Hva ville dere gjort?? *avstemning*

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Vi må ha et nytt sete til jenta som bikker 9 kg snart.

Skal vi la henne få britax TWE som storebror har hatt og kjøpe nytt til han? (han er rundt 15 kg og 2 år og 4 mnd)

Eller kjøpe et Britax TWE nr 2 og la jenta få det??

Og hvilke nytt ville dere kjøpt til gutten??

Jeg ville kjøpt Maxway jeg da til lillesøster, syns ikke en baby på under ett år sitter noe bra i TWE. Syns det setet egner seg best for større barn.

*Nyperose* skrev:
Jeg ville kjøpt Maxway jeg da til lillesøster, syns ikke en baby på under ett år sitter noe bra i TWE. Syns det setet egner seg best for større barn.

Det samme har jeg kommet fram til. Vi  må snart bytte ut setet til minsten og har da bestemt oss for enten TWE eller Max Way, og etter å ha sett på de i butikken er det ingen tvil om at MW ser mye mer behagelig ut for de minste. Men skal selvfølgelig la han prøvesitte før vi kjøper.

*Nyperose* skrev:

Enig i dette. Gutten trenger jo ikke nytt sete, han burde jo sitte bakovervendt en stund til. Kjøp heller et nytt sete til jenta som er mer passelig for mindre barn, og la henne ta over storebror sitt sete når han skal over i beltestol :)

Spireliten skrev:

*Nyperose* skrev:

Enig i dette. Gutten trenger jo ikke nytt sete, han burde jo sitte bakovervendt en stund til. Kjøp heller et nytt sete til jenta som er mer passelig for mindre barn, og la henne ta over storebror sitt sete når han skal over i beltestol :)

sp var isåfall om vi skulle finne et nytt bakovervendt sete til han

Qualitas skrev:

Spireliten skrev:

*Nyperose* skrev:

sp var isåfall om vi skulle finne et nytt bakovervendt sete til han

Twe er jo ett av setet som de har best plass for de større barna, så ville latt han sitte i det til dere snur han.

Den ser veldig fin ut ja! Hva er egentlig forskjellen på max way og TWE?? Er det bare det at TWE kan snus også?

Forskjellen er vel at det er litt bedre sittekomfort, det er rent bakovervendt og det har støttebein.

Jeg ville også latt storebror hatt det setet til han var klar for beltestol, og kjøpt nytt til minsta. Husk at TWE er et kombisete og bør ikke brukes forovervendt.

Liker veldig godt BeSafe Izi KID vi da, men Britax MaxWay er også et bra sete!

Kjøpe maxway til lillesøster ;)

Jeg ville ikke hatt TWE til en så liten. Så heller et nytt sete til henne og beholde twe til storebror.

Vi har hi-way, det maxway het tidligere.. Og twe...
Hiway er helt klart et bedre hverdagssete, mens twe bruker vi til besteforeldre og når andre skal ha henne..
Hun sitter super godt i Hiway og det er ganske lett å montere og står stødig. Vi er veldig fornøyde med det!!

Synes TWE er litt for stort for en på 9 mnder...
Men er ikke babysetene opp til 13 kg?

Løsa skrev:
Synes TWE er litt for stort for en på 9 mnder...
Men er ikke babysetene opp til 13 kg?

Kan jo hende det varierer litt, men husker vårt babysete var også til 13 kg.

Men Sofie gikk rett over til TWE etter at hun var ferdig med å bruke babysetet, det holdt vel kanskje til hun var litt over ett år? Gikk bare fint det da, men så er hun jo STOR da. 

Back
Topp