Hva ville dere gitt for...

*RoM*

Elsker forumet
Ei venninne av meg som liker å lage kort, vurderer å selge kortene sine, og skape en kundebase. Hun sliter med fibromyalgi, og kan derfor ikke få seg en normal jobb. Hun håper hun kanskje vil kunne leve av dette (men vet risikoene ved hvor vanskelig det er) Dette er ikke en salgsannonse, og jeg holder henne anonym (håper derfor denne kan få stå litt?). Dere vil være til stor hjelp, om dere kan gi et raskt svar =)

Hun lurer på hva dere er villig til å betale for et slikt kort? (Arbeidstid ligger på 3 - 5 timer. Hun gjør alt selv).

Tusen, tusen takk for svar. =)

Vedlegg

• 10994664_364870327030960_1250724206_n.jpg
    10994664_364870327030960_1250724206_n.jpg
    121,7 KB · Visninger: 152
Last edited:
Denne hobbyen er mye dyrere og tidkrevende enn man får betalt for.
Men her tar de som selger slike kort mellom 50-75 kroner :)

Står det noe spesielt inni? Veldig fint kort, men mtp arbeidstid tror jeg ikke jeg ville gitt nok. Altså, jeg tenker jeg kunne brukt 100kr på et fint kort til mannen min, men hadde ikke ønsket å kjøpe et kort som er såå dyrt. Hvis det ligger 3-5 timer bak et kort, så høres det litt vanskelig ut å kunne leve på dette alene. Lager hu noe annet? Kort er jo til diverse anledninger. Jeg ville laget litt andre ting i tillegg :)

100kr tror jeg jeg kunne gitt for et kort til f.eks et bryllup :-)

Hun lager notatbøker også, og så gjør hun alt veldig personlig. Hun har fått bestillinger fra venninner før, og da lager hun alt etter hva de ønsker. De blir jo nesten som å få en liten gave. Vet ikke om hun skriver inni.

Desverre så tviler jeg på hun kan leve på dette..,har en venninne som driver på hobbybasis og hun tar rundt 50-70kr pr kort. Alt etter hva hun har på kortet og hvor stort det er osv. En klarer aldri tjene inn timearbeidet og materiallkostnader.

Skal vel godt gjøres å klare å leve av det.... Utstyret koster jo en del og kan vel fort være så mye folk er interessert i å betale for kortet... Å med så mange timers arbeid også så blir det dårlig butikk....

Kortet var veldig fint, men skal jeg bruke 70-100 kr på ett kort så må det være en veldig spesiell anledning.... Ikke bare en bursdag liksom.... Kjøper jo gave utenom i tillegg....

Jeg redigerte innlegget nå. Hun vet risikoene ved hvor vanskelig det er å leve av det, men hun har ingenting annet hun kan gjøre. Dette peker kanskje mer mot en betydelige sum, og følelsen av å bidra i husholdningen =)

Jeg redigerte innlegget nå. Hun vet risikoene ved hvor vanskelig det er å leve av det, men hun har ingenting annet hun kan gjøre. Dette peker kanskje mer mot en betydelige sum, og følelsen av å bidra i husholdningen =)
Selvfølgelig alle monner drar. Kan jo reise rundt på messer osv og da, det kan jo hjelpe :-)

Jeg har selv holdt på en del med scrapping, og tenker at det er umulig og tjene noe på dette. Man kan kanskje klare og tjene inn igjen matrialkostnader, men aldri nok til lønn eller lommepenger!

Jeg ville ikke betalt mer enn 50,- for ett slikt kort, selv om jeg vet det er verdt mye mer i arbeidstid etc. Folk flest er ikke villige til og betale nok for ett kort desverre!

Jeg vet hvor mye arbeid det ligger i et slikt kort, men bet også at folk som regel ikke er villige til å betale mer enn 70-80 kroner på det. Avhengig av hvor mye pynt og slikt det er på kortet bruker man fort 30-35 kroner på materialene, og da er det ikke mye man sitter igjen med. Når jeg produserer kort bruker jeg stort sett 2 ensfargede ark og ett mønstret og bare der har man en utgift på 22-25 kroner. Så noe særlig overskudd blir det nok dessverre ikke.

30-50 for et kort

Kunne betalt opp mot 100 kr til ein spesiell anledning, men trur ikkje det vil lønne seg for ho. Kva med å forsøke å få kunder som skal ha bordkort, program osv til jubileum, konfirmasjon, bryllup? Kanskje det er litt meir å hente på slike kunder?
Men så er det sikkert ikkje særlig spennande å laga hundre like ting da... Eg lagde invitasjonane til bryllupet vårt sjølv, og holdt på å bli gal;) men ho likar det jo sikkert bedre enn meg uansett da:)

Jeg tenker 50-70,- men personlig hadde jeg ikke brukt så mye på et kort

Tror de fleste tar et sted mellom 70-100 kr. For andre kreasjoner som pynting av notatblokk (avhengig av str), kalender og annen kreasjon kan hun ta opptil 200kr.

Tror de fleste tar et sted mellom 70-100 kr. For andre kreasjoner som pynting av notatblokk (avhengig av str), kalender og annen kreasjon kan hun ta opptil 200kr.
Her jeg bor tas det ca 40 kr for den størrelsen på bildet. Det kommer nok an på hvor mange som lager i det området.

Til spesielle anledninger, som bryllup, dåp, store dager, så hadde jeg betalt 75-100kr for et slikt kort, spørs på str :)

Jeg tror nok at hun ikke vil tjene så mye på det og det er vanskelig å få solgt slike kort for man må være litt "kjent" for å få det til.
Timelønnen vil jo selvsagt være elendig men det er jo mye viktigere å få gjøre på noe man liker, og så lenge man ikke går i minus er det jo greit. :) Masse lykke til!

Oi! 3-5 timer på ett kort? Da er det en dyr og tidkrevende hobby. Ville kanskje gitt en 100-lapp for ett slikt kort. For det var jo super fint!

Kortet var fint det, men 3-5 timer på ett kort? Lager hun pynten selv også?
65 kr .

Back
Topp