Hva ville dere gjort?

WCE

Forumet er livet
Himmelbarn
De fleste kjenner til min historie her inne. Etter vi begynte å prøve på søsken har vi satt inn 8 embryoer. Alt fra 2 dagers til blastocyst. De siste fire vi har satt inn har vært blastocyster. Det spiller jo forsåvidt ingen rolle hvilken dag de er satt inn på om det er liv laga altså! Men jeg er litt ute etter å prøve noe nytt og noe vi ikke har prøvd er å sette inn to, dag 2 eller 3... Vi kan velge litt selv hva vi ønsker siden vi har har holdt på lenge og det er siste offentlige forsøket nå. Ville dere satt inn to? For å prøve noe nytt, eller ikke?

Datteren vår er satt inn på dag 2[emoji175] Så det blir jo barn av det og.

Tja.. Det er jo et kompleks spørsmål. For det er jo egentlig ingen som har svaret, ikke legene heller.

Sånn jeg tenker det da: Du har blitt gravid med alt fra 2-dager til blasto, det er jo ikke der problemet ligger. Setter du inn 2 kan du jo fort forvente tvillinger, men det er vel ikke store problemet kanskje? Med 2 øker jo sjansen for at én av de minst holder seg frem til mål, samtidig som det er risikosvangerskap.

Dere må nesten føle på det selv. På siste forsøket nå hadde jeg egentlig lyst til å sette inn 2 stykk, men siden det ble blasto utgikk det. På en måte glad da jeg ikke hadde orket tvillingsvangerskap så dårlig som jeg er, men hadde nok vært irritert om jeg ikke ble gravid også..

Med andre ord ingen kloke ord herifra :P

Tja.. Det er jo et kompleks spørsmål. For det er jo egentlig ingen som har svaret, ikke legene heller.

Sånn jeg tenker det da: Du har blitt gravid med alt fra 2-dager til blasto, det er jo ikke der problemet ligger. Setter du inn 2 kan du jo fort forvente tvillinger, men det er vel ikke store problemet kanskje? Med 2 øker jo sjansen for at én av de minst holder seg frem til mål, samtidig som det er risikosvangerskap.

Dere må nesten føle på det selv. På siste forsøket nå hadde jeg egentlig lyst til å sette inn 2 stykk, men siden det ble blasto utgikk det. På en måte glad da jeg ikke hadde orket tvillingsvangerskap så dårlig som jeg er, men hadde nok vært irritert om jeg ikke ble gravid også..

Med andre ord ingen kloke ord herifra :P
Nei, mannen var heeelt imot å sette inn to før, men nå er det greit. Tror nok det gjorde noe med han det vi var gjennom nå. Hadde det kommet to hadde det bare vært koselig[emoji173]️ Ville heller hatt to til enn ingen da for å si det sånn. Klart jeg gruer meg til svangerskapet! Hvertfall med min historie i tillegg, men hvis det skal bli flere barn må vi jo bare kjøre på. Ville heller hatt tvillinger nå enn da jeg var 22 år og førstegangs. Nå vet jeg jo hva jeg går til, men skremmer meg litt at det er risikosvangerskap! Tiden etter fødsel bekymrer meg ikke. Men tanken på å det å gjøre noe nytt frister!

Å, WCE... trist å se dere fortsatt er her... [emoji20] Men så flott at dere prøver igjen.
Vi satte jo inn to 2-dagers på siste offentlige forsøk (8. Innsett), og her sitter jeg plutselig med de to vidunderligste skatter. Må si svangerskapet var tøft fra første stund, men overstimulering, kvalme og vektnedgang i 4mnd, kort livmorhals fra uke 23 hvor jeg måtte ligge resten av tida, forskjølelse som aldri tok slutt med masse neseblod og drit, før vi avslutta festen med svangerskapsforgiftning og hastekeisersnitt i uke34. Det er det tøffeste året jeg har vært gjennom fysisk sett, men jeg angrer ikke ett sekund på at vi takket ja til å sette inn to egg på siste forsøket.
Vet ikke om dette hjalp deg [emoji28] Helt ærlig var tvillingsvangerskap veldig tøft for meg, men man kommer igjennom. Og man blir tatt godt vare på [emoji176][emoji92] klem!!

Vi har tvillinger etter å ha satt inn to stk to-dagers.
En angrer jo aldri på barna en har fått. Følg hjertet ditt :Heartpink
En vet aldri hva resultatet blir.

Om jeg får mulighet så skal vi sette i 2.. ❤️

Å, WCE... trist å se dere fortsatt er her... [emoji20] Men så flott at dere prøver igjen.
Vi satte jo inn to 2-dagers på siste offentlige forsøk (8. Innsett), og her sitter jeg plutselig med de to vidunderligste skatter. Må si svangerskapet var tøft fra første stund, men overstimulering, kvalme og vektnedgang i 4mnd, kort livmorhals fra uke 23 hvor jeg måtte ligge resten av tida, forskjølelse som aldri tok slutt med masse neseblod og drit, før vi avslutta festen med svangerskapsforgiftning og hastekeisersnitt i uke34. Det er det tøffeste året jeg har vært gjennom fysisk sett, men jeg angrer ikke ett sekund på at vi takket ja til å sette inn to egg på siste forsøket.
Vet ikke om dette hjalp deg [emoji28] Helt ærlig var tvillingsvangerskap veldig tøft for meg, men man kommer igjennom. Og man blir tatt godt vare på [emoji176][emoji92] klem!!
Ja, det er skikkelig kjipt å gå tilbake til start! Trodde vi var ferdig med dette her nå. Huff, høres utrolig tøft ut det du var gjennom! Hvis vi setter inn to og skulle ende opp med tvillinger har vi jo fire barn til sammen. Men da er de 7 og snart 4 de to andre så blir jo ikke sånn veldig tett. Tenker jo at det blir hektisk, men tenk for en lykke[emoji173]️[emoji173]️

Vi har tvillinger etter å ha satt inn to stk to-dagers.
En angrer jo aldri på barna en har fått. Følg hjertet ditt :Heartpink
En vet aldri hva resultatet blir.
Hjertet mitt sier ja[emoji173]️ Hvordan var svangerskapet ditt? Og hvordan var det å få to med en fra før? Hvor store var de da de ble født?

Hjertet mitt sier ja[emoji173]️ Hvordan var svangerskapet ditt? Og hvordan var det å få to med en fra før? Hvor store var de da de ble født?
:Heartpink
Jeg synes svangerskapet var relativt greit. Det verste var store blødninger i begynnelsen av svangerskapet. Jeg hadde ikke tro på at jeg ville beholde begge. Så var det litt småplukk med halsbrann/sure oppstøt, noe smerter i symfysen og hovne bein. Men det var levelig. Gikk lange turer hele svangerskapet. Storebror var 4 år og 3 mnd da jentene ble født, og synes det gikk bra. Han var såpass stor at han kunne forklares ting og ikke minst uttrykke seg selv. Jeg ble igangsatt pga mistanke om at tvilling 1 ikke vokste slik hun skulle. Jentene ble født 37+0 og veide 2160 og 2230 gram.
Jeg skal være ærlig og si at jeg synes spedbarnstida, da særlig fra 1,5 mnd - 5 mnd var tøff. Men jeg synes den tida var tøff med storebror også da..

Jeg er på siste offentlig forsøk nå også. Spurt om å sette inn 2 egg men fikk ikke. På grunn av som legen sa jeg er god pasient og alt ser bra ut. Om jeg fikk lov å sette inn 2 så ville jeg gjort det.
Har gjor det med mitt første barn, har satt inn 2 og har blitt gravid med et barn.

Vi hadde satt inn to, uten tvil.
Er enige om at dersom vi får tilbud om to inn så skal vi ta det, vi tar gjerne tvillinger her i hus.

De fleste kjenner til min historie her inne. Etter vi begynte å prøve på søsken har vi satt inn 8 embryoer. Alt fra 2 dagers til blastocyst. De siste fire vi har satt inn har vært blastocyster. Det spiller jo forsåvidt ingen rolle hvilken dag de er satt inn på om det er liv laga altså! Men jeg er litt ute etter å prøve noe nytt og noe vi ikke har prøvd er å sette inn to, dag 2 eller 3... Vi kan velge litt selv hva vi ønsker siden vi har har holdt på lenge og det er siste offentlige forsøket nå. Ville dere satt inn to? For å prøve noe nytt, eller ikke?

Datteren vår er satt inn på dag 2[emoji175] Så det blir jo barn av det og.

Jeg ville satt inn to - uten tvil :) Det øker i det minste sjansen for at hvertfall ett egg henger igjen. Selv om det er risiko med tvillingsvangerskap så er det jo utrolig mange det går veldig bra for ;-)
I tillegg så er det jo ikke sikkert det blir tvillinger! Jeg har satt inn 2 egg to ganger, har ikke resultert i noe dessverre :-(

Jeg ville absolutt satt inn to[emoji173]️

Det øker vel sjansen mer med blastocyst enn to inn? Tanken bak to egg er egentlig for å prøve noe nytt[emoji1303] Men har lest nå at om kun det ene er liv laga av de to inn så er sjansen stor for at den ikke fester seg pga den som ikke da fester seg?

Det øker vel sjansen mer med blastocyst enn to inn? Tanken bak to egg er egentlig for å prøve noe nytt[emoji1303] Men har lest nå at om kun det ene er liv laga av de to inn så er sjansen stor for at den ikke fester seg pga den som ikke da fester seg?

Spørs jo på eggene dine og mye annet. For noen er blasto greien, for andre er sjansen høyere med 2 (eller flere) yngre egg. Ville satt inn 2 egg jeg, helst 3-dagers kanskje :)

Spørs jo på eggene dine og mye annet. For noen er blasto greien, for andre er sjansen høyere med 2 (eller flere) yngre egg. Ville satt inn 2 egg jeg, helst 3-dagers kanskje :)
Har jo lest om mange som setter inn to der det ene fester seg så burde jo gå bra selv om det andre skulle gå til grunne. Tenker jo at sjansen er jo større ved å dyrke til dag 5, vi pleier å ha mange som faller fra mellom dag 2 og 5. Men vet ikke hva vi burde gjøre. Tenker å høre med legene hva de anbefaler.

Ja, det er absolutt ikke sånn at to egg inn automatisk betyr økt sjanse for graviditet. Det er komplekst det og. Og er vel noe flaks og uflaks som vanlig. :rolleyes: Jeg har bedt om å få sette inn to dersom det blir 2/3-dagers neste gang, men vet ikke om jeg får det. Og får det hvert fall ikke om det blir blasto.

Ja, det er absolutt ikke sånn at to egg inn automatisk betyr økt sjanse for graviditet. Det er komplekst det og. Og er vel noe flaks og uflaks som vanlig. :rolleyes: Jeg har bedt om å få sette inn to dersom det blir 2/3-dagers neste gang, men vet ikke om jeg får det. Og får det hvert fall ikke om det blir blasto.
Vet liksom ikke hva jeg vil gjøre, men tenker å høre med legene. De vil vel sikkert anbefale blasto.

Jeg har satt inn blasto uten å bli gravid, men blitt gravid ved å sette inn to. Men kan jo være helt tilfeldig hva en lykkes med.

Jeg har satt inn blasto uten å bli gravid, men blitt gravid ved å sette inn to. Men kan jo være helt tilfeldig hva en lykkes med.
Ja, tror nok det! Hun vi har er jo 2-dagers. De siste fire innsettene er med blastocyst, uten noe baby så[emoji57]

Back
Topp