Hva ville dere gjort? (vedr bilsete)

Snart mamma til 2!

Forelsket i forumet
Vi har et kjempe flott bilsete nr 2 etter eldstemann. Det er et Acta Graco cosmic xtp, som ble kjøpt i 2006. Jeg har stått i kjelleren, og det er kun vi som har brukt setet, slik at vi vet at det aldri har skjedd noe med det. Hadde dere brukt dette setet???

Ja, jeg hadde brukt det hvis det er helt og fint. Er det ikke akkurat på grensa i forhold til levealder da? Kan jo kjøpe et nytt framovervendt istedet...

Det går nok helt fint :) Tror de sier at seter eldre enn 8-9 år ikke skal brukes?

Dette står på Trygg Trafikk sine nettsider: Utstyret kan også svekkes over tid. Seter eldre enn 8-9 år bør kasseres. Så JA, jeg ville ha brukt setet!

Er kjelleren fuktig?Fikk beskjed at vi ikke kunne bruke et sete som hadde blitt lagret der det var fuktig. Don`t ask me why[8|]

ORIGINAL: Lilly Andrea

Ja, hvorfor ikke?

ORIGINAL: Vesla222

Dette står på Trygg Trafikk sine nettsider: Utstyret kan også svekkes over tid. Seter eldre enn 8-9 år bør kasseres. Så JA, jeg ville ha brukt setet!

Haha...
Skumleste det du skrev og syns jeg leste:

"Utstyret kan også svekkes over tid. Seter eldre enn 8-9 år bør kastreres"

[:D][:D][:D]

ORIGINAL: Lilly Andrea

ORIGINAL: Vesla222

Haha...
Skumleste det du skrev og syns jeg leste:

"Utstyret kan også svekkes over tid. Seter eldre enn 8-9 år bør kastreres"

[:D][:D][:D]

hehe! [:D]

Jeg vet ikke hva Acta graco anbefaler, men mange av de andre bilseteprodusentene som f.eks HTS anbefaler 4-5 år og ikke 8-9 år som tt sier. Tror jeg hadde holdt meg til produsentens anbefaling og ikke tt sin. Jeg hadde byttet sete.

Det er på grensen.. Bilseter bør ikke være mer enn 5 år når det tas i bruk. 

ORIGINAL: teamo10

Jeg vet ikke hva Acta graco anbefaler, men mange av de andre bilseteprodusentene som f.eks HTS anbefaler 4-5 år og ikke 8-9 år som tt sier. Tror jeg hadde holdt meg til produsentens anbefaling og ikke tt sin. Jeg hadde byttet sete.

Uff det der er vanskelig, jeg går til butikken der det er kjøpt i morgen å hører!

Back
Topp