Til min store overraskelse har jeg fått innvilget delvis utredning for habituell abort ved Riksen etter to SA/kjemisk, en exu og flere negative forsøk. Det gjelder de blodprøvene for antifosfolipidsyndrom mm. Men, jeg må vente 3 mån etter at hcg har gått ur kroppen etter SA, som med litt god margin innebærer at jeg ikke kan ta prøvene før slutten av mars. Vi har i utgangspunkt planlagt fryseinnsett av siste embryo fra ivf2 i midten av februar. Nå er spørsmålet om vi skal utsette dette innsettet intill vi får svar på prøvene, som gjør at det ikke blir innsett før tidligst i mai, eller om vi skal ta sjansen på å sette inn nå og heller ta prøvene hvis det blir negativt. Ulempen er jo at hvis jeg blir gravid og mister igjen så må vi vente tre nye måneder... og vi har potensielt "sløst" et embryo. Men samtidig vet jeg ikke om jeg klarer å vente i 5 nye måneder. Legen mener at vi har god embryokvalitet siden jeg har blitt gravid 3 ganger. Så da lurer jeg selvfølgelig på om det er noe feil hos meg. Men hun sa også at hun ville ha satt inn i februar hvis hun var meg. Det må jo ikke være noe feil hos meg heller, men er redd at det skal være det. Jeg forsøkte å få utskrevet blodfortynnende allerede nå, men de gjør ikke det uten indikasjon og det er jo forståelig.
Jeg og kona skal snakke mer om det innen vi bestemmer oss. Men jeg er nysgjerrig på hva dere ville ha gjort?
Ellers ønsker jeg alle assistert-superhelter en riktig god jul og et godt nyttår fullt av terminspirer
Jeg og kona skal snakke mer om det innen vi bestemmer oss. Men jeg er nysgjerrig på hva dere ville ha gjort?
Ellers ønsker jeg alle assistert-superhelter en riktig god jul og et godt nyttår fullt av terminspirer