Hva ville dere gjort?

Baby Dust

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Kan bli litt rotet dette, men skal prøve å så godt jeg kan...

Jeg er i dag 6+2 etter menstermin (da regnet fra første blødningsdag sist mens) Men ettersom jeg testet positivt ca 6 dager senere har jeg regnet at da er jeg kanskje bare 5+3 uker på vei... Vet ikke hva jeg skal forholde meg til... er jo nesten en uke forskjell..

Hva ville dere gjort ?

Synes det er "skummelt" å fortelle folk om det når jeg er så kort på vei, og værtfall om jeg kun er 5 uker... hehe, skjønner dere hva jeg mener??

jeg ville holdt munn til jeg passerte 7 uker... jeg føler så mange mister rundt uke 6... Min termin ble flyttet to uker når jeg var på ul igår... så her er alt mulig... nå har ikke jeg fått bekreftet liv enda, siden jeg ble satt tilbake såpass at man kke kunne se liv... men siden jeg ikke har noen blødninger satser jeg på at ny termin stemmer:) Derfor skal jeg holde det hemmelig frem til uke 7,da skal jeg på ny ul også. HAr forresten sagt det til noen få, men det er de samme jeg ville sankket med om jeg mistet også... så da kan de like godt vite det nå...

Bor på så liten plass at her vet sikkert alle det allerede, men om mensterminen stemmer så er jeg jo 7 uker på tirsdag, men ettersom jeg testet positivt så sent, vil jeg jo bare være 6 uker neste uke :/

Hmm.. det kommer vel litt an på hvordan du føler det selv? Jeg har valgt å vente til uke 12, men har fortalt det til sjefen + min nærmeste kollega fordi jeg har vært hjemme fra jobb et par dager pga. kvalme, og plageslitt med kvalme og svimmelhet på jobben. Men om du har veldig lyst til å fortelle det og er komfortabel med det så er det jo ikke noe galt i det - kanskje du kan velge ut noen få, nære som får vite det først? :-) Så kan du vente noen uker med å fortelle det til resten :-)

Tenkte mer på om hva jeg sksl forholde meg til , 6 eller 5 uker;);)

For å være på den sikre siden kan du jo regne 5+3 frem til neste kontroll, og se hva status blir da? :-) IKke godt å si :P

Men hvis du vet akuratt første dag av siste mens så er det jo den dagen svangerskapet regnes fra. Samma når testen visste positiv?

Legen kommer til å ta utgangspunkt i første mens, det er sikkert. Men om du er usikker så be om ul, da blir det fastsatt :) det er i allefall mye gøyere å bli satt frem enn tilbake... ;)

Men hvis du vet akuratt første dag av siste mens så er det jo den dagen svangerskapet regnes fra. Samma når testen visste positiv?

Jo men er vel en grunn for at man blir satt tilbake? feks kan jeg jo ha hatt senere eggløsning en først tenkt ? Og om det er tilfelle, blir ikke da terminen flyttet? elr er jeg heeelt på feil tankegang ?? :D hehe...

når du kommer på ord.ul eller tidligere så tar de utgangs punkt i utviklingen og målene på fosteret for å fastsette termin, før den tid går de ut i fra første dag på siste mens! :)

med sønnen min ble jeg satt 10 dager tilbake fra mens termin. Og ble overlykkelig og veldig opphengt datoene datoen. Utrolig kjedelig når jeg gikk 6 dager over istede! Så denne gangen kommer jeg til å forholde meg til den seneste datoen uansett!

når du kommer på ord.ul eller tidligere så tar de utgangs punkt i utviklingen og målene på fosteret for å fastsette termin, før den tid går de ut i fra første dag på siste mens! :)

med sønnen min ble jeg satt 10 dager tilbake fra mens termin. Og ble overlykkelig og veldig opphengt datoene datoen. Utrolig kjedelig når jeg gikk 6 dager over istede! Så denne gangen kommer jeg til å forholde meg til den seneste datoen uansett!

Nei uff, ikke morsomt med overtid.. sist så fikk jeg menstermin 8 november, mens etter UL fikk jeg 18 november, men hun kom 6 november:D:D

Back
Topp