Hva ville dere gjort?

MI88

Elsker forumet
VIP
Augustlykke 2015
Jeg var hos legen i dag, å hun regnet termin ifra første dag i siste mens då i følge legen er jeg 5+0 idag. Men jeg brukte jo el tester, og ifølge de er jeg 4+1 idag [emoji4] frister jo så klart å "hoppe" over en uke å følge legen, men det er kanskje bedre å bli positivt overrasket på ul istedet? [emoji12] sendte også henvisning til tul med det samme! [emoji87][emoji7]

Leger regner alltid fra første dag i siste mens så sant man vet hvilken dag dette er. Medmindre det er IVF eller styrt syklus av et slag. Så hadde nok bare fulgt legen. Tidlig blir man gjerne satt litt frem og tilbake uansett :)

De regner ikke bare fra første dag i forrige mens, men også 28 dager syklus.. Har valgt å bruke den terminen sjøl om eg vett den er feil, slipper den store uenigheten då. Blir positivt 'overrasket' på oul når terminen framskynnes [emoji4]

De regner ikke bare fra første dag i forrige mens, men også 28 dager syklus.. Har valgt å bruke den terminen sjøl om eg vett den er feil, slipper den store uenigheten då. Blir positivt 'overrasket' på oul når terminen framskynnes [emoji4]

Æsj, da vil jo jeg få menstermin 11 okt, mens el-termin er 13-14 oktober.. Vil jo ikke bli dyttet lengre tilbake...

Æsj, da vil jo jeg få menstermin 11 okt, mens el-termin er 13-14 oktober.. Vil jo ikke bli dyttet lengre tilbake...
Heilt enige, men når eg regner med sykluslengden min står det att eg hadde el siste dagen i mens.. Blir jo feil det og [emoji14]

Er det bare noen dager det er snakk om så kan det være greit å ta den legen sier, bare for å ikke krangle på det, enn så lenge hvertfall.

Er det bare noen dager det er snakk om så kan det være greit å ta den legen sier, bare for å ikke krangle på det, enn så lenge hvertfall.

Det er jo snakk om 6 dager, å det er mye nå i starten [emoji13] på papiret følger jeg jo selvfølgelig det legen mener, men tenkte mest på hva dere ville fulgt selv hvis du skjønner [emoji85][emoji4] blir spennende å se hva ul viser [emoji5]

Det er jo snakk om 6 dager, å det er mye nå i starten [emoji13] på papiret følger jeg jo selvfølgelig det legen mener, men tenkte mest på hva dere ville fulgt selv hvis du skjønner [emoji85][emoji4] blir spennende å se hva ul viser [emoji5]
Sånn sett, jeg hadde bare fulgt min egen utregning. Tror legen min sa ett annet tidspunkt enn jeg hadde regna frem med en dag eller to, og den bryr jeg meg så lite om at jeg ikke husker den engang [emoji16]

Med menstermin blir det i slutten av september for meg (har termin 7. okt). Kommer til å si til legen at siste mens var 29. des sånn at termin blir riktig :) gidder ikke lure meg selv ;)

Jeg hadde el på dag 22 (kort lutealfase), så skal jeg følge menstermin er lillenøtt 1 uke eldre enn det som jo egentlig er riktig. Jeg kommer til å gå utfra el- termin, da det jo er denne som stemmer mest :) Synes det er rart at ikke leger gjør det samme, når man sier at man har testet/ tempet etter el...

Jeg hadde el på dag 22 (kort lutealfase), så skal jeg følge menstermin er lillenøtt 1 uke eldre enn det som jo egentlig er riktig. Jeg kommer til å gå utfra el- termin, da det jo er denne som stemmer mest :) Synes det er rart at ikke leger gjør det samme, når man sier at man har testet/ tempet etter el...

Det er akkurat det samme med meg! Har også kort lutealfase, så jeg er 6 dager kortere på vei enn hva mens termin tilsier. Kommer nok til å følge min egen tenker jeg [emoji4] veldig rart at de ikke tar hensyn til at vi vet når el er og går ut ifra det!

Sånn regner legen min også.. ifølge han er jeg 1 uke lengere på vei enn jeg er.. men jeg vet når EL var så følger min beregning. Visst ikke så blir man mest sannsynlig satt tilbake på OUL, og det er kjedelig :) bedre å bli positivt overrasket.

Back
Topp