Hva ville dere gjort i min sitvasjon? litt lang...

Real_tree_girl

Flørter med forumet
Som kanskje noen av dere har fått me dere så har jeg en sønn fra et tidligere forhold.

Etter at jeg fikk ny kjæreste for ca 8mnd siden har guttungen vært så å si fast hos pappan
sin annenhver helg og 1 dag i uka.

Siden guttungen kom til værden så har han hatt faste badedager manda, onsdag og fredag, mens i helgene har vi sett litt ann på aktivitet og behov for bading.
Ellers så blir han jo vasket med klut de dagen han ikke bader og har REN bokser HVER dag.

Dette er noe som en hver far som har vært nesten daglig sammen med sønnen sin burde ha vist
og i tillegg fått beskjed om vær gang han skal være der.

Jeg har pakket sekk med rene klær og alt er klappet og klart slik at det er bare å ha på guttungen
rene klær etter kvels stellet.

Flere, nesten hver gang guttungen har vært hos pappan sin fra onsdag til torsdag har han ikke blit
vasket (kun fingra når han har vært på do, og mat rundt munnen) og heller ikke fått på seg de rene klærne jeg har sendt med å SAMME BOKSER!!!
Det vil si at guttungen har gått i samme bokser fra tirsdags kvell etter kvels stellet og til torsdags
ettermiddag når han kommer hjem fra b.hagen!
Guttungen min er selvstendig av seg, går på do å tisser selv samt tørker seg i rompa etter bommelom.

En unge på snart 5 kan man ikke lite på at klarer dette feilfritt selv enda, og jeg mener det er desto
viktigere å i allefall vaske rompa å skifte bokser her dag pga småuhell.

Jeg har ringt han flere ganger, satt meg ned med han å snakket alt i fra normalt til å brukt kjeft +
ringt mora hans om dette.

Det har ogå hent seg at guttungen ikke har dusjet på en hel helg, samt blitt vasket med klut, men byttet
bokser 1-2 ganger fra fredag til mandag.

Flere ganger har guttungen kommet hjem sår i rumpa pga dålig tørking og ikke blitt vasket.

Samma hva jeg sier og samma hva jeg gjør så tar han det ikke innåver seg,

SÅ HVA SKAL JEG GJØRE????

Jeg vet lite om denne type saker da jeg aldri har vært i samme situasjon. Jeg er fortsatt sammen med bf.
MEN det første som slår meg er at når han blir sår og får vondt, så grenser dette til omsorgssvikt. Jeg vet ikke om det vil være lurt å "true" med å ta dette videre, eller om du kanskje bør ta en tlf til BV for å forhøre deg. Ikke at du skal melde han, men lufte dette for å få løsninger?
Stakkars sønnen din, han burde slippe å gå sånn :(

Jeg vet lite om denne type saker da jeg aldri har vært i samme situasjon. Jeg er fortsatt sammen med bf.
MEN det første som slår meg er at når han blir sår og får vondt, så grenser dette til omsorgssvikt. Jeg vet ikke om det vil være lurt å "true" med å ta dette videre, eller om du kanskje bør ta en tlf til BV for å forhøre deg. Ikke at du skal melde han, men lufte dette for å få løsninger?
Stakkars sønnen din, han burde slippe å gå sånn :(

Har tenkt veldig mye på dette å ja.
Vil jo selvsagt for guttungens beste at han skal få være mest mulig i lag med pappaen sin,
men når det er som dette så synes jeg ikke det er noe gøy, for det er jo kun guttungen det går utover
og ikke meg om han på noen måte prøver å "straffe" meg for noe...

Hvordan er samarbeidet mellom dere? Er det god tone?
Jeg tenker hvertfall at siden dette har pågått en stund OG du har forsøkt å prate med han så må du ta dette videre har du dokumentert med bilder? Er kanskje ikke så lett. Kanskje heller notere ned dato og hvordan situasjonen har vært?
Det ville jeg gjort tror jeg. Og tatt en tlf til bv. Bare for å høre hva du kan og bør foreta deg. Skjønner at dette er vanskelig for deg. :-/

Hvordan er samarbeidet mellom dere? Er det god tone?
Jeg tenker hvertfall at siden dette har pågått en stund OG du har forsøkt å prate med han så må du ta dette videre har du dokumentert med bilder? Er kanskje ikke så lett. Kanskje heller notere ned dato og hvordan situasjonen har vært?
Det ville jeg gjort tror jeg. Og tatt en tlf til bv. Bare for å høre hva du kan og bør foreta deg. Skjønner at dette er vanskelig for deg. :-/

Har desverre ikke tatt noen bilder, men har mærka guttungen noen steder med glittertusj som har vært dær dagen etterpå

huff :( har ikke erfaring med sånt :( stakkars gutt! er det så j*velig vanskelig å vaske ungen?! skifte klær?? han er da voksen og burde skjønne såpass! han går sikkert ikke hele helgen med samme bokser og uten å dusje selv?!!

Har desverre ikke tatt noen bilder, men har mærka guttungen noen steder med glittertusj som har vært dær dagen etterpå
Du trenger uansett dokumentasjon, skriv ned dato, tid og hva du har merket deg. Både positivt og negativt. Føre en dagbok rett og slett.
Om dette er for å straffe deg syns jeg denne saken er langt verre. Går utover en stakkars femåring :(
Gå videre med dette! Det beste er om han skjerper seg slik at gutten din kan ha glede av å tilbringe tid med pappaen sin. <3

Du trenger uansett dokumentasjon, skriv ned dato, tid og hva du har merket deg. Både positivt og negativt. Føre en dagbok rett og slett.
Om dette er for å straffe deg syns jeg denne saken er langt verre. Går utover en stakkars femåring :(
Gå videre med dette! Det beste er om han skjerper seg slik at gutten din kan ha glede av å tilbringe tid med pappaen sin. <3

Har jo hatt både mamma og venninner som har sett hva jeg har hatt på guttungen om morgenen før han drar i b.hagen og at han kommer hjemm i akurat det samme dagen etterpå

Jeg kan ikke snakke av erfaring, så snakker rett ut det som faller meg inn.
Jeg ville kanskje "truet" bf med omsorgssvikt, og sett om det var noe som får han til å tenke. Men jeg ville IKKE kontaktet bv med det første, kommer du først innenfor dems vegger kan alt skje. Dette sier jeg på det grunnlag av flere historier jeg har blitt fortalt om gjennom bekjente. Nå er det som regel hvis bf har tatt kontakt at det kommer sterkere tilbake mot han igjen.
Uansett hva du gjør, bare forvent at hvis du tar kontakt kan det ende med en stor gjennomgang gjennom dere begges liv.
Jeg høres sikkert veldig overdreven ut, men merker jeg har fått ganske panikk av tanken på å få bv under taket.. :( (slår vel rundt meg i ett glasshus nå:) )

Så kommer jo mye Ann på hvordan forholdet mellom deg og bf er nå. Og du kjenner han best til å vite hvilken fremgangsmåte som er best for å kanskje trenge gjennom hos han.
Håper du finner en god løsning snart, får helt vondt av deg og sønnen :(

Bv kan du også ringe anonymt for drøfting. Det har vi gjort i Bhg ved et par anledninger. Bare for å forhøre seg. Og var det jeg mente i dette tilfellet.
Om bv kommer inn i bildet blir det nok en gjennomgang hos dere begge, naturlig nok. Men av historier jeg har hørt så skal det utrolig mye til før bv gjør noe drastisk. Man trenger ikke være så redd for bv, de har mange funksjoner, de kan gi råd og støtte, og avlastning også. Men du trenger ikke kjøre på med bv med en gang. Som sagt er den beste løsning at bf skjerper seg så sønnen din har det fint hos han :)

Back
Topp