Hva ville dere gjort?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Skal i konfirmasjon i helgen. Er da 39 uker, og vi glemte å sjekke om hodet var festet hos legen i går.

Konfirmasjonen er 2,5t unna og jeg skal sove der i 3 dager. Så lenge ingenting er på gang, så tror jeg det er ok å reise. Setter meg i bilen om det skjer noe, som sikkert er lite sannsynlig også :p

Men ble så usikker på dette med festing av hodet nå da. Man skal vel ikke bevege seg om hodet ikke er festet, og det blir jo litt problemer om jeg er så langt unna :p

Lurer på å ringe jordmor på torsdag og høre hva hun sier, eller evt føden??

Hadde det vært meg så hadde jeg dratt. Kommer egentlig veldig ann på hvordan svangerskapet mitt hadde vært og HVOR jeg skulle i konfirmasjon ?! :P hadde ikke dratt om jeg skulle 2,5t "inn i landet" - hvor det er langt til sykehus, men er det nær en by med sykehus så hadde jeg dratt. Bare pakk med dere babybaggen, din bagg og bilstolen - i tilfelle ;) Dersom vannet evnt går så blir du jo sittende i en bil, og er ikke mye i bevegelse, og legg ryggen langt bakover ;)
Mitt råd dersom det hadde vært meg! :)

Ikke bevege seg om hodet ikke er festet? Det må vell kun være om vannet går hvertfall, jeg har aldri hørt om det? :p

Hadde forresten dratt. Er bare 2,5 time, fødselen tar som regel lengere tid (:

Ikke bevege seg om hodet ikke er festet? Det må vell kun være om vannet går hvertfall, jeg har aldri hørt om det? :p
Ja, Såklart. Om vannet går og hodet ikke er helt festet. Haha. Tenkte det i hodet, men skreiv det visst ikke ned :D

Hadde det vært meg så hadde jeg dratt. Kommer egentlig veldig ann på hvordan svangerskapet mitt hadde vært og HVOR jeg skulle i konfirmasjon ?! :p hadde ikke dratt om jeg skulle 2,5t "inn i landet" - hvor det er langt til sykehus, men er det nær en by med sykehus så hadde jeg dratt. Bare pakk med dere babybaggen, din bagg og bilstolen - i tilfelle ;) Dersom vannet evnt går så blir du jo sittende i en bil, og er ikke mye i bevegelse, og legg ryggen langt bakover ;)
Mitt råd dersom det hadde vært meg! :)

Ja, det er jo ikke akkurat i bushen, men pga nedkuttinger tar de ikke lengre i mot fødsler på den lokale fødestuen. Må uansett sette meg i bilen og kjøre 2,5 time hjem :) Men jeg lurte på å bare ringe jordmor og høre :) Er jo sikkert ikke noe problem, og tviler på at det skjer noe.

Sikkert greit å ringe å høre, evt hør om hun kan ta deg raskt inn på torsdag for å kjenne etter om hodet har festet seg, så slipper du å lure på det når du er bortreist :)

Hodet kan jo være festet en god stund før fødselen starter da..
Tror det går helt fint. Du kan jo for sikkerhets skyld, høre med fastlegen eller jordmor om de kan sjekke om du har begynt og åpne deg evt om du er moden.

Jeg har rett og slett takket nei til konfirmasjon til helgen. Kjenner det blir langt mer stress enn glede og er nesten 2 timer å kjøre hver vei. Bekkenløsning og føler meg som en hval. Fant ut at jeg heller tar livet med ro. Det går sikkert helt fint om du gjør det, men er jo greit å ringe å høre først :)

Eg spurte jordmor om det med å holde seg i ro når vannet var gått. Og da sa ho at det gjaldt hvis det var tidlig i svangerskapet. For da kunne andre ting ramle ut. Som navlesnoren osv. Men nå når det var så seint i svangerskapet brukte babyen hele plassen så ting klarte ikke passere så lett. Selv om hodet ikke var festet. Så tror jeg hadde dratt :) hadde tatt en tlf om jeg var usikker. Det skader jo ikke :) lykke til. Skal også i konfirmasjon til min søster i helgen. Hvis ikke det blir fødsel i steden for :)

Trur eg ville hørt om de bare kunne skjekke det torsdag eller fredag:) tar jo ikkje så lang tid så det må de no kunne skjekke i fullfart :)

Jeg skal liksom i bryllup i helgen,men det tviler jeg på at blir aktuelt,
men hadde formen vert bedre hadde jeg gått,men det er på veien til sykehuset,så hadde bare tatt med meg ting og tang...

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Back
Topp