Hva ville dere ha gjort???

chicell

Glad i forumet
Som jeg skrev i en annen tråd her, så varte og rakk det før vi endelig fikk overta huset. Nå har vi iallefall tatt over[:D].

Deilig med nytt og stort hus, gleder meg sykt til å bo der[:D].

Da vi overtok, så vi fort igjennom huset. Og det så greit vasket ned, helt til vi gikk litt nøyere over det. Det ser ikke ut som at det er vasket ned for å si det sånn, det ser ut som at de har tatt en vanlig husvask av gulver. Vinduene var ikke vasket, og vi fant nå i mørket døde edderkopper på benken i kjellerstuen. Det lukter heller ikke nyvasket der.

Jeg skal sjekke ekstra i morgen tidlig, men regner med at de hverken har vasket tak eller vegger.
Hadde dere klaget, eller er jeg sær som reagerer på dette? Ville igrunn slippe å vaske ned to hus.

(Klarte å poste, uten at innlegget var ferdig[&:]).

jeg ville nok klaget! Det er vel noe som er forventet at det blir vasket ned når en tar over ett hus?!?!

hadde iallefall jeg forventet!

Hadde jammen meg klaget! Det skal være strøkent når en tar over!

Ring og klag med engang i morgen =)

Takker for svar[:)].
Nå har jeg bestemt meg for å si i fra, for jeg gidder ikke å vaske ned to hus.

Det er ca to mnd siden vi kjøpte huset, så de har faktisk hatt veldig god tid på seg til å flytte ut. Vi sa også at de kunne få lengre tid om de trengte det.

Da vi var i huset nå i kveld, sa jeg til mannen at jeg syntes det luktet skikkelig katte der. Kikket igjennom prospektet nå, og der ligger det faktisk en liten pus i sofaen.

Ber de ordne med vaskebyrå, for de kan tydeligvis ikke vaske hus.

Kan nok være lurt å si fra via megler også; for det står i kontrakten om utvask ved overtakelse. Ville tatt med at de somlet sånn med å komme seg ut også; dere får jo i praksis ikke flyttet før dagen etter. Tror jeg har hørt om tilfeller der megler bestiller vaskebyrå og trekker av fra beløpet til selger.

ORIGINAL: babysol

Kan nok være lurt å si fra via megler også; for det står i kontrakten om utvask ved overtakelse. Ville tatt med at de somlet sånn med å komme seg ut også; dere får jo i praksis ikke flyttet før dagen etter. Tror jeg har hørt om tilfeller der megler bestiller vaskebyrå og trekker av fra beløpet til selger.

sign!

Ville klart ha sagt i fra

Det skal vi jammen gjøre!! Vi skal reise bort i huset nå for å ta en titt i dagslys, slik at vi får dobbelt sjekket.
Vi har forøvrig overtagelses skjemaet her, og de får ikke penger før det er levert inn.

Selv hadde jeg vært flau over å ikke levere fra meg et skikkelig rengjort hus, men man er forskjellig.

JA! Klag på d du! Du ska jo ikke vask ned 2 hus fordi dæm ikke har vaska! Basta![:)]

ORIGINAL: chicell

Det skal vi jammen gjøre!! Vi skal reise bort i huset nå for å ta en titt i dagslys, slik at vi får dobbelt sjekket.
Vi har forøvrig overtagelses skjemaet her, og de får ikke penger før det er levert inn.

Selv hadde jeg vært flau over å ikke levere fra meg et skikkelig rengjort hus, men man er forskjellig.

Ring megler tidlig, så kan de kanskje sende noen for å se hvordan det ser ut der. Sammen med forsinket overtakelse bør det være nok til å holde igjen ihvertfall noen tusenlapper...[;)]

Helt enig, jeg hadde også vært flau over å levere fra meg et uvasket hus. Man kommer jo ikke igang med flyttinga heller, når man først må rydde og vaske etter andre[&:][:@]

KLAG!! Om det ikke blir gjort, kan du bestille vaskebyrå og sende regningen til dem!!
Det skal ha blitt vasket ned når man har overtatt huset. Jeg ville også vært flau, ren latskap!!

er så enig med alle jentene over. Klag, si ifra til megler, og krev at et rengjøringsfirma tar seg av vasken. Nå har de fått GOD tid til å gjøre dette ordentlig, og når de da leverer et hus som ikke er vasket , og ikke til avtalt tid engang, synes jeg ikke de bør få flere sjangser til å gjøre det selv. Dessuten, hvem vet hvor lang tid de kommer til å bruke hvis du slipper dem inn for å vaske?!

Jeg hadde klaget. har tatt over en leilighet somk ikke var vasket godt nok sist og jeg brukte 3 mnd og vaske det ned.
Det vil sies jeg var gravid og ikke orket så mye oxo da.

Klag, du har også rett til å ikke betale full pris pga de ikke var ute til fristen.
HEr hadde de ikke pakket ut av skapene en gang og trur vi fikk tilbake 2000 kr eller noe.

klag ja! ingen tvil om at du skal det!

Vi reiste bort og sjekket skikkelig, fikk også med meg noen andre for å se.
Det var skikkelig skittent. Vi tok av frontene på kjøkkeninnredningen, og der møte det oss litt av et syn[&:].

Både megler og huseier kom for å se, og hun var rett og slett griseforbannet for at vi klaget. Hun mente at hun hadde vasket veldig grundig, selv etter at vi viste henne hva vi hadde funnet.
De ville ikke sette inn vaskebyrå, men vaske selv. Om ikke vi ville ta det for 1000 kr?
Jeg sa nei, gidder ikke å vaske opp griset til andre. Mens min kjære mann sa at jeg vasker dette, for jeg klarer å vaske mye bedre enn det som er vasket her, he he[8D].

Så nå er det vel bare å svinge seg rundt og vaske huset, da vet vi iallefall at vi flytter inn i rengjort hus.

Dvs  får dere da 1000 kr for å vaske?.. ikke sikker på om jeg synes prisen rettferdiggjør jobben..

og hun var fremdeles bestemt på at jobben var godt nok utført, selv etter at dere vise henne hva det var snakk om??

Utrolig..

Det var skikkelig skittent. Vi tok av frontene på kjøkkeninnredningen, og der møte det oss litt av et syn[&:].

Både megler og huseier kom for å se, og hun var rett og slett griseforbannet for at vi klaget. Hun mente at hun hadde vasket veldig grundig, selv etter at vi viste henne hva vi hadde funnet.
De ville ikke sette inn vaskebyrå, men vaske selv. Om ikke vi ville ta det for 1000 kr?
Jeg sa nei, gidder ikke å vaske opp griset til andre. Mens min kjære mann sa at jeg vasker dette, for jeg klarer å vaske mye bedre enn det som er vasket her, he he[8D].

Så nå er det vel bare å svinge seg rundt og vaske huset
, da vet vi iallefall at vi flytter inn i rengjort hus.

Her er jeg redd dere har gjort en dårlig deal...men skjønner jo veldig godt at dere er ivrige etter å komme dere inn i det nye huset. Vaskefirma ville jo utsatt det enda litt til, og gidder man selv er det klart man ihvertfall har kontrollen på det. Men 1000 kroner for å vaske et helt hus?! Skulle tro det manglet en null i det tilbudet... Hun høres rimelig frekk ut, hun selgerdama?! Og ikke helt riktig klok... [8|] Hva sa megleren?

Så nå er det vel bare å svinge seg rundt og vaske huset
, da vet vi iallefall at vi flytter inn i rengjort hus.

Her er jeg redd dere har gjort en dårlig deal...men skjønner jo veldig godt at dere er ivrige etter å komme dere inn i det nye huset. Vaskefirma ville jo utsatt det enda litt til, og gidder man selv er det klart man ihvertfall har kontrollen på det. Men 1000 kroner for å vaske et helt hus?! Skulle tro det manglet en null i det tilbudet... Hun høres rimelig frekk ut, hun selgerdama?! Og ikke helt riktig klok... [8|] Hva sa megleren?

Ja jeg vet, men vi orket ikke mer styr rett og slett. I tillegg så har vi sett hvordan hun vasker, og dette var grundig vasking som hun sa. Så da regnet vi igrunn med at hun ikke ville klare det bedre denne gangen heller.

Kan vel si at hun er en veldig fargerik dame, med sine spesielle meninger og oppfattninger av andre. Nå er hun drit sur på oss for at vi klaget over vaskingen, eller liksom vaskingen hennes.

Mannen min fant faktisk en død katt under verandaen[&o], ringte og spurte om de hadde mistet sin. Hun svarte at den hadde vært borte i 6 mnd, men katten på bildet i prospektet ble vel tatt for max 2 eller tre mnd siden? Forstår ikke hva det var å juge om? Og ekkelt at den lå der[&o].

Ja ja, nå er iallefall huset snart vasket ned. Det var forøvrig deilig å få vasket de ut av huset, he he[:D].

Ja, skikkelig ekkelt. Jeg er veldig glad for at det ikke var jeg som fant henne, men kjipt for mannen min som er så glad i katter[:(].
De kom og hentet frem katten selv i går, så da slapp vi iallefall det.

Back
Topp