Hva ville dere sagt?

*Chill*

Forumet er livet
Jeg er litt rådvill her...jeg skal jo oppereres på tirsdag, boobjob. ;)

MEN det store spørsmålet mitt er da: hva skal jeg si til eldstejenta på 11? hun vil jo merke at mamma er sengeliggende, har vondt, ikke kan løfte o.l...
Og jeg hater tanken på at hun skal få inntrykk av at små pupper eller andre skavanker ikke er bra nok.[8|] Jeg har liksom alltid prøvt å lære henne at alle er forskjellig og at man skal være glad for den man er..
Dobbeltmoral nå som jeg gjør dette....det vet jeg...Hjemme har vi ALDRI klaget over vekt, utsjånad eller andre ting når barna hører, for det strider mot mine prinsipper der...

Men nå har jeg da bestemt meg for dette, og hva FORKLARER jeg det med??? har ikke lyst til å lyge heller liksom...

ORIGINAL: Frøbel

ORIGINAL: Mocco

Syntes i grunnen Frøbel hadde svart på det jeg og tenkte på.[:)]

og det stemmer og, følte mine punkterte etter ammingen, men har heldigvis begynt å ta tilbake til sine gammle former, men må si jeg har vært bekymret noen gange og hverfall etter amming og melkespreng [8D][8D][8D]

jeg ammet jo i ett år, og føler at der er dratt og slitt helt ut [:D][:D] Knøvla så mye på slutten...
men kansje litt domt å forklare at amming ødlegg puppan? [&:] for e jo som oftest svangerkskapet som sætt sine spor på puppan.  ho skal jo sikkert få babya en dag ho åsså:)

men va ei bra foklaring uansett:)

ORIGINAL: majon

ORIGINAL: Frøbel

Syntes i grunnen Frøbel hadde svart på det jeg og tenkte på.[:)]

og det stemmer og, følte mine punkterte etter ammingen, men har heldigvis begynt å ta tilbake til sine gammle former, men må si jeg har vært bekymret noen gange og hverfall etter amming og melkespreng [8D][8D][8D]

jeg ammet jo i ett år, og føler at der er dratt og slitt helt ut [:D][:D] Knøvla så mye på slutten...
men kansje litt domt å forklare at amming ødlegg puppan? [&:] for e jo som oftest svangerkskapet som sætt sine spor på puppan.  ho skal jo sikkert få babya en dag ho åsså:)

men va ei bra foklaring uansett:)

Kanskje et poeng, men jeg tenker det kommer litt ann på måten en legger det fram, og håper jeg klarer å alltid være ærlig med snuppa her.. ikke alltid like lett, men som regel slår det seg tilbake negativt..
Ikke vet jeg[:)]
du får bare prøve så godt du kan å være ærlig for ho e så stor at sånne ting skjønne ho. e ikke så mange måta å forklare det på, uten å være ærlig å fortelle at du ikke e fornøyd med akkurat dæm. 

være ærlig og si at du ble veldig forandret etter at du ble barn og vil tilbake til hvordan du opprinnelig så ut[:)] går nok fint skal du se[:)]

Åh jeg kan virkelig sette meg inn i problemstillingen.. jeg har jo bare lillepia på ett år, men jeg vet at etter jeg er ferdig med barn og amming, vil jeg nok få fiksa boobsen selv. jeg har også lyst å utvise til henne at man skal være fornøyd med den kroppen man har, men hun kommer sikkert til å være så stor at hun skjønner det når den tid kommer.

Til det du lurer på: jeg ville sagt det som det er. Mamma føler at hun vil gjøre noe for seg selv etter flere barn, og at det har med hvordan du føler deg selv. Du er voksen, og ønsker å føle deg bedre, derfor har du kommet til denne beslutningen. Du kan si at på nåværende tidspunkt er dette noe som ikke er aktuelt for datteren din i og med at hun er langt i fra din situasjon, men at dere kan diskutere det fortløpende slik at dere har en åpen dialog på det. Pluss at noe forstår man virkelig ikke før man er i situasjonen selv[:)]

Tusen takk for fornuftige svar...dere er inne på samme taqnkene som meg.

Meeen jeg fikk en ide i natt...mine pupper er det er del forskjell på etter barn/amming..blir det ok å spille på den?
Fortelle at den ene er blitt mye mindre en den andre og at jeg da vil rette på det så de blir like store? så kan jeg kansje spille litt på at det er vanskelig med bh og sånn da...
Føler at det da er et "problem" liksom...ikke bare utseendemessig?

Enig me de flester her jah! Syns du skal si som det er..

Mammaen min sin mage ble helt ødelagt etter ho gikk me mæi, så huske æ da æ va liten at ho ville operere den, da må æ ha vært mye mindre enn 11. Men det har nu ikke skremt mæi på å få barn [:)] det va kanskje en dårlig forklaring og sammenligning [8|] heh.. du skjønne ka æ mene [8D]

ORIGINAL: *Chill*

Tusen takk for fornuftige svar...dere er inne på samme taqnkene som meg.

Meeen jeg fikk en ide i natt...mine pupper er det er del forskjell på etter barn/amming..blir det ok å spille på den?
Fortelle at den ene er blitt mye mindre en den andre og at jeg da vil rette på det så de blir like store? så kan jeg kansje spille litt på at det er vanskelig med bh og sånn da...
Føler at det da er et "problem" liksom...ikke bare utseendemessig?

Den hadde jeg spilt på å kommer til å gjøre det den dagen datteren min skulle spørre elelr finne ut at jeg gjorde det samme i februar...hehe. Hun har skjønt at jeg har fått ny mage men puppene har hu ikke helt skjønt[:D]

Da har jeg fortalt det til henne...litt sånn henslengt tilfeldig på biltur..
Og hun synes det var litt rart, og håpte jeg ikke skulle ha slike digre..hehe..
Det skal jeg ikke, sa det som det er, at jeg skal ha slik jeg var før..og da var det helt okay! ;)

Back
Topp