Hva ville dere gjort...?

Escuro

Forumet er livet
Fikk en telefon fra mamma som lurte på om vi planla flere barn i nær fremtid, eller om vi hadde noen klær å avse. Hun og samboern kjenner en drøss polakker som har flyttet til fylket, og så er det et ungt par som har en jente på 2 år og venter en til nå i mai. En gutt.

Vi har aldri møtt dette paret selv, og vi planlegger en til om et par år. Har liksom ikke lyst å gi fra meg klær som jeg har måttet kjøpe inn fra scretch fordi jeg ikke hadde noe igjen etter førstemann. I tillegg har jeg vært kjempenøye med sortering og vask og tørk for å slite minst mulig på klærne og unngå misfarging, nettopp for at de skal være pene til senere bruk. Mamma har jo bidratt med å kjøpe klær til småen vår hun også, hun har hjulpet oss utrolig mye og brukt flere tusen på gaver og ting. Er det da fullstendig urimelig av meg å ikke ville gi fra meg noe? [8|]

Vi har to babyseter og har bestemt å gi det vi ikke bruker til dette paret. Det kjøpte vi pent brukt sammen med stellebord og lekegrind, men mamma hentet det og betalte det, så det er en av tingene hun har gitt oss. Da er det jo en helt annen sak igjen.

Men hva ville dere gjort? Vi reagerte litt på at babyen vår knapt er blitt halvannen måned før noen kommer og tigger klær... [8|] Han bruker jo 56 fremdeles liksom. Og vi har ikke sååå mye klær i de minste størrelsene. Vi har mye i 62, men det har han jo bare såvidt begynt å bruke.

Vaaanskelig!

Dere kan jo eventuelt låne bort noe klær, siden det virker som om moren din kjenner disse, eller ihvertfall vet hvem de er?

Har ikke så lyst å låne bort klær heller, for jeg stoler liksom ikke på at andre behandler klærne slik jeg ville gjort.. [8|] Hadde blitt lei meg om jeg hadde fått dem tilbake misfarget eller deformert eller med rifter. Vurderer å kikke gjennom og se om det er noe jeg ikke kommer til å savne til nestemann, men kommer definitivt IKKE til å gi fra meg store mengder.

Mamma har ikke kjent dem noe særlig lenge heller, de har akkurat flyttet hit.

du kan seie at dåke ikkje har så mange kle i den lille str..? og at dåke veldig gjerne har lyst å ha dei til nestemann?
ho har kjøpt det til dåke i gave, då kan ho ikkje kreve eller bli fornærma over at dåke beholder det;)

Hadde ikke gitt fra meg de fineste klærene i alle fall.. Har full forståelse for at du vil ta vare på de, spesielt siden dere planlegger flere barn.. Vi har ingen konkrete planer om flere her enda, men tar jo vare på klærene likevel![:)] Ville aldri kvittet meg med det!

Men mulig jeg kan bidra med litt gutteklær.. Jeg har tatt vare på det meste fra både nr 1 og nr 2, så jeg har nok litt[;)] Har en god del som jeg ikke tar på han nå, så da regner jeg med jeg ikke kommer til å bruke det til nestemann heller..[;)] Har vært veldig nøye med vask og bruk selv, så alt er flekk- og nuppefritt[;)]

pluss at når eg er ferdig med barn skal eg ha dei til kommandes barnebarn!!

synes det er kjempekult å ha kle som eg og brødrene mine har brukt!!=)

Skjønner deg veldig godt jeg! Jeg har arvet to søppelsekker fulle med klær, og det kunne jeg gladelig gitt videre, men det en kjøper selv og får i gave vil jeg spare til neste mann. Det er jo svindyrt med klær til disse små om en må kjøpe alt selv, så at du har kjøpt inn alt har jo utrolig mye å si! Da er det definitivt en investering.  Jeg hadde og reagert om noen hadde spurt meg så tidlig! Og som du sier - dere har jo planer om flere barn.

Jeg skjønner deg veldig godt!
Jeg driver og kikker gjennom både våre og Vilmer sine klær i kveld for å se om det er noe vi vil gi bort. Skal visst komme noen i morgen tidlig fra en organisasjon som heter Hope & Help, som samler inn til fattige i Litauen. Merker det er vanskelig å plukke ut ting som vi ikke vil spare på!

Eg er enig med Macette[:)]
Eg har store mengder kler eg sjølv har arva, de kan eg gjerne gi bort!
Men klerna ho har fått i gava og som eg kjøpt nye til ho, tar eg nok vare på ja!

Er du like glad i alle klærne? Er jo ikke sikkert dere får en av samme kjønn neste gang, eventuelt. Det vil jo sikkert hjelpe dem samme hvor lite de får[:)] Og så blir det jo alltid litt handling når en ny baby er på vei?? [;)]

Og forresten så vil sikkert mammaen din forstå at du ikke har lyst til å gi bort så mye hvis du har søsken! Er sikker på at jeg har brukt klær som barn som både brødre og søster har brukt før meg, så det vil jo komme godt med[;)]

Kansje du kan gi bort klærne du ikke liker så godt selv? Vi har gitt bort, vi også, da vi fikk første mann. Ga en hel haug til noen polske- som bor i polen....som noen venner av oss kjenner......også har vi gitt sekkevis til latvia-litauen-estland-et-eller-annet land......men det var da vi skjønte at ingen av størrelsene vi hadde ville passe nestemann mtp sommer og vinterklær....

Kan godt forstå du synes det er vanskelig.....men hvorfor ber de om klær, egentlig? Er de så dårlig stilt? Synes du hjelper dem mye med å gi dem bilstolen, jeg.....

Jeg aner ikke om de har noe etter hun jenta på 2 heller. Synes det er vanskelig å plukke ut klær jeg ikke liker så godt når jeg har håndplukket hvert eneste plagg i de minste størrelsene, og alt er kjøpt inn nytt. Har ikke et eneste brukt plagg. Og har to søsken som ikke har fått barn enda. Så blir jo aktuelt å gi videre til dem etterhvert. Søsteren min er veldig babysyk, men har akkurat blitt singel. Så regner halvveis med at jeg får nr 3 før hun får sin første.

ORIGINAL: *Plomma*

Jeg hadde spart det til neste mann, er jo ikek riktig at dere skal gi bort nå for så å selv kjøpe nytt når neste kommer.

ORIGINAL: Escuro

Jeg aner ikke om de har noe etter hun jenta på 2 heller. Synes det er vanskelig å plukke ut klær jeg ikke liker så godt når jeg har håndplukket hvert eneste plagg i de minste størrelsene, og alt er kjøpt inn nytt. Har ikke et eneste brukt plagg. Og har to søsken som ikke har fått barn enda. Så blir jo aktuelt å gi videre til dem etterhvert. Søsteren min er veldig babysyk, men har akkurat blitt singel. Så regner halvveis med at jeg får nr 3 før hun får sin første.

Nei, spar det.. Hadde jeg gjort![:)]

ORIGINAL: *Plomma*

Jeg hadde spart det til neste mann, er jo ikek riktig at dere skal gi bort nå for så å selv kjøpe nytt når neste kommer.

Veldig enig i dette...
Det blir jo ekstra dyrt for dere når neste baby kommer da, om dere skal gi bort nå... Er dyrt nok i seg selv med en baby til i hus at man vil jo slippe ekstra unødvendige kostnader om man kan unngå det...

Det blir dyrt når neste mann kommer da uansett. Og er du i tvil så sparer du på det, og gjerne spesielt i det tøyet du er mest glad i og vet du kommer til å bruke.

Back
Topp