Hva ville dere stolt mes på?

MiniSpire

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Etter terminkalkulator her på BV og andre steder på nett så er jeg 16+2 idag, men etter lege og jordmors beregning er jeg visst 16+4 idag. Vet jo at dette kan endre seg på oul, men sånn allikevel hva hadde dere stolt mest på? Og hvorfor viser det 2 dager forskjell egentlig?

Dette lurer jeg på idag :)

Aner ikke..men det er ikke store forskjellen i dag uansett da,ifht e evt fødsel osv.. Blir søennende med ul da :)

Da tror jeg at jeg hadde satsa på 16+3 ;) hehe

Aner ikke hvorfor det blir 2 dagers forskjell, det blir slik på meg også. Heldigvis har ikke det så mye å si med et par dager den ene eller andre veien :) Jeg går ut i fra hva legen har sagt frem til oul. Forrige svangerskap ble jeg flyttet fra 10. til 13. og fødte 9. :)

Skjedde det samme med nr 1 her.. og legen, jordmor og 2 ultralyder sa 3 januar, men snuppa kom 12 desember :p hehe.. med nr 2 så sa lege og jormor samme som jeg selv fant ut på nettet, men terminen ble flyttet 1 dag tilbake etter ul, og jeg fødte 4 dager før termin ;) så har nok ikke så mye å si :)

Hos meg har ungene komt nærmest "min" termin og ikke den de har komt frem til på ul.. men det kan jo være tilfeldig også da! :)

Hvis du ikke har 28 dagers syklus kan det være derfor? Hadde ikke tenkt mye på det, valgt en av de og ventet til oul og så holdt meg til den :)

Er vell ikke mye forskjell da, har vell lite å si ;) ble flyttet 10 dager bak med første og fikk henne 12 dager før ;p så man vet aldri!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Nei, vet jo det ikke har noe å si.. jeg bare lurte på hvorfor liksom :P Sist svangerskap ble jeg flytta 10 dager tilbake på ul og snuppa kom 3 dager før termin, etter langvarig vannavgang da :P Håper ikke jeg blir satt tilbake så mye denne gangen da :)

Blir spennende da...når skal du på ul?

jordmor mente jeg var 1 dag mer også med samme dato, tror det har noe med at man regner forskjellig lengde på svangerskapet altså 40+2 eller 40+ 3 lurer jeg på det er, men da blir det jo uansett rart med 2 dagers forskjell...

jordmor mente jeg var 1 dag mer også med samme dato, tror det har noe med at man regner forskjellig lengde på svangerskapet altså 40+2 eller 40+ 3 lurer jeg på det er, men da blir det jo uansett rart med 2 dagers forskjell...

Samme sak til meg, og jeg har fått samme forklaring som deg.

Men to dager er jo litt rart. Annen sykluslengde enn 28 dager kanskje?

Ja, er jo litt rart.. for dem får jo samme termindato som jeg får :P Dem har heller ikke spurt om min sykluslengde eller noe heller.. Må jo være noe som blir regnet annerledes med disse "hjulene" deres hehehe :P

Ja, jeg blir ikke helt klok på dette jeg heller! Har hørt forskjellig hos lege, jordmor og UL... så jeg mister jo bare helt oversikten. Så nå venter jeg på OUL den 15 mai :)
Godt det ikke bare er meg som mister oversikten :P Blir spennende å se hva dem kommer frem til på oul da hvertfall så får vi forholde oss til det :)

Jeg ville stolt på det som sa jeg var kommet lengst ;)
På tidlig ul mente legen vi var kommet 1-2 uker lengre enn hva mens termin mener.. Så jeg tenker jeg er i uke 17-18, ikke 16 ;) Mye kjekkere :D Men gjenstår å se å oul. :)

Back
Topp