Hva ville dere gjort? oppdatert

leoleo

Gift med forumet
Var ute å gikk tur med hunden nå nettopp.
Fikk se en frosk som satt midt i veien. Liker ikke frosker, men tenkte likevel at jeg skulle redde den før den blei overkjørt.
Tok en pinne og pirket forsiktig borti den, men den beveget ikke på seg.
Begynte å lure på om den allerede var død, så gikk litt nærmere å tok en skikkelik titt på den.
Så den beveget på øynene, så død var den ikke.
Syns det ene bakbeinet så litt rart ut, det var litt vridd.
Aner ikke åssen frosker holder beina sine, men nå er jeg rett og slett bekymra for stakkaren om den er påkjørt på den ene bakfoten eller om ett dyr eller noe har ødelakt det.
Sitter her med dårlig samvittighet fordi jeg er redd frosker, tør ikke ta i de.
Ikke orker jeg å ta livet av den heller om den er skada, selv om jeg vet jeg burde gjøre det.
Kan liksom ikke vekke naboen for å spørre om han kan ta livet av en frosk for meg.
Håper inderlig den bare var stiv av skrekk der den satt og nå har hoppet glad og fornøyd inni skogen etter at den gale dama med hunden var å pirket i den.
Tror pinadø jeg må ut å sjekke før jeg legger meg, så kanskje jeg får fred i sjela mi.

Når jeg gikk til jobb i dag tidlig var frosken der fortsatt. Død.
Blei nesten litt letta over at den ikke var i live enda.

Hehe.. så søt du er[:)] Ring veitrafikksentralen.. de som fjerner dyr og sånn fra veiene[8D]

Eventuelt ta den med på en spade i hagen din.. Gi den litt mat og sånn? Hihih[:)]

ORIGINAL: svimsen

den kan godt være stiv av skrekk.

jeg hadde sikkert tatt den med meg hjem.. er sånn som ikke klarer og gå fra noe.

Jammen, syns de er noe av det ekkleste som finns jo.
Tviler veldig på at det hjelper den at jeg drasser den med meg hjem og inn i stua.

Tør uansett ikke ta i dyret.
Har drassa med meg fugler, kaninunger, hunder og katter hjem for å redde de.
Edderkopper bærer jeg ut så ikke noen skal ta livet av de.
Men frosker takler jeg ikke.

ORIGINAL: Choice

Eventuelt ta den med på en spade i hagen din.. Gi den litt mat og sånn? Hihih[:)]

Tenker seriøst at da gjør det kanskje enda mer vondt i foten til den stygge stakkaren.
Og hva skulle jeg mate den med?
Babygrøt og skive med leverpostei?

Uff, syns detta er tragikomisk.
Har rett og slett vondt av den jeg. (jada, vet jeg høres sprø ut)

huff vet akkuratt hvordan du har det.
hadde noen søte ekorn som holdt seg i hagen vår i sommer.
en dag når jeg hadde satt ut noe mat så jeg att den ene var blitt lam i begge bakbeina. [:(]
den droooog kroppen med seg via forbena. grusomt å se på ,åsså så oppskrapa den kom til å bli etterhvert hvis han skulle gå slik. Men jeg klarer ikke å ta livet av dyr. Men dårlig samvittighet hadde jeg jo for ikke å gjøre noe med stakkaren. Så jeg prøvde å få tak i den for å ta den med til vetrinæren slik at den kunne få fred og jeg også for den sak skyld.....
men uten hell..... han var liiiivredd å kjempet for livet med å komme seg vekk hvis han så meg. [:(][:(][:(]
Fortalte x-en om den lille stakkaren å han ble med for å lete etter den, men vi fant han ikke.
Så vi gav opp å skulle til å gå. jeg hadde hatt en genser liggende terassen og tok den opp og ut datt den lille stakkaren [:(] og jeg fikk jo enda mer dårlig samvittighet for den slo seg jo sikkert i fallet når jeg tok opp genseren. Men vi fikk ihvertfall tak i han da og x-en gjore det slutt på hans lidelser og lille stakkaren fikk fred. Grusom opplevelse synes jeg

ORIGINAL: LilleMusMei

huff vet akkuratt hvordan du har det.
hadde noen søte ekorn som holdt seg i hagen vår i sommer.
en dag når jeg hadde satt ut noe mat så jeg att den ene var blitt lam i begge bakbeina. [:(]
den droooog kroppen med seg via forbena. grusomt å se på ,åsså så oppskrapa den kom til å bli etterhvert hvis han skulle gå slik. Men jeg klarer ikke å ta livet av dyr. Men dårlig samvittighet hadde jeg jo for ikke å gjøre noe med stakkaren. Så jeg prøvde å få tak i den for å ta den med til vetrinæren slik at den kunne få fred og jeg også for den sak skyld.....
men uten hell..... han var liiiivredd å kjempet for livet med å komme seg vekk hvis han så meg. [:(][:(][:(]
Fortalte x-en om den lille stakkaren å han ble med for å lete etter den, men vi fant han ikke.
Så vi gav opp å skulle til å gå. jeg hadde hatt en genser liggende terassen og tok den opp og ut datt den lille stakkaren [:(] og jeg fikk jo enda mer dårlig samvittighet for den slo seg jo sikkert i fallet når jeg tok opp genseren. Men vi fikk ihvertfall tak i han da og x-en gjore det slutt på hans lidelser og lille stakkaren fikk fred. Grusom opplevelse synes jeg

Å, fy søren. Fikk enda mer vondt inni meg nå.

Må fortelle noe tragikomisk her:
En gang dro katten med seg ei søt lita mus inn i stua.
Jeg heiv ut katten og skulle redde musa.
Musa løp under kjøleskapet, og jeg skulle vippe opp kjøleskapet så venninna mi fikk fanget musa.
Etter masse kaos endte det hele med at JEG klemte ihjel den stakkars musa under kjøleskapet.
Ho var flat som ei pannekake, stakkars. Var ett uhell, men fy å lei meg jeg var etterpå.

Hihi, det var et søtt innlegg[:D]

Kan bare ha vært stiv av skrekk, de later som de er døde når de blir skremmt.
Og bakbena har en litt rar vinkel til vanlig.

Var ute å sjekka nettopp, den hadde beveget seg kanskje en halvmeter nå i løpet av den siste timen.
Men det beinet jeg nevnte har samme rare vinkelen.
Trodde de pleide å ha begge beina oppunder seg når de satt.
Det ene ligger vridd bakover.

FAEN! nå blei jeg så glad fordi den var borte, men det var jammen ikke langt borte den var...

Om den er skadet, så kommer inne vetrinæren til å gjøre noe, men kanskje avliver den. Og om den er skadet, klarer den seg ikke i naturen......Mange rare skapninger som vil ha ett lite froskelår til middag. Jeg har kjørt på opp til flere frosker og padder, for når det regner, så er veiene fulle. Ikke over alt da, men der det er myr og vann....

ORIGINAL: Lois Lane

Om den er skadet, så kommer inne vetrinæren til å gjøre noe, men kanskje avliver den. Og om den er skadet, klarer den seg ikke i naturen......Mange rare skapninger som vil ha ett lite froskelår til middag. Jeg har kjørt på opp til flere frosker og padder, for når det regner, så er veiene fulle. Ikke over alt da, men der det er myr og vann....

Nei, regner ikke med veterinæren hadde gjort noe.
Las på nettet nå at man ikke skal ta inn frosker og padder pga den tørre luften inne.
Trøster meg med at det er lite jeg kan gjøre når jeg ikke makter å avlive den.
Håper den er borte vekk i morra tidlig når jeg går til jobb.

ORIGINAL: Godhjerta.

Du er virkelig søt du leoleo. [:)]
Selv hadde jeg ikke gjort noe annet, enn å håpe den var borte neste gang jeg skulle forbi.
Så håper du slipper å se den frosken noe mer.

Samme her tror jeg.. [8|]

har aldri sett en frosk skikkelig, vet det hoppet en frosk forbi i mørkna når vi var utenfor fredristad, men var så mørkt at jeg så den ikke noe særlig (har ikke nattesyn) men hadde jeg turt så hadde jeg prøvd å få den med meg hjem i hagen å latt den hvile seg der, for sikkert få dyr som løper inn i hagen til folk...
lurer på hva som skjer med frosker på vinteren....?

Back
Topp