Hva ville dere gjort?

Sissytara

Glad i forumet
Jeg og kjæresten min har sydentur 30 Juni - 14 Juli,
dagen vi reiser er jeg 10 uker på vei,
skal på ultralyd uken før.
Jeg er ikke så veldig dårlig, men tenker litt på risikoen
for spontan abort ved å reise..

Men så tenke jeg, hvis jeg fortsatt er i grei form
og at jeg får se hjerte slår på ultralyden så reiser vi..

Hva mener dere om dette? Hva ville dere gjort?
Uff litt ubesluttsom kjenner jeg :P

Dra på tur og kos deg[:)] Ikke bekymre deg....det går nok helt sikkert kjempefint[:)]

Og skulle du likevel være bekymret, sjekk ut på forhånd, hvor du henvender deg hvis en evt abort skulle skje..hvis dere reiser med et reiseselskap, så har de nordiske leger som hjelper deg[:)]

jeg ville reist ABSOLUTT, du har vel reiseforsikring ? For da får man hjelp om noe skulle skje mens man er bortreist. Ingen vits å sette livet på vent pga. et svangerskap. Kose deg og nyte, deilig med ferie. Men veldig kjekt med ultralyd før da. Så får man kosa seg ekstra også [:D]

Hei snupp!!
Jeg er 9 uker idag og i morgen reiser vi til Paris! Jeg fikk legetime før vi skulle reise for å sjekke at alt var som det skulle. Det var det og legen ønsket meg god tur! Så tror ikke det er farlig å reise!
Vi skal til Disneyland og jeg må bare være forsiktig med karussellene jeg tar. Heldigvis har jeg vært der en gang før så jeg veit hva jeg reiser til!

Jeg var nettopp i syden 1 uke, og var da 10 uker på vei da jeg reiste. Hadde vært på UL uken før og alt såg bra ut [:)] Tok mine forhåndsregler, hadde støttestrømper på¨flyturen. Drakk rikelig med vann, var forsiktig med hva jeg spiste, at kjøtt var godt stekt, spiste ikke salat o.l. Passet også på å ikke bli overopphetet, tok oftere og lengre pasuer i solen [:)] Det gikk kjempefint!! [:)] Jeg for min del hadde bare godt av den turen, å komme seg vekk og koble helt ut!!! [:D]

...og selvfølgelig ha god reiseforsikring og E11!! [:)]

bare reis og kos deg!! det går så fint atte!!

sist var jeg i roma og paris innen tre mnd, tyrkia og spania etter det. og kom en frisk og fin unge ut [:D]

ORIGINAL: Sienna3

...og selvfølgelig ha god reiseforsikring og E11!! [:)]

E11?[8|] Hva er det? Aaaaldri hørt om...

skal selv på utenlandstur i august, storgleder mg!!![:)][:)]

Reis og kos deg [:D][:D][:D] Jeg reiste til tross for blødninger og truende abort.
Er det beste jeg kunne gjort. FIkk ting litt på avstand, og storkoste meg i ferien [:)]

Reis med god samvittighet! Jeg var utenlands i uke 7 selv, og det gikk bra[:)][:)]

ORIGINAL: Littlå

Reis og kos deg [:D][:D][:D] Jeg reiste til tross for blødninger og truende abort.
Er det beste jeg kunne gjort. FIkk ting litt på avstand, og storkoste meg i ferien [:)]

Venninna mi fikk flynekt når hu hadde truende abort med sin sønn!![>:]
Så rart du fikk reise?

er det ikke E111?? husker ikke jeg[8D]
Men det er sånn helsekort for hele europa er det ikke det??
Jeg mista jo lommeboka mi for ei stund siden der det kortet lå![>:] har ikke fått ordna meg nytt!

ORIGINAL: maltesers

Så rart du fikk reise?

Hmm. nei legen mente tvert imot at jeg bare måtte reise. Kunne ikke gjøre noe fra eller til om det ble SA uansett.
Nå skal jeg på UL på tirsdag å sjekke, men følelsen er veldig god på at det er et lite frø inni der[:)]
Mulig jeg mistet et embryo, siden jeg fikk satt inn 2 med ICSI.

Dra på ferie og kose deg masse [:)]

ORIGINAL: maltesers

Så rart du fikk reise?

Hmm. nei legen mente tvert imot at jeg bare måtte reise. Kunne ikke gjøre noe fra eller til om det ble SA uansett.
Nå skal jeg på UL på tirsdag å sjekke, men følelsen er veldig god på at det er et lite frø inni der[:)]
Mulig jeg mistet et embryo, siden jeg fikk satt inn 2 med ICSI.

Det var rart at legene gir så forskjellig beskjed. Men det er jo ikke første gangen det skjer[8D][8D]
Håper alt er bra inni magehulen din da^^,

Vil som de andre sier ha reist på tur med god samvittighet [:)]
Særlig om du er i god form [;)]

Ser ingen grunn til å ikke reise. Faren for spontanabort er størst om det er noe galt med fosteret, aldri hørt om fare for spontanabort pga. reise. [:)]

går fint å reise, hadde ikke vert i tvil.... ferie før baby kommer... deilig! kan bli lenge til neste gang [:D] er ingenting farlig med å fly å sånne ting [:)]

Tusen takk for alle kommentarene!!! :D

Jepp, er ultralyd bra så reiser jeg!!! [:D][:D]

Jeg og typen har aldri vært på ferie ilag, så
det kan jo bli riktig så koselig! [:D]

Back
Topp