hva ville dere ha gjort...??

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
I går sov anna theresa nesten ikke noe på dagen mulig jeg fikk hu til å sove max 3-4 timer, så på kvelden var hu så overtrøtt at hu bare grein..
Etter omtrent 2 timer fikk jeg hu til å sovna ved puppen (kl. 22.30) og hu våkna for mat og skfte bleie kl 04.30 og spiste og sånn å sovna rundt 5..
9.30 våkna jeg og da sov hun fremdeles og jeg vekta for å gi henne mat, siden jeg har fått beskjed om dette av legen og helsesøster.
Hu ville ikke ha puppen men sugde litt før hu la seg til å sove og da gulpa hu opp omtrent alt hun kunne rekt å få i seg...
da begynte hu å grine litt så jeg la henne på brystet mitt å ga henne sutten siden hu ikke ville ha pupp og da sovna hu som en stein...
Kan jo legge til at hu vaneligvis spiser masse og har begynt å gulpe etter hvert måltid de siste dagene..

Skal jeg bare la henne sove til hu våkner og vist det går mange timer prøve å vekke hu å gi henne melk...??
Hu har hvert en del urolig ved puppen, skal jeg heller prøve å pumpe og se om hu vil ha av flaske i stedet..?? (da må jeg vente til jeg har fått kjøpt meg litt seinere i dag)

Hva ville dere ha gjort..??

beklager at det blei litt langt og rotete..

jeg har også fått beskjed om å vekke sebastian på natta og d kan ta tid! enkelte ganger er han så trøtt at jeg må holde påi 15 min..jeg synes d er unødvendig, men både sykehuset og hs sier d samme[8|]
d er hvertfall viktig at ungen er skikkelig våken før man tilbyr puppen..
men for meg høres d ut som hun er mett og fornøyd da![;)]

Så lenge hun virker frisk og legger fint på seg så trenger du ikke vekke henne for å få mat. Jeg har aldri gjort dette med noen av mine

Takk for svar, da kan jeg roe meg ned og ikke tenke på den klokka hele tia[:)]
jeg har bare latt henne sove... bortsett fra at jeg måtte nesten få skifta på hu før det kom ut av bleia hennes...hehe
jeg fikk nemelig beskjed om at siden hu er så liten og tørr i huden skulle det aldri gå mer enn 4 timer mellom måltidene...

så da lar jeg henne heretter bare sove og heller spise når hun føler for det..

da trur jeg at jeg skal kjøpe pumpe siden jeg har spreng nesten 1 time etter hu har spist..hehe

Da har hun våkna og spiser nå.. bare 7 timer siden sist...

ORIGINAL: Solvit

ORIGINAL: knerthen

Da har hun våkna og spiser nå.. bare 7 timer siden sist...

Oy, litt av ei soveprinsesse hun der skjønner jeg. Håper hun spiser godt da og kanskje ikke sover like mye til neste måltid![8D]

Nei, for da rekker vi jo ikke mer enn 3 måltider i døgnet omtrent..hehe

Hu kan jammen sove ja..hehe

Elea kom til verden 21. januar, og hun sover og sover og sover. Vi ble anbefalt å vekke henne hver tredje time for å gi henne mat. (ikke om natten). Hun sov 6 timer i strekk i natt. Jeg liker heller ikke tanken på å vekke henne fra hennes søvn, men samtidig synes jeg at hun spiser så lite. Hun rekker jo ikke mer enn 6-7 måltider i døgnet.
Lurer jo på om hun får i seg nok mat, eller om hun er for slapp til å gjøre annet enn å sove.

trur hu her vil ha 7 timer mellom måltidene jeg nå...
når jeg tok henne opp for hu var våken så bare sovna hu i armene mine..
men hjalp å skifte til pysj for da blei hu sinna..hehe[:D]

Ville latt henne sove ja...
Det gjør jeg med Marius. Han våkner og sier i fra når han er sulten - prøver med sutten først, men hjelper ikke den da er det mat som gjelder. Og her varierer det alt fra 3 til 7 timer.
I natt sov han 7,5 timer, og det er det lengste han har sovet....det var godt[:)]
Men sover han på kvelden - får han alltid på pysjen først, for da våkner han litt.
Sover hun så lenge - virker det som om hun er fornøyd da!!!

ORIGINAL: Røver-mamma til 3

Ville latt henne sove ja...
Det gjør jeg med Marius. Han våkner og sier i fra når han er sulten - prøver med sutten først, men hjelper ikke den da er det mat som gjelder. Og her varierer det alt fra 3 til 7 timer.
I natt sov han 7,5 timer, og det er det lengste han har sovet....det var godt[:)]
Men sover han på kvelden - får han alltid på pysjen først, for da våkner han litt.
Sover hun så lenge - virker det som om hun er fornøyd da!!!

Men det ligner ikke henne å sove så lenge og å sovne bare jeg tar henne opp av senga... heller ikke å sovna ved puppen og jeg har kjempe spreng så lurer på åssen jeg skal få sove i natt...hehe

Hu får ikke sove så lenge hu vil om dagen..
heretter vekker jeg henne når det har gått 4 timer..
For hvem er det som har liggi våken i hele natt og haoldt mammaen sin våken...[8|] Iallefall ikke Anna Theresa nei..[8|][8D]

Jeg fikk beskjed om å holde litt kontroll på vekta til leon Kristoffer, han har også et stort sovehjerte.. Men ikke vekke ham når han sov.. Om ikke vekta hans raser da. 7 timer er jo enormt lenge da... [:D]

bare snakk om å vekke henne om dagen, om natten skal henne få sove..
har ikke digital kjøkkenvekt..., og den vekten vi har er ødelagt..

Håper at det går bedre med matingen. Elea sover fortsatt godt, men jeg har sluttet å vekt henne på dagtid. Hun er iallefall veldig sulten når hun våkner nå. Er ikke så sløv som hun var. Var på helsestasjonen og veide henne, og hun har lagt på seg mer enn nok den siste uken.

Jag har samma bekymmer med lille Loke. Han sover och sover, i natt sov han 7,5 timme, så skulle jag ge han litt mat, men han somnade bara vid puppen. Så jag pumpade mig och gav honom flaska, mums... så tog han ytterligare ett litet tak på puppen etterpå, sen sov han som en stein i 2,5 timme till.
Var vaken i ca 1,5 timme och tog litt puppe og så sov han 3 timmar, vaken i 3-4 timmar (både på och av pupp) och nu sover han på fars bröst i soffan.. Ska väcka honom snart och ge litt mat innan han ska sova.. Pyjamasen är ett trick att hålla dem vakna en liten liten stund, så de vill ha mat..

Ska prova att väga honom som Solvit tipsade om, så slipper jag springa på HS [;)] är orolig att han inte får nok.

Tobias vil også berre sove og sove. Folk rundt meg begynte å stresse, så eg følte meg heilt elendig som mor. Fekk jo ikkje vekt han. Han var IKKJE interessert når eg måtte vekke han og sovna med ein gang han kom til puppen. Så eg ga meg med det. No våknar han oftare og oftare og får i seg meir og meir mat. Var på kontroll med han i dag og han er nesten oppe i fødselsvekta igjen, 15 gr igjen.
Er jo heile tida redd han ikkje får i seg nok, men så lenge han virka frisk og kvikk når han endelig er våken vel eg å tru at han har det bra.

æ å fikk beskjed om å vække lille,men æ har nu ikke gjort dt. han spiser å e så fornøyd å legger godt på sæ.så æ synes dt e unnødvendig å vække dm. med mindre dt e gulsot dt e snakk om,da ska de vekkes å tvinges til å spise for å få i de nok væske...hadde dt md Henning. men ellers ska de nu få sove vel... [:)]

Jeg har begynt å vekke hu etter 4-5 timer om dagen ellers så ligger hu bare å griner om natta.. så nå virker hu mere fornøyd og er litt mere våken om dagen igjen..
Men er litt begymret for vekta hennes så skal ringe på barselpoliklinikken og høre om jeg kan komme å veie hu til fredag for da kan pappa kjøre meg.. Jeg kom meg jo ikke på helsestasjonen i dag pga været så nå er det 2 uker siden hu blei veid og vil ikke vente en hel uke til..

Back
Topp