Hva ville dere gjort?

sas

Gift med forumet
Jamie blir 1 år i desember. I teorien skulle ikke han starte i barnehagen før i november da.Jeg starter jobb i november,pappan skal kun ta ut tre uker pappaperm fra oktober og fordelere resten i 2012 og 2013.

NÅ har han fått barnehage plass og vi må betale full pris fra og med august. Dette er en barnehage jeg kjenner meget godt og er veldig glad i de ansatte. De har en egen avdeling for barn fra 0 til 2 år og de er kun 12 stk. Jeg leker litt med tanken på at Jamie skal starte gradvis fra og med september. Han er da 8 mnd. Vile dere gjort det samme eller fortsatt ventet ti lnovember og betalt kr 2 500 hver mnd til barnehagen?

HVa er best for barnet hvis han starter i september..to dager i uken fra 10.00 til 15.00 eller noen timer hver dag??

Jeg tenker litt egoistisk også..hadde vært deilig med noen timer fri noen dager i uken.hehehe...

Jeg synes 8 mnd er altfor tidlig for en baby å starte i bhg. Jeg ville betalt bhg og hatt han hjemme så lenge som mulig..
Jeg synes ikke barn skal begynne for tidlig i bhg hvis en har mulighet til å la være..
Ser på småbarns avdeling, at det tar lang tid før de trives og er fornøyd med den nye tilværelsen. 

Jeg hadde nok begynt med gradvis tilvenning. Når du alikevell må betale for det... Så slipper overgangen å bli kjempe i november når du begynner å jobbe... Er nok deilig både for deg og ungen det... Jeg hadde gjort det vist det var meg... Lykke til...

Jeg ville nok hatt han hjemme lengre når du har mulighet til det.
Klart det er kjedelig å betale for måneder du ikke benytter,
men 8 måneder gammel, tror jeg han har mest utbytte av tid
sammen med deg.
Er selv ped.leder på småbarnsavdeling, og ser at barna
stortrives, og har masse glede av hverandre. Men de yngste
nærmer seg 10 måneder før de begynner, og foreldrene
pleier å vente til de må ut i jobb, selv om de har plass fra august.
Men du har jo en fin mulighet til å ha en lang og gradvis tilvenning, og trenger jo ikke vente til noen få dager før jobb, før dere begynner.

Og husk at det er du som kjenner barnet ditt best, og må vurdere
hva som er best for dere.
Lykke til!

Her begynte vi å betale for bhg plass i august for å få beholdt den, jenta fylte 1 år i januar.
Hun startet forsiktig i bhg fra og med oktober. 
Var der alle 5 dagene for å få mest mulig flyt, men fikk korte dager (hun sover jo mye også)
Leverer henne til frokost kl 08 fordi den er så koselig, også henter jeg henne når hun våkner for duppen sin i 14-15 tiden (hun sover rundt 3 timer)

Det er bedre med korte dager, enn abre noen dager.
Ha han der hver dag hvis han skal begynne, ellers blir det vanskelig for ham.

jealie28 skrev:
Jeg synes 8 mnd er altfor tidlig for en baby å starte i bhg. Jeg ville betalt bhg og hatt han hjemme så lenge som mulig..
Jeg synes ikke barn skal begynne for tidlig i bhg hvis en har mulighet til å la være..
Ser på småbarns avdeling, at det tar lang tid før de trives og er fornøyd med den nye tilværelsen. 

Det er jeg ikke enig i.
Jobbet på småbarnsavdeling i 6 år, og det er de aller minste som infinner seg først og trives raskest.
8 mnd er alt for tidlig, den er jeg enig i, og det har en del med utviklingen å gjøre også.
Her startet hun når hun var 10 mnd og stortrives! Hun blir stresset i helgene fordi hun ikke skal i bhg, hehe.

Stine 71 skrev:
Jeg ville nok hatt han hjemme lengre når du har mulighet til det.
Klart det er kjedelig å betale for måneder du ikke benytter,
men 8 måneder gammel, tror jeg han har mest utbytte av tid
sammen med deg.
Er selv ped.leder på småbarnsavdeling, og ser at barna
stortrives, og har masse glede av hverandre. Men de yngste
nærmer seg 10 måneder før de begynner, og foreldrene
pleier å vente til de må ut i jobb, selv om de har plass fra august.
Men du har jo en fin mulighet til å ha en lang og gradvis tilvenning, og trenger jo ikke vente til noen få dager før jobb, før dere begynner.

Og husk at det er du som kjenner barnet ditt best, og må vurdere
hva som er best for dere.
Lykke til!

ja, derfor jeg tenkte september..lang og gradvis tilvenning...noen timer pr dag for eks...men som sagt..bare tanker jeg går med..

Buffeluremamma skrev:
Her begynte vi å betale for bhg plass i august for å få beholdt den, jenta fylte 1 år i januar.
Hun startet forsiktig i bhg fra og med oktober. 
Var der alle 5 dagene for å få mest mulig flyt, men fikk korte dager (hun sover jo mye også)
Leverer henne til frokost kl 08 fordi den er så koselig, også henter jeg henne når hun våkner for duppen sin i 14-15 tiden (hun sover rundt 3 timer)

Det er bedre med korte dager, enn abre noen dager.
Ha han der hver dag hvis han skal begynne, ellers blir det vanskelig for ham.

takk...skal følge det rådet uansett når han starter....altså ha han der hver dag istedet for to lange dager og resten fri..

Jobber i barnehage, og ville ikke reagert på dette nei. De fleste sender barna i barnehagen når de er sykemeldt. Kanskje lar de barna ha litt kortere dager, hvis de har helse til det. Barna koser seg i barnehagen, og foreldrene trenger å samle krefter til ettermiddagen, når barna kommer hjem.

Kanskje ped.leder bare så litt forbauset ut, siden hun ikke visste at du var sykemeldt. Da går det gjerne noen tanker gjennom hodet som..."uff, får ikke håpe det er noe alvorlig"...eller "kaan hun være gravid..?", hehe.

takk for svar så langt jenter..FLere??

Min eldste sønn startetr barnehagen da han var 10mnd. Jeg hatet det. Men hadde ikke no valg..Han stortrivdes fra dag 1. Det er der Jamie skal starte selv om storebror går i en annen barnehage nå..(noe med at det er praktisk lettere den barnehgaen han går i nå men jamie kom ikke inn der)

SEr det er litt delte meninger om litt hver dag ellerlitt få dager i uken...får ta en prat med ped.leder på  avdelingen første dagen jeg kommer med han uansett. Jeg vil han skal lære seg å kjenne de ansatte først og fremst så han ikke blir superskeptisk når dagen for full tid starter i november.

Tjaaa, for meg hadde det nok vært i tidligste laget å startet barnehage men greit om han kan være der et par timer i ny og ne? God lang tilvenning ihvertfall! Og fint for deg til å få gjort andre ting eller bare sove for den saks skyld! emoticon

Stine 71 skrev:

Jobber i barnehage, og ville ikke reagert på dette nei. De fleste sender barna i barnehagen når de er sykemeldt. Kanskje lar de barna ha litt kortere dager, hvis de har helse til det. Barna koser seg i barnehagen, og foreldrene trenger å samle krefter til ettermiddagen, når barna kommer hjem.

Kanskje ped.leder bare så litt forbauset ut, siden hun ikke visste at du var sykemeldt. Da går det gjerne noen tanker gjennom hodet som..."uff, får ikke håpe det er noe alvorlig"...eller "kaan hun være gravid..?", hehe.

??? er dette som svar på mitt innlegg????

Svarte visst i feil tråd, hehe. Og får ikke til å slette innlegget i  disse nye babyverden-tider.

tror jeg ville pratet med bhg om mulighetene for besøk her og der eller om det er best med en fast plan.. så hadde jeg begynt å stikke innom bhg en dag i uken feks, vært der med han i utetiden. Når han føler seg trygg på bhg kan dere gjerne spise lunsj der noen ganger i uken, han sove der mens du drar hjem. De kan jo da ringe når han våkner. Rett og slett en 3 mnd lang innkjøring, gull verdt:)

Sønnen min begynte i bhg da han var litt over 10 mnd gammel, og dattera til vennina mi da hun var 8 mnd. Og vi begge har gode opplevelser i forhold til det!

Vi tok det veldig gradvis, og han har ikke hatt en eneste dag der han har gråti da han har blitt levert, men han har uttrykt glede over å komme dit, han elsker å leke og var allerede sosial i 10 mnd alder. Selv de i bhg kommenterte det! :)

Han har lært seg kjempe mye i bhg også :) Men som sagt, hatt veldig korte dager frem til nå :)

Buffeluremamma skrev:
jealie28 skrev:

Det er jeg ikke enig i.
Jobbet på småbarnsavdeling i 6 år, og det er de aller minste som infinner seg først og trives raskest.
8 mnd er alt for tidlig, den er jeg enig i, og det har en del med utviklingen å gjøre også.
Her startet hun når hun var 10 mnd og stortrives! Hun blir stresset i helgene fordi hun ikke skal i bhg, hehe.

signerer Buffeluremamma her, de minste er helt klart de som tilpasser seg raskest i tilvenningsperioden! Men 8 mnder er litt for tidlig synes jeg..

Min starta også da hun var 10 mnd, jeg synes det var tidlig, men det gikk helt supert! Er likevel glad for at minstemann nå har mulighet til å være hjemme litt over 1 mnd lenger før han må i barnehagen :) Vi må også betale fra Januar, men han begynner ikke før februar for det.

Tror jeg hadde brukt den som en slags åpen barnehage frem til ca 10 mnd i allefall og så kanskje begynt å bruke plassen mer aktivt ved den alderen. Feks til å ta en handletur mens mini er i bhg noen timer.

8 mnd er for tidlig dersom man ikke MÅ.

Tweak skrev:
Tror jeg hadde brukt den som en slags åpen barnehage frem til ca 10 mnd i allefall og så kanskje begynt å bruke plassen mer aktivt ved den alderen. Feks til å ta en handletur mens mini er i bhg noen timer.

8 mnd er for tidlig dersom man ikke MÅ.

Enig i denne.

jealie28 skrev:

Jeg er helt enig.. Synes det er altfor tidlig..

Altså, for å være helt ærlig så synes ikke jeg noe om å sende en 8 mnd baby i bhg bare for å få "valuta for pengene". Hvis du fortsatt har betalt permisjon da synes jeg faktisk at det blir litt feil å ikke være hjemme sammen med ham - det er jo det den betalte permisjonen er ment for, det er ikke meningen at samfunnet/staten skal betale noen ferie for deg.

Mener ikke å virke krass, men dette er i alle fall min ærlige mening. Jeg kan forstå at enkelte blir nødt til å sende barna i bhg tidlig, men når man egentlig ikke må synes jeg det er dumt.

Back
Topp