• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Hva ville dere gjort?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Vi leier leilighet i et hus med tre leiligheter. De i kjellern fikk bilen sin avskiltet for litt over en ukes tid siden ca. Politiet kom på kvelden og klippet skiltene fordi den ikke var eu-godkjent. Etter det stod den parkert litt... før de bare skulle en tur i butikken (2 min å gå), dama skulle kjøres et sted... osv. Han var hjemme noen dager, så tenkte han ikke dro på jobb.... men nå drar han på jobb hver dag... uten skilter på bilen. Det er ikke så veldig langt, men kjører på godt trafikkert vei... og det er jo absolutt ulovlig. Hva om det skjer noe? Og om han blir stoppet med en bil som ikke er eu-godkjent og ikke har skilter?

Sambo syns det er litt slemt av meg å sende melding til politiet og sladre..... [8|]
Men syns virkelig de skulle få seg en real smekk også!! [&:][:-]
Hva ville dere gjort?

vet ikke hva jeg hadde gjort, hadde sikkert ikke ringt og sagt noe sikkert

Hadde nok sladra. Eller sakt fra til dem at jeg kom til å si fra om de ikke droppa det... spørs litt hvordan naboen er.

Hva om alle sin nabo gjorde det slik?
Og ingen sa fra?[:-]

Hadde ikke blanda mæ jeg..
Er jo dem sitt problem og kan jo være det er en grunn til at den ikke er eu ok.. at de er i en uhelig periode osv.. å de blr nok tatt til slutt.. altid noen som sladerer vis de ser det..

synes ikke du skal blande deg borti det jeg!! er vel dem sitt problem vel?!

akkurat i det tilfelle tror jeg ikke jeg hadde "sladret" viss de kjører uten skilter er det nok ikke lenge til de blir tatt uansett.

Det er jo en grunn til at ikke bilen er eu-godkjent. Kan bl.a. være dårlige bremser.
Ja, jeg ville sagt ifra.

Er forsåvidt enig i å ikke sladre.... men egentlig er jo det ulovlig også... å vite om lovbrudd og ikke si ifra [:o].. så ikke lett. De har nå kjørt en uke uten skilter. Bilen er vekk hver dag...

ORIGINAL: StinkiStini

Hadde nok sladra. Eller sakt fra til dem at jeg kom til å si fra om de ikke droppa det... spørs litt hvordan naboen er.

Hva om alle sin nabo gjorde det slik?
Og ingen sa fra?[:-]

Haha, genialt sagt! En real tankevekker[;)]

Hadde sladra så det holdt! At bilen ikke har skilter er så som så, det er grunnen til at den ikke har skilter jeg henger meg opp i. Hva om de er i en ulykke pga at bilen ikke engang er eugodkjent og noen blir hardt skadet. Hva tenker du da liksom? Når du viste at bilen var ulovlig og du faktisk kunne forhindret det..

Hva DE gjør er forsåvidt opp til dem.. MEN, siden bilen ikke er EU-godkjent kan det jo være store feil og mangler med bilen! Den kan ha noe galt med bremsene f.eks? Eller verre? Da er det brått en fare for andre som ferdes på veien. Så jeg tror nok jeg hadde sladra.

1. Det er ulovlig
2. Det kan være feil og mangler ved bilensom kan gå ut over andre i feks en ulykke...
3. I verste fall kan de stikke ifra ulykke uten at noen vet hvilken bil det var, for den er jo avskiltet...De blir ikke tatt om de kjører fort osv heller...

Kan banne på om en avskiltet bil var innblandet i en ulykke og stakk av/kjørte alt for fort osv, da hadde nok mange her inne sagt at du burde sagt ifra[;)]
Men i utgangspunktet skal man jo aldri blande seg, enten det er fare for barn som ikke har det helt greit hjemme, eller andre lovbrudd...

Jeg hadde meldt ifra, så prippen er jeg faktisk[;)]

Jeg hadde ikke sagt noe. Har selv kjørt rundt med bilen ¨vår i ett halvt år fordi sambo ikke skiftet delene på bilen så vi kunne få den eu godkjent. Hadde jeg hatt råd hadde jeg tatt den inn på verksted å latt dem fikset det og så på eu godkjenning.

Uansett vi var heldig som ikke ble tatt. Men hvis de forsetter slik så blir de tatt å kommer til å få en skikkelig smell

Back
Topp