Hva ville dere gjort

FrøkenM

Forumet er livet
om dere hadde en nabo som var alene med sin datter på 3 år. Mora er en alkolisert russerdame og bor på en annen kant av landet. jenta løper rundt i nabolaget og tusler inn i alle hus uten at faren vet noe..Ei av naboene her hadde vært inne hos dem og da var det visst møkk til oppunder taket nesten..jenta løper også rundt veldig tynnkledd..Ville dere tatt en liten anonym tlf  barnevernet eller? Det er jo ikke noe annet galt som vi ser..[8|]
Vi har fortalt faren at hun går inn til folk men det hjelper visst ikke. Ble litt usikker da også naboen her lurte på å ringe.

Er hun alltid ute uten tilsyn? Må sikker se på hvordan jenten ser ut...er hun veldig tynn, møkkete alltid altså sånne små varselstegn... men dette høres jo ikke helt bra ut da! Det skader aldri med en tlf hvis det ikke er noe gale så skjer det jo ingenting.. Kanskje de kan til å med hjelpe faren med avlastning hvis han sku trenge det osv...

jeg ville ringt, barnevernet gjør jo ikke noe drasistisk så fremst det ikke er nødvendig....

JEG HADDE RINGT!

Jeg synes ikke det skal ringes til barnevernet for alt.
Rotet inni i huset kan være at det hadde hopet seg opp, det skjer jo alle. At hun løper rundt tynnkledd kan jo være at hun løper avgårde uten så si ifra, eller at han rett og slett tenker at han selv ikke har på mer. Jeg ville heller ha tatt en uskyldig prat med han.
Som f.eks følge jenta hjem og si at du synes det er kjempetrivelig at hun leiker med ungene dine, men barna dine fryser og ville ha på seg mere klær, og da fulgte henne slik at hun også fikk på seg mer før hun leker videre. Spørr gjerne også om det er noen allergier slik at hun evt kan ta imot en brødskive om dine barn får mat mens hun er der.
Ang det å gå inn til folk....der har vi ei i nabolaget her som åpner døra, men det er fordi hun ikke er vant til ringeklokker -har ikke det selv. Så der kan jo fok si til henne selv at hun må ringe på om det er noe hun vil spørre om. Vi har til og med måtte be denne jenta jeg snakker om om å spise middag før hun kommer!!![8|] men jeg ringer ikke barnevernet for det, heller ikke når hun ringte på klokken 20 om kvelden! Se an situasjonen og om små uskyldige hjelp kan bedre situasjonen.

ORIGINAL: Tuppe Nupp

er jo i jentas beste interesse at noen stikker innom å sjekker

bedre det enn at det er noe og dere ikke sier ifra

er med deg på den ja...

ORIGINAL: Mamman til Emil

Ville tatt en anonym samtale til barnevernet jeg.. Da får de ihvertfall sjekka det opp![:)]

Ville tatt en anonym samtale til barnevernet jeg.. Da får de ihvertfall sjekka det opp![:)]

ORIGINAL: KoKo

Rotet inni i huset kan være at det hadde hopet seg opp, det skjer jo alle. At hun løper rundt tynnkledd kan jo være at hun løper avgårde uten så si ifra, eller at han rett og slett tenker at han selv ikke har på mer. Jeg ville heller ha tatt en uskyldig prat med han.
Som f.eks følge jenta hjem og si at du synes det er kjempetrivelig at hun leiker med ungene dine, men barna dine fryser og ville ha på seg mere klær, og da fulgte henne slik at hun også fikk på seg mer før hun leker videre. Spørr gjerne også om det er noen allergier slik at hun evt kan ta imot en brødskive om dine barn får mat mens hun er der.
Ang det å gå inn til folk....der har vi ei i nabolaget her som åpner døra, men det er fordi hun ikke er vant til ringeklokker -har ikke det selv. Så der kan jo fok si til henne selv at hun må ringe på om det er noe hun vil spørre om. Vi har til og med måtte be denne jenta jeg snakker om om å spise middag før hun kommer!!![8|] men jeg ringer ikke barnevernet for det, heller ikke når hun ringte på klokken 20 om kvelden! Se an situasjonen og om små uskyldige hjelp kan bedre situasjonen.

må si meg enig det.
synes det er litt drastisk og ringe barnevernet allerede

ORIGINAL: KoKo

enig. og at moren er alkoholisert russerdame og bor i en annen kant av landet, har vell ingenting med saken å gjøre vell??(i forhold te den situasjonen så du beskreiv...)

ORIGINAL: RedElf

Jeg skjønner godt at du er frustrert over hvor vidt du skal ringe eller ikke. Har selv vært i den situasjonen. Valgte da å ikke ringe til slutt og det gikk seg jo til på en måte...

har du snakket med pappan da? Kanskje han bare syntes det er vanskelig og trenger litt hjelp....

Ja ikke lett, men regner med at vi bare avventer å ser..Nei jeg har ikke snakket med han men en nabo har men tror ikke akkurat de har spurt om han trenger hjelp..Han er ikke så lett å snakke med heller..Men en gang så tilbudte vi oss å passe henne og det var han veldig glad for så tror kanskje han hadde hatt behov for avlastning

Jeg synes at de voksnes privatliv og våres ønsker om å holde oss for oss selv må stilles til siden, om det er fare for at en unge ikke har det bra

Hvor vil samvittigheten være om det skjer noe alvorlig, og du ikke har sagt ifra?
Men, stol på magefølelsen din du.
Det er det eneste riktige

Back
Topp