Hva ville dere gjort?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
IKKE QOUTE!!!  Brått er noen fra barnehagen her inne, så vil helst kunne slette spørsmålet etterpå. Trenger bare å høre andres meninger, tanker.
 
 
Når barna går det siste året i  barnehagen får de lov å være ute alene litt, uten voksne.
Men foreldre må skrive under på at dette er ok.
 
Jeg føler at jeg er litt usikker, da jeg har hørt at enkelte barn ved andre tilfeller har blitt "glemt" igjen ute... Hva om det skjer noe tenker jeg? Hvem skal varsle de voksne? OM noen varsler de voksne, det er jo ikke barnas ansvar?
 
Jeg føler meg som en hønemor, men hva om det skulle skje noe, og jeg som mor har skrevet under på at det var ok. Tror ikke det er vanlig å la barna være uten voksne andre steder?
 
Hva ville dere gjort, om dere var meg?
 
Vet jo at de snart skal begyne på skolen, og må klare seg selv osv, men det er jo ett helt år til, og vil påstå at de er mer modne da enn nå.
 
Ville du latt ditt barn gå alene ute i barnehagen, uten voksentilsyn?
 
IKKE QOUTE, vær så snill! [:)]
 
 
 
Jeg ville nok ikke skrevet under, i skolen har de jo 1 lærer som går vakt i friminuttene.
 
jeg hadde nok ikke skrevet under
greit hjemme at vi ikke følger med mens han er ute,men føler det er anderledes når han er i barnehagen
 
Takker for svar! [:)]
 
Godt å se at det er flere med meg, jeg var litt redd for at jeg var overhysterisk jeg. [:-]
Men da vet jeg at det er flere som ikke ville skrevet under.
 
Jeg synes det virker litt skummelt at de brått skal være ute, uten voksne.
 
Men er det bare vår barnehage som praktiserer dette? [8|]
 
ORIGINAL: Sinnataggene

Jeg har krysset NEI på det spørsmålet, fordi jeg vet barnet mitt er en av de som fint klatrer over gjærdet og tar seg en tur på egenhånd..... ..... han er ikke redd noenting og er veldig selvsikker - heldigvis har han god stedsans, men det er ikke noe særlig om han pluselig skulle rote seg bort... hvor skal jeg begynne å lete??? Bhg har en veldig trafikert vei ved siden av i tillegg til en stor elv som er 10 meter fra bhg, så jeg stoler ikke på at dersom han klatrer over gjerdet så kan han fint hoppe i en av båtene og ta seg en tur på elva...... rett og slett er ikke min 5 åring "voksen" nok til å være ute alene i bhg!!!
 
Back
Topp