Hva ville dere gjort?

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
VI skal som nevnt til legen kl 13 i dag.
Jeg er så usikker på om vi skal gå eller ta buss.
Om vi tar buss er vi i byen 12.05 og må henge der til legetimen begynner.
Om vi går tar det litt over 30 minutter, og frisk luft skader vel ikke selvom han er tett?
Blir bæretøy uansett hva vi velger, da han blir mye værre av å ligge flatt...
Det er et par minusgrader og vindstille.

Jeg ville tatt bussen, brente meg så veldig på det der når Anette var syk,
Trodde det gikk fint, men bare forlenget hele greia..

Jeg ville tatt bussen, brente meg så veldig på det der når Anette var syk,
Trodde det gikk fint, men bare forlenget hele greia..

Men kan de virkelig bli mer syke av frisk luft?
Og vi må jo vente i byen lenger enn det tar å gå ned...

jeg ville gått ;) Sålenge han er varm nok er ikke frisk luft skadelig!

jeg ville gått ;) Sålenge han er varm nok er ikke frisk luft skadelig!
Nei, sant.
Np lurer jeg på bussen likevel, så vi får tid til å se etter nesesuger...

Jeg hadde tatt bussen. Når de små ikke er i form, skal de helst holdes inne!

Jeg hadde tatt bussen. Når de små ikke er i form, skal de helst holdes inne!

Nå er jeg tidenes vinglepetter her.
Har ombestemt meg igjen, og kommer nok til å gå.
Vi får dårlig tid til bussen nå og Lillebror sover! Han har heller ikke spist på en stund.
Akkurat nå føler jeg det er viktigst at han får sovet litt, og aller helst spist før vi drar noe som helst sted.

Nå er jeg tidenes vinglepetter her.
Har ombestemt meg igjen, og kommer nok til å gå.
Vi får dårlig tid til bussen nå og Lillebror sover! Han har heller ikke spist på en stund.
Akkurat nå føler jeg det er viktigst at han får sovet litt, og aller helst spist før vi drar noe som helst sted.

Går fint ann og gå m vogna:) hadde nok ikke valgt og ha han i bæreselen! Du veit selv hva som er best for din baby:) Hadde helt klart valgt og latt han sove så lenge jeg kunne.

Går fint ann og gå m vogna:) hadde nok ikke valgt og ha han i bæreselen! Du veit selv hva som er best for din baby:) Hadde helt klart valgt og latt han sove så lenge jeg kunne.

Hvorfor ville du ikke båret?
Han blir mye tettere når han blir lagt ned skjønner du, og jeg synes jeg har mye bedre kontroll på pust når jeg bærer.

Hvorfor ville du ikke båret?
Han blir mye tettere når han blir lagt ned skjønner du, og jeg synes jeg har mye bedre kontroll på pust når jeg bærer.

Jeg ville ikke det pga den kalde lufta! Men om han strever veldig ned og puste når han ligger så ha han i bæreselen. Hvordan gikk det?

Jeg ville ikke det pga den kalde lufta! Men om han strever veldig ned og puste når han ligger så ha han i bæreselen. Hvordan gikk det?

Ja skjønner :) bare lurte altså. Her er det nå plussgrader og sol og lite vind. Han har dress med god hette :)

Det gikk bra , fortsatt lav crp.
Men han strever som nevnt med å puste- lik som broren er ved forkjølelse og astma.
Og legen så det samme, satt oss på astmamedisiner med en gang! Håper det hjelper fort!! På vei hjem på bussen nå, så skal han få med en gang!!

Ja skjønner :) bare lurte altså. Her er det nå plussgrader og sol og lite vind. Han har dress med god hette :)

Men han strever som nevnt med å puste- lik som broren er ved forkjølelse og astma.
Og legen så det samme, satt oss på astmamedisiner med en gang! Håper det hjelper fort!! På vei hjem på bussen nå, så skal han få med en gang!!

Håper det hjelper, stakkars liten

så bra at han får medisiner! Får håpe de hjelper da!

Ja de hjelper allerede
Gir dobbel dose i dag og kanskje i morgen, så får vi roe det ned etter det.
Stakkars lille!

Så godt det hjelper!!Håper han snart er frisk og fin!!
Betyr det egentlig at han har astma da,eller?(har litt tungt for å forstå ting for tida:-) )

Så godt det hjelper!!Håper han snart er frisk og fin!!
Betyr det egentlig at han har astma da,eller?(har litt tungt for å forstå ting for tida:) )

Som legen sa, så "må" barnet egentlig ha to runder med å være veldig tett før de blir satt på medisiner eller får konstatert astma. Men Eskil var så tett at han rett og slett måtte få noe, og symptomene hans er veldig lik storebroren sine. Om det er det samme han har kan det kalles en infeksjonsutløst astma - som gjør at om de blir forkjølet blir de veldig tett og sliter med å puste og få opp slim.
Men det er nok for tidlig å si om Lillebror har det helt sikkert, men det tyder litt på det.

Så bra legen tok det på alvor og gå han astma medisin! Håper virkelig det hjelper og at han blir fort bedre:)

Som legen sa, så "må" barnet egentlig ha to runder med å være veldig tett før de blir satt på medisiner eller får konstatert astma. Men Eskil var så tett at han rett og slett måtte få noe, og symptomene hans er veldig lik storebroren sine. Om det er det samme han har kan det kalles en infeksjonsutløst astma - som gjør at om de blir forkjølet blir de veldig tett og sliter med å puste og få opp slim.
Men det er nok for tidlig å si om Lillebror har det helt sikkert, men det tyder litt på det.

Jeg har dette selv, og er helt forferdelig:( m en gang jeg blir forkjølet får jeg luftveisinfeksjon og astmaen slår inn for fullt. Kjennes rett og slett ut som man blir kvalt og får ikke nok luft:confused: utrolig glad for han fikk medisiner.

Jeg har dette selv, og er helt forferdelig:( m en gang jeg blir forkjølet får jeg luftveisinfeksjon og astmaen slår inn for fullt. Kjennes rett og slett ut som man blir kvalt og får ikke nok luft:confused: utrolig glad for han fikk medisiner.

Ja, jeg er også glad for at legen så det samme som meg med en gang. Han kjenner historikken til T veldig godt, og det er deilig å ha en lege som man ikke må forklare alt for, han husker godt og kjenner oss godt igjen!
Lillebror er betydelig bedre i dag!
Ganske våt bleie i morges også, etter endel pupping i natt!
Litt surkling enda, men ikke de takene han hadde i går.
På legekontoret trykket han jo med hele kroppen for å puste!

Back
Topp