Hva ville dere gjort?

<3gull

Flørter med forumet
Hei alle sammen :)

Jeg har vært lite aktiv her inne, men har vært i dårlig form og ikke hatt særlig overskudd til forum-surfing....

Jeg er i dag 17+1 og formen begynner bli bedre, men pga dårlig nattesøvn er jeg mye trøtt og uopplagt.

Det jeg trenger litt råd rundt er dette med sykemelding. Jeg har vært sykemeldt 100% ut mai pga kvalme, mens nå i juni har jeg vært 80% sykemeldt. Jeg er usikker på hva jeg skal tenke videre.... Jeg jobber innen helse og sosial og har en veldig stressete jobbhverdag. Jeg sliter med å motivere meg til å jobbe fordi selv om leder sier jeg skal ta det med ro, blir det ikke lagt ordentlig til rette for det. Det er alt for mange oppgaver som forventes gjort iløpet av den ene dagen i uken jeg er på jobb. Jeg merker jeg tåler stresset MYE dårligere nå enn før jeg ble gravid, kroppen liksom hyler ut at den ikke takler stresset.

Ville dere blitt sykemeldt 100% igjen eller fortsette med 80% sykemelding?

Alle råd mottas med TAKK! :D

Lytt til kroppen din du! Du skal tross alt ha samme kropp og helse i maaaaaaange år til!! Og graviditet er en stor påkjenning! Lykke til! 

Tusen takk for svar! :)

Godt å se at det ikke bare er jeg som tenker at 100% er best. Vil jo gjerne klare å jobbe, og redd for å gi inntrykk av dårlig arbeidsmoral, men syns det blir helt feil å bare "kjøre på" når hele kroppen stritter imot!

Enten 100 % sykemelding eller to halve dager på jobb i stedenfor en hel.

Jeg er selv 40 % sykemeldt og har en dag fri og resten av dagene litt kortere. En hel arbeidsdag er for mye for meg i hvertfall.

Underfullt skrev:

Jeg er selv 40 % sykemeldt og har en dag fri og resten av dagene litt kortere. En hel arbeidsdag er for mye for meg i hvertfall.

Signerer denne. Jeg er selv 30% sykemeldt pga samme grunn som deg ( bare jeg er nok litt mer opplagt). Jeg har kortet ned dagene med 2timer og det funker kjempe bra. Jeg syns enten du skal sykemelde deg helt, eller dele arbeidet opp i flere dager.

FørsteEngel skrev:

Underfullt skrev:

Signerer denne. Jeg er selv 30% sykemeldt pga samme grunn som deg ( bare jeg er nok litt mer opplagt). Jeg har kortet ned dagene med 2timer og det funker kjempe bra. Jeg syns enten du skal sykemelde deg helt, eller dele arbeidet opp i flere dager.

Jeg og var 30% men pga bekkenløsning med stråling ned beinet og gangvansker ble jeg 80% frem til ferien i neste uke. Håper å kunne jobbe minst 50% ut svangerskapet. Tenker da halve dager, det fungerer best å dele opp så man får slappet av godt etter jobb. :)

du skal ha ork til å gjøre ting som trengs hjemme oxo. jobb-livet er ikke alt. du har et liv utenom jobben og det skal du ta vare på på samme linje som helsa di.

Back
Topp