Hva ville dere gjort? Feber på barn

Tuppelura92

Glad i forumet
Her har det vært feber på fredag etter Bhg, og lørdag. Men var feberfri hele søndag :) ingen andre symptomer enn det som følger med (dårlig matlyst og litt slapp). Holdt han hjemme i går for å være sikker på at han var frisk, og fordi jeg hadde fri og alt gikk som smurt :) Men nå etter han kom hjem fra Bhg så var han så uvanlig grinete, og begynte etterhvert å se veldig blank ut i øynene, og målte feberen (først 38,5 og nå 39,2). Men de mente i dag i Bhg at alt var bra og at han var i fin form! :) også leser jeg på Google at almenntilstanden bestemmer om barnet skal i Bhg, ikke feberen :/ så blir så usikker på hva jeg skal gjøre. Altså blir natta fæl og han har feber i morgen tidlig så er jeg jo ikke i tvil om å holde han hjemme, men hvis han våkner i morgen og er helt fin, hva gjør jeg da? For faren er jo at han blir liggende med feber i morgen kveld også, selv om dagen har vært helt fin :p Hehe!

Merker at dette ble et langt, tungt og rotete innlegg, men håper dere forstår og ønsker å gi deres mening :)
 
Jeg ser an allmenntilstanden. Sender selvfølgelig ikke i bhg om han har feber, men om han har hatt feber dagen før men er fin i formen så sender jeg i bhg men sier de skal ha lav terskel for å ringe. Har kun skjedd en gang da at han har hatt feber på en ukedag etter bhg. Og da var det kun den ene ettermiddagen og formen var fin.
 
Jeg hadde holdt han hjemme... Allmentilstanden er ikke på topp (grinete og blank i øynene).
 
Så langt eg har mulighet så holder eg han hjemme en ekstra dag vis han har hatt feber selvom han er i fin form på morningen. Har selv efaring med at feberen kommer litt ut på dag.
 
Ved feber i dag skal han selvfølgelig ikke i bhg i morgen. Det du har googlet deg fram til betyr at barn som er dårlige ikke skal i bhg selv om de ikke har feber (man kan være syk uten feber). Allmenntilstanden er heller ikke bra nå på ettermiddagen i dag.
 
Ved feber i dag skal han selvfølgelig ikke i bhg i morgen. Det du har googlet deg fram til betyr at barn som er dårlige ikke skal i bhg selv om de ikke har feber (man kan være syk uten feber). Allmenntilstanden er heller ikke bra nå på ettermiddagen i dag.
Da har jeg sikkert misforstått hva jeg har lest da :) Men holder han hjemme i morgen! :) takk for svar :D
 
Ved feber i dag skal han selvfølgelig ikke i bhg i morgen. Det du har googlet deg fram til betyr at barn som er dårlige ikke skal i bhg selv om de ikke har feber (man kan være syk uten feber). Allmenntilstanden er heller ikke bra nå på ettermiddagen i dag.
Enig i dette:)
 
Back
Topp