Hva ville dere gjort?

Soering

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows 2022
Mannen fikk telefon fra en kollega i går med beskjed om at datteren hans hadde testet positivt på corona. De to jobber sammen hver dag. Heldigvis har mannen vært hjemme med sykt barn siden Torsdag, og vi tror ikke at han har vært utsatt for noe. Problemet er bare at vi har en datter i risikogruppen, og det er vel heller ikke gjort noen endringer i karantene for nærkontakter av smittede personer som er vaksinerte? Så kollegaen til mannen min kan vel utgangspunktet gå på jobb mens datteren er smittet?

Jeg ønsker så klart ikke å sende mannen på jobb i frykt for at han skal ta med seg smitte hjem.. Hva hadde dere gjort? Jeg føler at vi som har barn i risikogruppen ikke blir tatt helt på alvor når samfunnet er åpent for folk ellers..

Her har de lokale regler om ordinær karantene hvis en i husstanden tester positivt, uansett om en er vaksinert eller ikke :) og glad for det (ja, både jeg og samboer er vaksinert) :)

Jeg ville selv ha ringt coronatlf og forhørt meg. Jeg tenker litt i hvilken risikogruppe din datter hører til osv. Så da ville jeg nok ringt noen som har litt mer peiling enn oss her inne :p

Lignende situasjon her.. bare jeg som er i risikogruppen. Flere kollegaer har hatt ektefelle eller barn med corona, som har jobbet i tett kontakt med meg. Reglene er jo sånn at man slipper karantene hvis fullvaksinert. Arbeidsgiver her har sagt de kan gå på jobb og jeg må jo også på jobb..

Kan han ta hjemme kontor? Hvis det er mulig er det enkel og sikker løsning ellers må dere vurdere risikoen til datter samt han kollegaen skal vel teste seg og følge med på symptomer. Samt for min del hadde alder på positivt barn betydd noe, et lite barn trenger tettere oppfølging enn et større barn og tettere oppfølging større risiko for smitte tenker jeg

Gubben min bodde i kjelleren hos svigers i begynnelsen av alt dette for å unngå smitte av familiemedlemmer. Sliter enda med at folk er skeptiske til oss pga jobben til mannen. Jeg er i risiko gruppen og har to barn som får i seg for lite næring så vi er litt redde for dem. Nå bruker mannen fult værneutstyr hvis noen er smittet på jobben hans. Han jobber på helsehuset. Pga barna slapp han å jobbe på korona avdelingen. Den skal opp igjen og regner med mannen slipper unna nå også.

Gubben min bodde i kjelleren hos svigers i begynnelsen av alt dette for å unngå smitte av familiemedlemmer. Sliter enda med at folk er skeptiske til oss pga jobben til mannen. Jeg er i risiko gruppen og har to barn som får i seg for lite næring så vi er litt redde for dem. Nå bruker mannen fult værneutstyr hvis noen er smittet på jobben hans. Han jobber på helsehuset. Pga barna slapp han å jobbe på korona avdelingen. Den skal opp igjen og regner med mannen slipper unna nå også.
Heldigvis har ingen vært skeptiske til meg pga jobben, hvertfall ikke som de selv har uttrykket til meg:p

Back
Topp