Hva ville dere gjort?

Anita74

Forelsket i forumet
Hei alle.

Jeg har en gutt på snart 9 år.  Han spurte meg her om dagen om han kunne få bli med på sykehuset når jeg skulle føde!!  Det kom helt ut av det blå..  Så jeg har bestemt meg for at hvis han spør igjen, skal jeg ta han med til jordmor å i hvert fall snakke om det.. 

Hva ville dere gjort?

jeg tror kanskje jeg ikke hadde tatt han med - en fødsel kan være ganske sterkt (og om det, mot all formodning, skulle skje noe uventet så har han sikkert ikke godt av å være med på det - og du og pappan vil ha nok med å ta vare på hverandre). Dessuten vet du jo aldri hvor lenge det vil vare. Jeg tror jeg heller hadde lovet at pappa skulle hente han med en gang det var over, så han kunne være førstemann til å besøke jeg.

har ei jente på snart 12, hun vil også være med på fødselen.. på en måte kunne jeg tenke meg ha henne med, men har avgjort at hun ikke får alikevel, for hva hvis noe skjer som gjør hele opplevelsen skremmende for henne? jeg har født før og den fødselen gikk veldig fint, men det er jo ingen garantier.. så jeg har sagt at hun får være med på ul og sånne ting, men ikke på fødsel..

har ikke villet ta han me jeg nei, blir for sterkt får en 9åring vil æ tru.

Takk for alle svar.. 

Jeg vil gjerne innvolvere sønnen min, men er fortsatt veldig usikker på om han bør være med.  Skulle han nevne det igjen, så tar jeg kontakt med jordmor, og kanskje holder det om han blir med på UL.  Uansett så skal mamman min være med meg, så hun kunne jo tatt seg av han..  Må tenke litt til på dette ser det ut som..  Men igjen, takk for alle svar.

Jeg hadde aldri latt han være med... tenk hvordan han vil reagere når han ser hvor vondt du har det? Og hvor redd han vil bli for å miste mammaen sin? Kanskje vil han hate babyen som har gjort deg så vondt? Barn reagerer jo helt annerledes på ting enn voksne. Og vil han dessuten få et normalt forhold til kvinner etter å ha sett sin mor føde...??? Ikke vet jeg, men det er nå mine tanker.

Jeg ville Ikkje ha gjort det....

[:D]

Jeg ville ikke gjort det. Selv om du skal ha med mamman din, hun er vel med for din skyld, for å hjelpe/ta vare på deg. Uansett hvor godt forberedt man er ved å se filmer og snakke om fødsler er det noe helt annet å se sin egen mor i den sistuasjonen. Hvis noe skulle skje som han ikke var forberedt på, så får man kanskje ikke tid til å forklare at alt går bra for det. Synes ikke barn passer å ha med seg på en fødsel. Men du kan jo snakke med jordmor om det, kanskje hun kan gi deg noen råd[:)]

hm tja..mente han sjølve fødselen eller mente bare å vere med og vente på gangen??

husker så godt da mamma skulle føde lillebror.. jeg var 11 år å jeg skulle få være med.. men det ble ikke slik.. for mamma måtte dra til bodø med ambulansefly..

jeg hadde ikke hatt noe imot å ha med meg noen som ville. er en naturlig del, så hvorfor ikke

hadde mine jenter vert ni og og de hadde spurt,så trur jeg at de hadde fått vert med.man kjenner sine egne unger best på va de tåler og ikke tåler,så trur du sønnen din hadde taklet og være med,så hvorfor ikke.kan jo forberede han litt,så ser du hvordan han vil reagere.

var med på hjemme fødsel til stemora mi da jeg var 12 år.. litt større da. men påenget er at jeg satt på naborommet helt til babyen var ute. da fikk jeg komme inn å klippe navlestrengen noe som var fint. men da jordmora skulle ha meg til å holde lyset mens hun dro ut morkaka og sydde hærskapet igjen ble jeg utrolig dårlig! det burde ikke barn se!!!

men barn trenger jo ikke og se alt.de kan jo sitte en plass der de ikke titter rett inn i utgangen,man er jo ikke nødt til og plasere et barn rett oppi d.

Jeg hadde ikke tatt med meg min 9årige stesønn på fødestuen .Som sagt tenk hvis noe går galt bedre hvis pappan eller den som er med på fødselen henter ungen når alt er over og man har fått roet litt ned.Og blitt vant til tanken at lille kreket er ute av kroppen. Hvis han spør kommer jeg til å si nei ...
Men det er opp til en og enhver men jeg syns ikke at barn skal være med på fødser

Back
Topp