskehanske feks, ville dere hatt underlivssopp på beina, eller fotsopp i underlivet.. ?

Altså ville dere vasket underlivet først, skylt kluten, og for å så vaske beina, eller omvendt? Diskuterte det med noen medstudenter og vi kom ikke helt til enighet! 

ISJ! Æsj! Usj!

Men hvis tvunget til å velge: underlivssopp under beina. [:'(]

ORIGINAL: Sonja Borge

ISJ! Æsj! Usj!

hahaha, huff...
Har jeg aldri tenkt på.

Når jeg vasker snuppis vasker jeg underlivet til slutt. Men vasker ikke under føttene da, men resten av kroppen.

Er det kanskje feil?

hadde valgt minst mulig kluss med underlivet. altså Usopp på beina..

Jeg ville jo selvfølgelig brukt to forskjellige kluter da! En til kroppsvask og en til underlivet! Men enkelte eldre tenker mer på at da blir det mer skittentøy! [:)] Jeg synes det var et artig spm! :) Begge deler er jo ekkelt som fy.. 

ORIGINAL: hissigproppen

hahaha, huff...
Har jeg aldri tenkt på.

Når jeg vasker snuppis vasker jeg underlivet til slutt. Men vasker ikke under føttene da, men resten av kroppen.

Er det kanskje feil?

Nei, det tror ikke jeg... Jeg gjør det samme med min sønn :)

Her blir altid underlivet vasket sist, men selvfølelig med egen klut... Samme som når jeg stelte multihadikappede og eldre når jeg var på jobb..

Men om jeg MÅTTE velge... Æsj.. Ville heller droppa å vaske føttene jeg, og heller dusjet dem godt.. Hadde ikke brukt samme klut på de to stedene uansett.. Både underlivet og føttene blir vasket med egene kluter....

Vel.. jeg har aldri brukt klut, hverken på meg selv eller barna (vel når de var babyer så) synes det er så uhygienisk å bruke klut... så derfor ekstra vanskelig å svare.. [8D]

Men må jeg velge så velger jeg nr. 1

ORIGINAL: *Mari Høne*

Vel.. jeg har aldri brukt klut, hverken på meg selv eller barna (vel når de var babyer så) synes det er så uhygienisk å bruke klut... så derfor ekstra vanskelig å svare.. [8D]

Må si meg litt enig, men det er jo ikke uhygenisk om du vasker em på 90 grader etter bruk... Uansett bruker vi nesten bare engangskluter her i huset..  (sånne tørre som skylles i vann)

ORIGINAL: fruktbar

ORIGINAL: *Mari Høne*

Må si meg litt enig, men det er jo ikke uhygenisk om du vasker em på 90 grader etter bruk... Uansett bruker vi nesten bare engangskluter her i huset..  (sånne tørre som skylles i vann)

Nei, det er sant - går fint å vaske de på 60 grader også har jeg hørt. Men å skulle vaske underlivet med klut.. næh.. [:D]

Klut i underlivet og bare brukt hendene med hansker på beina. Jobber man i hj.spl har man alltid hansker med seg eller pas. har hjemme, og da slipper pas. å bruke 2 kluter [:)]

ORIGINAL: KL82

Klut i underlivet og bare brukt hendene med hansker på beina. Jobber man i hj.spl har man alltid hansker med seg eller pas. har hjemme, og da slipper pas. å bruke 2 kluter [:)]

Jeg har jobbet i hj.spl og vi hadde en dame med helvask i seng... Derfor jeg lurte [:)]

ORIGINAL: Sonja Borge

ISJ! Æsj! Usj!

nr 1 [8D]

Back
Topp