Hva vill du vite på foreldresamtale i bhg?

Ønskerbaby

September 2013<3
Prøver på en ny vri, siden jeg ikke fikk noe svar på den andre tråden. Hva vill du som forelder vite om barnet når du er på foreldresamtale i bhg?

Hvordan ungene har det i barnehagen. Hvem de leker med,hva de liker å leke,om de spiser godt,er glade og fornøyde osv

ORIGINAL: FjerneErna

Hvordan ungene har det i barnehagen. Hvem de leker med,hva de liker å leke,om de spiser godt,er glade og fornøyde osv

viktigste for meg er å høre om hans utvikling.. hvordan han trives, venner, språkmessig, hva han mangler, osv..

Hehe, den andre tråden din var litt vanskelig å forstå hva du ville med..

Men ja.. Jeg var på foreldresamtale igår, og der startet ped.leder med hvordan hun fungerte i barnegruppa, hvilken rolle hun tok. Hvem hun leker med og trives med, hva de leker/leker med.
Temperament/lynne, hvordan hun tilpasser seg ulike situasjoner og hva som må jobbes med og fokuseres på. Hva barnehagen forventer av oss i disse tilfellene, og hvordan vi best kan samarbeide om dette.
Eksempelvis er min kjære lille jente utrolig sta og egen og har meget sterke meninger. Hun trenger klare retningslinjer og strenge rutiner for å unngå å klikke i vinkel når hun ikke får det som hun vil. [8D] Hun ligner bare litt på mamman sin, stakkar! *ler*
Så snakket vi litt om sterke sider, hva hun er god på. Hvordan de viser omsorg/empati osv.
Og viktigst av alt, syns jeg, at de ønsker at vi skal komme til de om det er noe vi ønsker å ta opp. Underbygge den tilliten som må være mellom hjem og barnehage i forhold til dette at man ikke venter til en foreldresamtale med å ta opp ting man mener er negativt.

Håper det hjalp litt! [:)]

Ja tusen takk, det hjalp! Ja den andre tråden var vanskelig, jeg mente om noen hadde et skjema, som jeg kunne gått utifra. Vi har som sagt det på jobben, men jeg er hjemme syk. Men tusen takk for hjelp.

Hvordan hun trives, hvem hun leker med, hvordan hun fungerer i gruppe og om hun leker bra med andre barn.
Utviklingen, hva hun ikke mestrer like godt som andre gjevnaldrene (slik at vi kan trene litt på det), om det er noe hun mestrer ekstra godt. Liker å høre positive og det som kanskje ikke er like positivt for å kunne danne et bilde av hvordan det er og lettere kunne snakke med barnet om hvordan hun oppfatter barnehagelivet.

Så setter jeg stor pris på at det går ann å lage et samarbeid om ting som ikke bare dreier seg om barnehagedagen men hjemme og. Slik som mi som går og holder seg og holder seg for hun ikke vil bæsje, så har vi pratet og laget et løsning på det slik at dette blir jobbet med hjemme og i barnehagen. Og det at hun spiser lite og ofte bare det i barnehagen så har hun litt andre "løsninger" iforhold til måltidene i barnehagen for at hun skal få i seg mat.

At han er en engel [:D] Og laaaangt framme i utviklinga [8D]

Neida.. jeg vil vite hvordan han klarer seg i lek med andre, hvordan han er motorisk og språklig i forhold til alderen... og hvordan han oppfører seg generelt [:)]

Back
Topp