Hva ville dere gjort?

Mada

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
MayDay2021
Sist jeg var gravid jobbet jeg uten spesiell risiko for gravide, og kunne vente med å fortelle nyheten.

Denne gangen jobber jeg hvor det lett kan være risiko for gravide, og det er flere oppgaver og situasjonen gravide skånes for, både fordi de er risiko for den gravide men også for fosteret. Det er helt vanlig at "alle" vet når noen er gravid, gjerne allerede fra testen er positiv. Dette for å skåne oss tidlig. Jeg er bare ikke så komfortabel med at alle på jobb skal vite at jeg er gravid så tidlig, og spesielt når ikke venner og familie vet:sorry:

Hva ville dere gjort?
 
Sist jeg var gravid jobbet jeg uten spesiell risiko for gravide, og kunne vente med å fortelle nyheten.

Denne gangen jobber jeg hvor det lett kan være risiko for gravide, og det er flere oppgaver og situasjonen gravide skånes for, både fordi de er risiko for den gravide men også for fosteret. Det er helt vanlig at "alle" vet når noen er gravid, gjerne allerede fra testen er positiv. Dette for å skåne oss tidlig. Jeg er bare ikke så komfortabel med at alle på jobb skal vite at jeg er gravid så tidlig, og spesielt når ikke venner og familie vet:sorry:

Hva ville dere gjort?
Hvis det er risiko for deg i jobben med oppgavene du gjør ville jeg absolutt sagt ifra. Forstår godt at du ikke er komfortabel med det men hvis det er tryggest for deg og spiren? :shy:
 
Si ifra til sjefen slik at du skånes for oppgavene som ikke er bra for deg eller fosteret. Be om at det holdes hemmelig til du er komfortabel med å gi beskjed så langt det lar seg gjøre ☺️ Det viktigste er jo at du og babyen er trygg uavhengig om familie vet eller ikke ❤️
 
Jeg har vært i samme situasjon i min forrige graviditet. Jeg fortalte tidlig til en kollega og til sjefen og ba de holde det hemmelig. De klarte å skåne meg fra de aktuelle oppgavene uten at andre fikk vite om graviditeten. Håper du finner en god løsning.
 
Takk for svar :Heartred :Heartpink Blir å fortelle det til sjefen ved neste arbeidsdag (nå er vi syke hele gjengen). Leste akkurat forskning på at nattevakter også øker sjansen for SA kraftig, så det er ikke tvil lengre. Skal be han om å holde det hemmelig, og kanskje velge meg ut et par kollegaer som støttespillere som også holder det hemmelig til jeg er klar :) Fikk også vite at bedriftshelsetjenesten kobles inn og informerer om forhåndsregler, hva man som gravid kan gjøre og hva man ikke skal gjøre, så det lover godt :)
 
Hvis det er risiko for deg i jobben med oppgavene du gjør ville jeg absolutt sagt ifra. Forstår godt at du ikke er komfortabel med det men hvis det er tryggest for deg og spiren? :shy:

enig med dette!
 
Hvis det er risiko for deg i jobben med oppgavene du gjør ville jeg absolutt sagt ifra. Forstår godt at du ikke er komfortabel med det men hvis det er tryggest for deg og spiren? :shy:

what she said
 
Ringte sjefen i dag. Litt rart å ta det over telefon, men måtte siden jeg er syk. Han ble glad og gratulerte så masse. :joyful:
Skulle ordne bort nattevaktene, og koble inn bedriftshelsetjenesten med en gang :) Skulle også gjøre sitt beste for at det ikke kom ut, men som jeg også vet så skjønner folk fort tegninga når man blir tatt av nattevaktslistene.. Men ja, glad for at jeg gjorde det:joyful: Har også rukket å fortelle bestevenninnene mine, og foreldrene våre, så de vet det før evt jungeltelegrafen tar av :)
 
Back
Topp