Hva ville dere brukt bryllupspenge gavene til?

Hva er lurest? Hva ville du gjort? Hva gjorde du?
Vi brukte dem til å dekke alle kostnadene til bryllupet. :hilarious: Da gikk vi nesten i null (ikke noe dyrt bryllup, egentlig). Hadde alt vi trengte allerede, så vi ønsket kun penger for å dekke fest, lokale, mat og klær. Hadde ingen ønskeliste, og noen ordentlig bryllupsreise ble det aldri. Ellers hadde vi sikkert gjort noe kjedelig som å betale ned lån eller spare til bil flere år frem i tid.

Vi vurderer og bruke de på privat IVF forsøk, om vi ikke får til på offentlig eller køen mellom er for lang.

Det spørs veldig på hvor dere er i livet. Det økonomisk lureste er kanskje å sette de i fond (feks globalt indeksfond som er grunnpilaren i manges sparing).
Vi hadde ikke så god råd, og kunne ikke om fond på den tiden, så vi brukte en del på å dekke kostnadene til (det billige) bryllupet vårt. Resten gikk til sparing og noe til litt nye møbler/ting.

Jeg giftet meg i 2011. Jeg ønsket meg veldig penger egentlig. Men det er ikke alle familier som har god råd. Halvparten av gjestene valgte å gi gaver cirka. Pengene jeg fikk ble satt på sparekonto. Og vi handla det vi trengte.

Vi gifter oss neste år og tenker å bruke pengegavene på reisekonto og buffer. Spørs selvfølgelig hvor mye vi får, ikke sikkert alle vil gi penger:p

Back
Topp